Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه گران شدن گوشت ربطی این سازمان ندارد، گفت: در زمینه تولید گوشت در استان مشکلی نداریم به گونه‌ای که تولید مازاد بر مصرف است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 33 هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح خدمات انجام شده در 40 سال اخیر عنوان کرد: قبل از انقلاب تنها 263 هکتار باغ در این استان داشتیم که هم اکنون این میزان به 38 هزار و 321 هکتار رسیده است.

تاج الدینی با اشاره به اینکه میزان محصولات باغی استان قبل از انقلاب 22 هزار تن و هم اکنون به 260 هزار تن رسیده است، ابراز کرد: تمامی تولیدات استان شامل باغی، زراعی، شیلات، دام و ...قبل از انقلاب بین 10 هزار تا 50 هزار تن بود که هم اکنون به 750 تا 950 هزار تن رسیده است.

فیلم/ "توزیع بی‌برنامه و ناکافی" مشکل اصلی بازار گوشتمردم در صف مرغ و گوشت؛ تنظیم بازار و سازمان حمایت در خوابفواید و مضرات مصرف گوشت به روایت امام رضا (ع)

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تولید گوشت مرغ صنعتی، شیلات و تخم مرغ استان به ترتیب 12 هزار تن، 17 هزار تن و 3 هزار و 587 تن است.

تاج الدینی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز صنعتی از 23 تن در قبل از سال 57 به 14 هزار 800 تن رسیده است، بیان کرد: تولید گوشت استان مازاد بر مصرف استان است زیرا 8 هزار و 500 تن مصرف داریم.

وی با بیان اینکه تولید عسل از 6 تن به یک هزار تن رسیده است، خاطرنشان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال از 9 هزار و 881 نفر قبل از انقلاب به 115 هزار نفر رسیده است.

تاج الدینی تصریح کرد: در دهه فجر امسال 30 طرح کشاورزی-تولیدی با اعتباری افزون بر 83 هزار میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد 23 طرح با پیش بینی اشتغال 539 نفر افتتاحی و 7 مورد با پیش بینی اشتغال 57 نفر نیز کلنگ زنی است.

انتهای پیام/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است