Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس شیخ‌پور پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان‌ همدان با بیان اینکه ایجاد زندان در کاهش جرائم موثر است، گفت: زندان یک نهاد اجتماعی است که در حوزه بهداشت اجتماعی قدم برداشته است.

شیخ‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری، افزود: باید محاکم قضایی و دادسراها به دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توجه کنند و از جایگزین‌های حبس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه زندان جای کسانی است که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند اما کسانی که خطری برای جامعه ندارند نباید در چنین فضاهایی نگهداری شوند، گفت: بیشترین جمعیت زندانیان در استان همدان به حوزه مواد مخدر مربوط می شود.

معاون قضایی سازمان زندان های کشور با بیان اینکه باید از جایگزین‌های حبس استفاده کرد کمااینکه قدم‌هایی در این راستا برداشته شده است، افزود: گاهی نگاه حبس‌محوری وجود دارد اما باید این شیوه سنتی تغییر کند کمااینکه ابتدا غربی‌ها به زندان اعتقاد پیدا کردند اما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که این موضوع شیوه اشتباهی بوده و باید روش دیگری در پیش گرفته شود.

شیخ‌پور با بیان اینکه بخشی از کاهش کیفری، فکری است و نسبت به این مسئله در کشور پیگیری‌هایی انجام می‌شود، عنوان کرد: بیشتر مواقع با ورود سرپرستان خانوار به زندان دیگر اعضای خانواده نیز آسیب می‌بینند که در این میان مشاوره فرهنگی حائز اهمیت بوده و مرخصی، عفو و وثیقه برای آزادی این افراد مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زندان جای سختی است اما اقدامات جهادی نیز در این مکان انجام می‌شود، چراکه معتقدیم به هر نحوی باید کمک کرد تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم، گفت: با کاهش جمعیت کیفری می‌توان اقدامات فرهنگی و معیشتی بهتری برای زندانیان انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش جمعیت کیفری می‌توان در اصلاح و تربیت قدم‌های بیشتری برداشت به زندانیان مهریه اشاره کرد و با بیان اینکه تا مهرماه امسال ۳ هزار نفر در حوزه جرایم مالی و مهریه به زندان افتاده‌اند، افزود: با اقدامات انجام شده این میزان به ۲ هزار نفر رسیده و کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

معاون قضایی سازمان زندان های کشور با بیان اینکه در همدان بیشترین زندانیان متعلق به زندانیان مواد مخدر روانگردان و بعد سرقت و جرایم علیه اشخاص است، گفت: در راستای کاهش این آمار باید با تدبیر پیش رفت چراکه معتقدیم زندان جای کسانی است که مواد مخدر کلان جابه‌جا و در باندها فعالیت می‌کنند اما کسانی که فریب خورده‌اند را باید نجات داد.

وی همچنین با بیان اینکه باید مسئولان در زندان حضور داشته و چهره به چهره با زندانیان صحبت کنند، بر اولویت ساماندهی و کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور ساماندهی وکاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان اولویت است ...

مدیرکل سابق زندان‌های استان همدان نیز با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری زندان جدید ملایر عنوان کرد: بازسازی و تجهیز زندان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان و اردوگاه از جمله اقدامات بوده است.

حسن محمدیاری به اجرای دیوار محافظتی در زندان مرکزی همدان اشاره کرد و گفت: صنعتی‌کردن تمام آشپزخانه‌های زندان‌های تابعه استان از جمله اقدامات بوده است.

در پایان این مراسم پژمان پروین به عنوان مدیر کل زندان های استان همدان معرفی شد.

کد خبر 4527462

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان زندانیان جرایم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام‌علی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، با اشاره به اقدامات تحولی سازمان زندان‌ها در سال اخیر تأکید کرد: یکی از اقدامات رو به جلوی سازمان زندان‎‌ها در سال گذشته بی‎ شک رشد اقدامات حمایتی بویژه درباره زندانیان و خانواده آنان بوده است که در گستره کشوری و توسط ۲۳۷ انجمن حمایت زندانیان صورت گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با تقدیر از دوره مدیریتی مظفر الوندی در انجمن حمایت زندانیان مرکز خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته خوشبختانه شاخص‌ها و آمارها در کمک به خانواده زندانیان، آموزش آنان، اشتغال زندانیان، جلب مشارکت‌های مردمی به نحو شایانی افزایش یافت که این امر مایه مباهات است.

وی همچنین با اشاره به معارفه منوچهر رحمانی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن از وی به عنوان فردی صاحب تجربه و آشنا به امور نام برد که می‌تواند منشأ خدمات به زندانیان و خانواده آنان باشد.

در این نشست که با تکریم مظفر الوندی و معارفه منوچهر رحمانی به عنوان مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز همراه بود برخی مدیران ستادی سازمان و استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 6078009

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان