Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ثبت نام ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی که از 30 دی ماه آغاز شده بود به پایان رسید.

متولی برگزاری این آزمون که در پنج دوره گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور بود؛ یکباره تغییر کرد و جهاد دانشگاهی بدون هیچ تجربه برگزاری، مجری برگزاری این آزمون حساس شد که از روزهای اول اعتراضات فراوانی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر ناگهانی مجری برگزاری آزمون ابهامات فراوانی را به همراه داشت و برخی آن را سیاسی دانسته و این موضوع را بازی با آینده کاری جویندگان کار قلمداد کردند چرا که سازمان سنجش آموزش کشور در کنار برگزاری کنکور و آزمون های متنوع عملکرد خوبی را در ارزیابی و سنجش داوطلبان به خود اختصاص داده بود از طرفی متقاضیان استخدامی که سال ها در صف ورود به بازار کار بودند نگرانند که نحوه سوالات و ماهیت این آزمون تغییر کند که برای متقاضیان استخدامی خبر خوبی نخواهد بود.

البته ظاهر امر از برقراری روابطی صمیمانه میان سازمان اداری و استخدامی و جهاد دانشگاهی حکایت دارد. امسال چهل و پنجمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در مجتع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد. در خبری که سایت رسمی جهاد دانشگاهی روز 21 مهرماه روی خروجی خود قرار داد، دکتر سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از میهمانان بود و البته صحبت های جالبی را مطرح کرد: «در چهار حوزه مهم با جهاد دانشگاهی در حال همکاری بوده و هستیم. در آموزش کارکنان دولت، کانون‌ ارزیابی، سنجش شایستگی مدیران کشور و یک پروژه جدید بزرگ که به زودی از آن رونمایی می‌شود، با جهاد دانشگاهی در حال همکاری هستیم.» بعد از گذشت بیش از سه ماه به نظر می رسد پروژه بزرگ مورد نظر سازمان اداری و استخدامی کشور رونمایی شده و اجرای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

سامانه ثبت نام در این آزمون که از روز اول با اختلالاتی همراه بود تا شب پایانی هم مشکل داشت و داوطلبان با انواع خطاها در حین ثبت نام مواجه شدند تا حدی که شب پایانی سایت ثبت نام هرگز بالا نیامد و داوطلبان بسیاری برای ثبت نام با مشکل مواجه شدند و عده ای هزینه کارت اعتباری ثبت نام را پرداخت کردند و هرگز نتوانستند از آن استفاده کنند هم چنین برای برخی داوطلبان بارگذاری مدارک در سایت مشکل داشت و تصاویر آپلود نمی شد.

نکته ی جالب اینجاست که کارشناسان جهاد دانشگاهی هرگز پاسخگوی داوطلبان نبودند و در برابر ایرادات ثبت نامی سکوت کردند از طرفی طبق گفته مسولان جهاد دانشگاهی وجه ثبت نام هرگز به حساب داوطلبان عودت نمی شود حتی اگر داوطلب با هزار امید کارت اعتباری خریده و خطاهای سایت مانع از ثبت نام وی شده باشد.

یکی از این داوطلبان که تا شب پایانی نتوانسته بود ثبت نام کند و کارت اعتباری آزمون برای او اعتباری نداشت به ایسکانیوز گفت: در طی روزهای ثبت نام چندین بار به سایت مراجعه کردم اما کندی و اختلال مانع از موفقیت من شد به نحوی که بیخیال استخدامی شدم اما با فشار خانواده روز پایانی برای ثبت نام اقدام کردم و در مرحله خرید کارت اعتباری هیچ مشکلی وجود نداشت اما هنگام ورود به سایتِ ثبت نام و بارگذاری مدارک، با خطا مواجه شدم.

او ادامه داد: با وجود اینکه جهاد دانشگاهی چندین بار اعلام کرده بود مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد اما به علت قصور و اختلالات سایتی، مهلت ثبت نام برای افرادی که کارت اعتباری خریده بودند تا ساعت 8 صبح (که در سایت جهاد دانشگاهی 8 بامداد ذکر شده است) روز چهارشنبه دهم بهمن ماه تمدید شد اما همچنان اختلالات ادامه داشت و برخی داوطلبان در شب پایانی کارت اعتباری ثبت نام خود را برای مزاح به حراج گذاشته بودند.

باید دید جهاد دانشگاهی که تاکنون سابقه برگزاری چنین آزمون هایی را نداشته است و در مرحله ثبت نام مردودی خود را ثابت کرد؛ در برگزاری و اعلام نتایج آزمون استخدامی چه عملکردی خواهد داشت و این آزمون در کنار درآمدزایی میلیاردی برای جهاد دانشگاهی چه تبعاتی به همراه دارد.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارایه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارایه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده گفت: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رؤیت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رییس جمهور به استان خوزستان گفت: سفرهای استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام می‌شود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

محمدی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

کد خبر 6086364 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور