Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:27:14 GMT

دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۴۰۹۸

دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین ابلاغ شد

مسعود حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیما و منظر شهری در ارتقای کیفی ساختار شهر دارای اهمیت خاص بوده و تاثیرات ماندگاری در حوزه های گوناگون به وجود خواهد آورد.

وی افزود: صیانت و تقویت هویت اصیل ایرانی اسلامی، ساماندهی و نظم بخشی به سیما و منظر شهری و همچنین بهره گیری از تدابیر و ابزارهای لازم در فرآیند هدایت و کنترل ساختمان از جمله مهمترین موضوعات مورد توجه در حوزه شهرسازی و معماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: در همین راستا کمیته سیما و منظر شهری استان، تهیه و تدوین دستورالعمل نما و منظر شهری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد.

حق لطفی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار و انجام بازدیدهای متعدد در سطوح مختلف فنی و اجرایی با حضور کارشناسان، مدیران و صاحب نظران در دستگاه های اجرایی و حوزه های دانشگاهی و بخش خصوصی از سال ۹۵ تا کنون، عنوان کرد: پس از انجام بررسی های لازم، این دستورالعمل در روز ۱۴ آذرماه سال جاری در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد و در تاریخ یکم بهمن ماه به همراه سایر مصوبات، توسط استاندار به شهرداری و سایر دستگاه های متولی و مرتبط با ساخت و ساز ابلاغ شد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در پایان تاکید کرد: با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی قزوین و همچنین وجود دغدغه های بسیار در حوزه سیما و منظر شهری، اجرای این دستورالعمل می تواند بخش زیادی از نگرانی ها را در این خصوص برطرف کند.

کمیته سیما و منظر شهری با حداقل ۸ عضو به منظور ایجاد هماهنگی در امر ارتقای کیفی سیما و منظر با حضور نمایندگان قانونی ادارات کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح توسعه شهری، به دبیر معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تشکیل شده است.

کد خبر 4528018

منبع: مهر

کلیدواژه: ابلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک