Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهندس مصطفی پناهنده در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مرکز مدیرت راه‌های استان همدان در بحث فناوری اطلاعات و مدیریت راه‌ها همگام با دنیا و تکنولوژی روز حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه فناوری روز دنیا حركت خوبی صورت گرفته، به فعالیت سامانه‌های به روز و جدید در محور‌های مواصلاتی استان  اشاره و عنوان کرد: چهار سامانه راه اندازی شده و مدیریت راهها بصورت هوشمند انجام می شود که یكی از سامانه ها، سامانه ترددشمار است و به عنوان ابزاری جهت برنامه ریزی و ارتقاء راه‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهنده با عنوان اینکه دستگاه‌ها به‌صورت آنلاین میزان تردد را نشان داده  و با كلاسه بندی نمایش داده می‌شوند، گفت:  این دستگاه‌ها تعداد تردد در محورهای مواصلاتی و همچنین وسایل نقلیه در دبی را به در اختیار می‌گذارند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان  به سامانه نظارتی تصویری به عنوان یكی دیگر از سامانه‌های بهره‌برداری شده اشاره و بیان کرد: این سامانه در نقاط حساس نصب شده است که به کمک آن محورهای تردد مواصلاتی قابل مشاهده بوده که از ترافیكی که  در محورها به وجود آمده می توانیم مشكل را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان همدان فعال است، اضافه کرد: همچنین 25 دوربین وجود دارد كه پایش تصویر را انجام می‌دهند و ابزار مناسبی برای کنترل محورهای مواصلاتی است.

پناهنده  به ثبت تخلفات سرعت به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره و تصریح کرد: در این راستا سامانه ثبت تخلفات 126 سامانه  راه اندازی شده كه بصورت لحظه ای سرعت متوسط را ثبت می كند و با ارسال اطلاعات به پلیس راهور برگه جریمه صادر می شود که در واقع یكی از آیتم هایی است كه از تصادفات جاده ای جلوگیری می کند.

وی به رتبه پنجم استان همدان در تصادفات جاده‌ای کشور اشاره و اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته استان همدان با ۱۴ درصد کاهش تصادفات، رتبه پنجم تصادفات جاده ای کشور را کسب کرد.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به فعالیت سامانه توزیع حرکت به عنوان یكی دیگر از سامانه‌های ثبت تردد، تاکید کرد: این سامانه در گذشته در  محور همدان- سنندج و همدان- رزن نصب شده و امسال نیز در محورهای همدان- ملایر و همچنین  لاین مخالف همدان- رزن نصب شد كه این یكی از فناوری های جدید است كه بعد از انقلاب نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری میزان تردد در محورهای مواصلاتی 16 میلیون تردد بوده، بیان کرد: میزان تردد طی سال جاری  نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

پناهنده با بیان اینكه ما مسئول نگهداری و بهسازی راه‌های مواصلاتی هستم، افزود: ساخت راه‌ها در حوزه كاری ما نیست اما اطلاعات و بیس عملیات راه سازی را استخراج کرده و در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار می‌دهیم.

وی با  اشاره به اینکه طی سال جاری  10 میلیون و 500 هزار تن كالا در استان جابجا شده، تاکید کرد:  همچنین با بارنامه 9 میلیون و 400 هزار مسافر جابجا شده و 13 میلیون و 500 هزار كامیون فعال بوده كه جابجایی كالا را انجام می‌دهند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با توضیح اینکه 19 میلیون و 500 هزار راننده  حرفه ای در همدان وجود دارد، یادآور شد: با توجه به قانون جاریه هر راننده‌ای باید كارت هوشمند را دریافت کند و تا زمانی که  دوره حرفه‌ای را گذرانده نباشد به آنها گواهینامه داده نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای محورهای مواصلاتی تصادفات رانندگی پناهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد :۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود:: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محورها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که قصد سفر و تردد در محورهای مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

کد خبر 6087029

دیگر خبرها

  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است