Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم خود را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه اعلام کرده است، رئیس مجلس سنای آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده که در آن از آمریکا درخواست می‌شود نیرو‌های نظامی این کشور در سوریه و افغانستان باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میچ مک‎کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا ضمن اشاره به «تهدید جدی» گروه تروریستی داعش برای آمریکا اعلام کرد اصلاحیه‌ای را برای طرح امنیت خاورمیانه ارائه کرده است که طبق آن تا زمانی که گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و دیگر گروه‌ها شکست نخورده اند، آمریکا باید به تعهد خود ادامه دهد.

وی در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: «ما مامور پلیس دنیا نیستیم، اما رهبر جهان آزاد هستیم و بر آمریکا لازم است تا هدایت خود را ادامه دهد تا ائتلاف جهانی علیه ترور حفظ شود و در کنار شرکایمان باقی بمانیم.»

این موضوع اصلاحیه‌ای برای طرح امنیت خاورمیانه است که در مجلس سنا مورد گفتگو قرار گرفته است. این طرح شامل تحریم‌های جدیدی علیه سوریه و اقداماتی در جهت مقابله با جنبش تحریم اسرائیل (BDS) است.

هنوز درباره زمان رای گیری این طرح و این اصلاحیه در مجلس سنا اطلاعیه‌ای منتشر نشده است. برای تبدیل شدن آن به قانون، این طرح پس از تصویب در مجلس سنا باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب برسد و سپس توسط رئیس‌جمهور آمریکا به امضا برسد.

در این میان دولت ترامپ ضمن اشاره به شکست گروه تروریستی داعش از برنامه خود برای بازگرداندن تمامی نظامیان آمریکا از سوریه خبر داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا آمریکا دونالد ترامپ سوریه تروریسم گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس در یادداشتی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است: برآوردها حاکی از آن است که در صورت هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل، ایران به سرعت به خاک اسرائیل حمله خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

دولت بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با رژیم صهیونیستی از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که برای هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار اقدامی که در روز شنبه برای مقابله با پرتابه‌های ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود - و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند».

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ایران به دنبال تشدید بیشتر در منطقه نیست اما تاکید کرد: ما به هر اقدامی علیه منافع ایران با خشونت، گسترده‌تر و دردناک‌تر از گذشته پاسخ خواهیم داد.

کد خبر 845363 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین