Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:49:02 GMT

سرقت مسلحانه ناکام از صرافی خیابان جمهوری

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۵۵۳۵

سرقت مسلحانه ناکام از صرافی خیابان جمهوری

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارقان مسلح خبر داد که پیش از انجام سرقت مسلحانه از یک صرافی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان ارومیه به نام عزت (۴۰ ساله)، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که این شخص از شهرستان ارومیه به غرب کشور و نهایتاً منطقه هشتگرد در استان البرز متواری شده و این بار با تشکیل گروهی پنج نفره قصد انجام سرقت به شیوه مسلحانه از یک صرافی در محدوده خیابان جمهوری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید فیلم/ زورگیری ناموفق سارق مسلح! سرقت مسلحانه الماس قیمتی در تهران +عکس عکس/ بازداشت سارقان مسلح طلافروشی

کارآگاهان اداره یکم با شناسایی دقیق مخفیگاه این گروه از سارقان در منطقه هشتگرد و طی هماهنگی با شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، در سحرگاه روز سه‌شنبه مورخ نهم بهمن ۹۷ اقدام به دستگیری هر پنج عضو این گروه از جمله سرکرده گروه عزت کردند.

متهمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه تلاش برای انجام سرقت از صرافی شدند اما در ادامه با ارائه شواهد و قرائن توسط کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به طراحی سرقت از یک صرافی در محدوده خیابان جمهوری اعتراف کردند.

سرکرده گروه سارقان مسلح در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود ۶ ماه پیش تصمیم به این کار گرفتم اما هر بار اعضای گروه را تغییر دادم تا بتوانم افرادی مورد اعتماد را انتخاب کنم، سوژه موردنظر برای سرقت را نیز از چند ماه پیش شناسایی کرده و حتی قرار بود تا در پوشش مأمور به بهانه خرید، ۱۰۰ هزار دلار از او سرقت کنیم اما سرقت به تأخیر افتاد تا اینکه این بار با جمع شدن تمام اعضای گروه قصد داشتیم تا به هر شکلی سرقت خود را انجام دهیم اما دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلییس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به طراحی سرقت مسلحانه از یک صرافی، تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی متهمان و همچنین کشف سلاح از متهمان در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات در این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا تحولات ونزوئلا اخبار حوادث پلیس آگاهی تهران سرقت مسلحانه صرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع

سرهنگ محمدقاسم طرهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی گروگانگیری در ری اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربایش یک مرد جوان از اتباع کشور همسایه و درخواست مبلغ زیادی پول در قبال آزادی وی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری دولت‌آباد قرار گرفت.

 وی افزود: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد آدم‌ربایان به علت دریافت باج افرادی را ربوده که با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌ها موجود مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند.

سرهنگ طرهانی تصریح کرد: پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۳ متهم که از اتباع کشور همسایه بودند دستگیر شدند و ۳ فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که جهت دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال، نقشه ربودن افراد را طراحی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شد، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی با هرگونه ارتکاب جرم که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد