Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرآت امین الرعایا معاون نهضت سواد آموزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با بیان اینکه استان یزد با سربلندی چهل ساله انقلاب را پشت سرگذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز استان را دارالعلم نامیده است گفت: استان در شاخص‌های مختلف سواد آموزی در کشور پیشتاز است.

وی افزود: میزان باسوادی مسئله ای است که هم مورد توجه و تاکید اسلام بوده و هم کشور برای اعلام رتبه بندی استان‌ها در شاخص‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار داده است و استان یزد در گروه شش سال به بالا با ۹/۹۲ باسوادی در کشور پیشرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نهضت سواد آموزی استان با اشاره به تعلق یافتن جایزه یونسکو در سال ۲۰۱۸ در زمینه پیشرفت سواد آموزی استان، خاطر نشان کرد: این جایزه به دلیل اجرای طرح آموزش مهارت همراه با آموزش سواد برای اولین بار در کشور به استان تعلق گرفته است.

امین الرعایا تصریح کرد: بنابر آخرین آمار‌ها در سال جاری اختلافات بین بی سوادی زن و مرد در استان را ۴/۴ و اختلاف بی سوادی بین شهر و روستا را ۹/۶ اعلام شده است.

انتهای پیام/ی

پیشتازی یزد در شاخص‌های مختلف سواد آموزی در کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان در حاشیه سفر هیأت دولت سیزدهم به این استان ضمن اشاره به خدمات دولت و اقدامات مهم صورت گرفته، تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌های موفقی بوده که در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن می کوشد تا فاصله مردم با خانه دار شدن را کاهش دهد، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون فرآیند ساخت دو و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور اجرایی شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این طرح امید افزایی را نیز در جامعه بالا برده است، گفت: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های موفق، مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

منصوری با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از صنایع و تولیدگران، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم بود که توانست امید را در جامعه افزایش داده و اشتغال فراوانی را نیز تثبیت کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید توسط دولت در سال جاری هم ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم توانسته هشت هزار واحد راکد را به تولید برگرداند.

کد خبر 6082023

دیگر خبرها

  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی