Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام، اظهارداشت: درباره تلگرام باید دستگاه قضایی تصمیم‌گیری کند و آخرین اظهارنظری هم که ما در رابطه با آن شنیدیم این بود که دادستانی اعلام کرد که علل فیلترینگ هنوز برطرف نشده تا بخواهیم رفع فیلتر کنیم و چیزی هم هنوز به ما ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به سوالی درباره قطع سیم‌کارت‌های فرستنده پیامک‌های مزاحم، گفت: سامانه جدید سازمان تنظیم مقررات که برای شناسایی پیامک‌های مزاحم آغاز به کار کرد، از همان روز نخست ۸۵۰۰ سیم‌کارت فعال فرستنده پیامک‌های مزاحم را شناسایی و قطع کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات افزود: میانگین روزهای بعد به حدود ۵۰۰ سیم‌کارت رسیده و روز به روز کاهش پیدا می‌کند و مجموعا ۹۰۰۰ سیم‌کارت تاکنون قطع شده است.

وی اظهارداشت: پایش‌ها نشان می‌دهد که ارسال این پیامک‌های مزاحم تا حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده و شکایات مردمی نیز کاهش چشم‌گیری داشته، البته هنوز کامل از بین نرفته اما وزارت ارتباطات پیگیر است تا به صفر برسد.

آذری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی درباره رویکرد بانک مرکزی درخصوص بلاک‌چین و مقاومت این نهاد در برابر آن، گفت: ذات بلاک‌چین تمرکز‌گریز است و بانک مرکزی نهاد متمرکز تنظیم مقررات بانک‌داری است؛ بنابراین بلاک‌چین از لحاظ ساختاری در تعارض با بانک مرکزی است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بانک مرکزی آن را ترویج کند بلکه بانک مرکزی باید نحوه تعامل جدید خود را با این ساختار پیدا کند.

وی افزود: آنچه که از آن به عنوان مقاومت بانک مرکزی در برابر بلاک‌چین نام برده می‌شود، شاید واژه درستی نباشد و بانک مرکزی باید نحوه تعامل خود را پیدا کند. وقتی بانک مرکزی برای بلاک‌چین همایش می‌گذارد و آن را به عنوان یک چالش مطرح می‌کند، یعنی رویکرد آن خوب و مثبت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طراحی چند رمزارز ایرانی، گفت: در خصوص استفاده از این رمزارزها بانک مرکزی باید نظر دهد اما به لحاظ تکنولوژیک تاکنون چهار- پنج مدل آزمایشی و پیاده‌سازی شده از رمزارز وجود دارد و تصمیم‌گیری در این حوزه برای فعالیت آنها با بانک مرکزی است که در حال حاضر رویکرد اولیه خود را روی سایت این بانک منتشر کرده و کسب نظرات فعالان صنعت را می‌کند که در پایان رویکرد نهایی بانک مرکزی با رمزرزها مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی