Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@04:50:01 GMT

تسهیل در پرداخت حق‌التدریس معلمان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۹۵۷۶

‍‍‍‍‍‍

آیین نامه نحوه برقراری فوق العاده ویژه معلمان به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات برقراری فوق‌العاده ویژه برای دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت را اعلام کرد.  مسعود ثقفی گفت: اخیراً بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس پیرامون برقراری فوق‌العاده ویژه موضوع بنده ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت ابلاغ شده است.   وی افزود: به موجب این بخشنامه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۱۳ بهمن با مراجعه به امور اداری درخواست مکتوب خود برای برقراری این فوق‌العاده ویژه را ارائه کنند تا در صورت نیاز به جنسیت و رشته درخواست آنها ثبت و اعمال شود.   رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه این موضوع کاملاً اختیاری بوده و اجباری برای آن وجود ندارد و شرط آن بکارگیری بر حسب رشته‌ها و جنسیت مورد نیاز است گفت: با توجه به اینکه این افزایش به صورت ۱۲ ماهه احتساب و پرداخت می‌شود، مشمول کسو رات قانونی بازنشستگی است و در حقوق بازنشستگی فرهنگیان مؤثر است.   ثقفی درباره بار مالی اجرای این طرح گفت: این طرح به هیچ عنوان بار مالی خاصی برای دولت ندارد و صرفاً ساعاتی که معلمان به صورت حق‌التدریس و با فواصل نامشخص زمانی دریافت می‌کردند حالا به صورت ماهیانه و در قالب حکم رسمی کارگزینی و ثبت در فیش حقوقی دریافت خواهد شد.   وی در پاسخ به اینکه با توجه به موظفی ۲۴ ساعته تدریس معلمان، آیا این افزایش از ۲۴ به ۳۰ ساعت، استاندارد است؟ گفت: با توجه به شرایط فعلی، برخی معلمان هم اکنون نیز این کار را انجام می‌دهند و بیش از ۲۴ ساعت تدریس می‌کنند.  این اقدام صرفاً تسهیل در نحوه پرداخت است و چون الزامی وجود ندارد به کیفیت آموزش لطمه نمی‌زند.   رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره امکان انصراف از دریافت فوق‌العاده ویژه نیز عنوان کرد: انتخاب اولیه کاملاً اختیاری است اما هر شخص می‌تواند در صورت تمایل نسبت به تمدید فوق‌العاده ویژه برای سال آینده اقدام کند.  دوم آنکه تاریخ پایان هم توسط متقاضی قابل اعلام بوده و سالیانه تمدید می‌شود.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تسهیل پرداخت حق التدریس حق التدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس