Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: شهرک تخصصی عقیق و سنگ‌های قیمتی در قم راه‌اندازی می‌شود سنگ عقیق قم ثبت ملی شده است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی عصر امروز در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شورای معادن بعد از تفویض اختیار به استان‌ها به‌صورت مستمر و با حضور دو نماینده ناظر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در قم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 30 نوع ماده معدنی در قم وجود داشته که دراین‌بین معدن منگنز وناچ بزرگ‌ترین معدن منگنز استان قم و خاورمیانه است، گچ، آهک و آجر و خاک‌های صنعتی از دیگر ظرفیت‌های معدنی استان قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ذخیره معدنی استان قم گفت: دو درصد ذخیره معدنی کشور در قم قرار دارد، جلوگیری از خام فروشی از اولویت‌های اصلی استان در مقوله معدن است.

سیجانی ادامه داد: شورآبه‌های موجود در قم به‌ویژه دریاچه نمک از ظرفیت‌های اساسی قم بوده که با سرمایه‌گذاری‌های اصولی می‌تواند به منبع اقتصادی و اشتغال‌زایی تبدیل شود.

2 ماه طرح ویژه نظارتی در قم اجرا می‌شودنمایشگاه"فروش فوق‌العاده" در قم راه‌اندازی می‌شودخروج دام مولد از قم ممنوع شد

وی با تأکید بر راه‌اندازی شهرک تخصصی سنگ عقیق و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در آینده‌ای نزدیک ابراز کرد: شهرک تخصصی عقیق و سنگ‌های قیمتی در قم راه‌اندازی می‌شود، سنگ عقیق قم ثبت ملی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: در استان قم 73 معدن قابل‌اعتنا وجود داشته که ازاین‌بین 67 معدن غیرفعال است، 37 معدن قابل‌واگذاری به بخش‌های دیگر در استان قم وجود دارد، کارگروه تعامل برای همکاری و تعامل بین سازمان صمت و اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل‌شده و مباحث مربوط در زمینه معادن در آن موردبررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

سیجانی گفت: برای انجام ژئوفیزیک هوایی قم 7 میلیارد تومان هزینه شد، نتایج ژئوفیزیک هوایی برای استخراج از معادن قم به‌زودی عملیاتی می‌شود، سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک عواید اقتصادی قابل‌توجهی را برای استان به همراه خواهد آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در استخراج معادن استان عدم قبول ضمانت معدنی توسط بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات است، اتاق فکر معدن در قم تشکیل‌شده و هر دو هفته در میان جلسات ویژه‌ای با بخش خصوصی در آن برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: علاوه بر مشکل اکتشاف در مرحله استخراج نیز مشکلاتی جدی در قم وجود دارد، تجهیزات و ماشین‌آلات فعال در حوزه معادن استان قم به‌شدت فرسوده و مستهلک‌شده است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور، با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی توانمند در حوزه پژوهش و فناوری، توسط مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی شکل گرفت.

در قالب این طرح، ایمینو با هدف انتخاب همکار برای پروژه پژوهشی طراحی زیست بوم در این عرصه از متخصصان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری صنایع معدنی دعوت به همکاری می کند.

این مرکز نوآوری در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه برای جذب همکار پژوهش از میان دانشگاهیان، متخصصان و فناوران، اولویت‌هایی همچون  حضور فعالانه متخصصان داخلی و بین المللی صاحب تجربه و دستاورد، فعالیت در دو زمینه سیاستگذاری و مدیریت فناوری و نوآوری و نیز معادن و صنایع معدنی را در موضوعات مرتبط و میان‌رشته‌ای در نظر گرفته است.

همچنین آشنایی با موضوع و تبیین تصویر کلان وضعیت موجود و مطلوب زیست بوم و برنامه های اجرایی مدنظر طرح از دیگر اولویت‌های جذب همکاران پژوهشگر و فناور به شمار می‌رود.

مرکز نوآوری ایمینو با ایجاد زمینه  همکاری و استفاده از متخصصان، صاحب نظران، دانشگاهیان، فعالان فناور، نوآور و شرکت های دانش بنیان، زمینه را برای تدوین طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند