Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: مجمع خیران امنیت‌ساز در استان مرکزی و شهرستان‌های آن تشکیل شود. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در جلسه طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان با اشاره به اهمیت پرداختن به امنیت مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال 95 توصیه داشتند که مردم با نیروی انتظامی برای ارتقاء امنیت مشارکت داشته باشند، در این راستا وزیر کشور و فرمانده ناجا مامور نظارت و پیگیری بر ساز و کار این کمک‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درراستای این طرح، اقداماتی شده ولی استان مرکزی و استان‌های دیگر اقدام خاصی در این زمینه نکرده‌اند، علاوه بر کمک‌های مادی و مالی به کمک‌های کیفی نیز نیاز داریم برای مثال یک روانشناس یا یک جرم‌شناس درراستای تحقق این طرح کمک بسیار خوبی می‌تواند برای ما باشد، نیروی انتظامی به یک حوزه علمی برای توجیه مردم درراستای مسائل امنیتی نیاز دارد و همکاری متخصصان می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را برطرف کند.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: علی‌رغم این که در سطح استان مرکزی درحال حاضر شرکت‌ها و صنایع بزرگ دچار مشکل هستند اما برخی از آنها که وضع خوبی را دارند می‌توانند به نیروی انتظامی کمک کنند، در استانی که وضعیت صنایع آنها بسیار پایین‌تر از استان مرکزی است در حدود 40 خودرو دراختیار نیروی انتظامی قرار داده‌اند.

عزیزی بیان کرد: در بعضی از استان‌ها اعتبار خوبی دراختیار نیروی انتظامی قرار داده‌اند و به این وسیله نیروی انتظامی توانسته یک یگان خود را به طور کامل تجهیز کند، نیت ناجا و وزیر کشور در این راستا این است که یک هم‌افزایی را در این زمینه داشته باشیم و همین مسئله که مردم خود را شریک در حوزه امنیت بدانند و خود برای حفظ امنیت کمک کنند برای ما بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: سازمان‌هایی نظیر شهرداری‌ها و غیره که توانایی کمک به نیروی انتظامی را دارند، می‌توانند درراستای تحقق برقراری امنیت در سطح جامعه به ما کمک کنند، برای مثال سازمان مسکن و شهرسازی در شهرها و روستاها در حوزه بافت‌های فرسوده به نیروی انتظامی کمک می‌کنند که این خود کمک بسیار مهمی برای ما است.

فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات کلانتری 18  توانستیم در حدود 2 میلیون و 500 تومان اعتبار بگیریم و این پول را برای برقراری امنیت مردم در آن نقطه اخذ کرده که این موضوع نتایج بسیار مثبتی را در بلندمدت دارد.

عزیزی ادامه داد: بیش از 60 درصد کلانتری‌های ما عمر بالای 45 سال دارند و با یک زلزله سه ریشتری،  پلیس دچار بحران اماکن خود می‌شود، در حوزه کلانتری 13 ساوه، زمین آن در حدود چند سال است که مشخص شده، اما در حوزه واگذاری آن هنوز با مشکل رو به رو هستیم و اعتبار ساخت آن نیز تامین نشده است، در حوزه مرزیجران نیز، مردم آنجا با وجود تغییر محسوس بافت جمعیت، نیاز به پوشش انتظامی مناسب داشتند که ساختار و نیرو و تجهیزات آن درحال حاضر فراهم شده و مشکل آن نداشتن مکان و زمین مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: درراستای تامین نیازهای مادی نیروی انتظامی می‌توان مبلغ ناچیزی را از مردم برای تحقق آن دریافت کرد و با عنایت به این که در استان مرکزی 455 هزار خانوار وجود دارد که اگر از هر خانوار سه هزار تومان کم شود و این مبلغ دراختیار حوزه امنیت قرار بگیرد بالغ بر یک میلیون و 345 هزار در ماه می‌شود و این رقم می‌تواند کمک بسیار خوبی در حوزه امنیت داشته باشد.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: باید در استان و شهرستان‌ها مجمع خیران امنیت‌ساز تشکیل شود، در بحث بحران‌ها، نیاز داریم که سوخت خودروهای خود را تامین کنیم و در صورتی که مشکل ایجاد شود در بحث امنیتی به مشکل برمی‌خوریم، بعضی از مقرهای انتظامی در بحث حملات انتحاری در معرض آسیب هستند، کلانتری 12 رضوی به دلایل مربوطه باید انتقال پیدا کند، کلانتری حافظیه نیز در آینده در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

عزیزی تصریح کرد: مردم استان مرکزی در چهار سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان به نیروی انتظامی کمک کرده‌اند که این موضوع مایه مباهات ما است که این کمک‌ها درراستای تجهیز نیروی انتظامی، خرید وسایل، خودرو و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

اصفهان| 5 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در شهرستان گلپایگان دستگیر شدندعاملان برهم زدن نظم و امنیت عمومی در شهر اصفهان دستگیر شدندطرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی در کردستان اجرایی می‌شود

وی افزود: تمام تلاش ما علاوه بر برقراری امنیت، مناسب‌سازی فضای کلانتری‌ها درراستای آرامش و رضایت مردم است تا منزلت مردم و ارباب‌رجویان رعایت شود.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۷ دستگاه وسیله هنجار شکن در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح شبانه  ارتقای امنیت اجتماعی باهدف پاسخگویی به مطالبات شهروندان در خصوص برخورد بارانندگان و راکبین موتورسیکلت‌های هنجار شکن و برهم زنندگان آرامش روحی و روانی در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ حسبن احمدی افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی پس از هماهنگی‌های قانونی توسط  یگان امداد، با هدف برخورد بارانندگان وراکبین  هنجارشکن که با حرکات مخاطره آمیز خود موجب سلب آسایش روحی و روانی شهروندان در محدوده تفرج گاه‌ها می‌شوند، انجام شد.

وی گفت: در این طرح، ۲۷دستگاه وسیله نقلیه (۶دستگاه خودرو، ۲۱دستگاه موتور سیکلت) بدلیل سلب آسایش روحی و روانی شهروندان، مخدوش بودن پلاک توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: کسب رضایت مندی عمومی همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • وعده صادق مبدأ امنیت شد
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • توقیف ۲۷ دستگاه وسیله هنجار شکن در نیشابور
  • کشف ۱۴ فقره سرقت در آبادان