Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@09:56:11 GMT

جزییات حکم زندانی مرغ دزد خوزستانی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۵۸۰۹

حوادث رکنا: رئیس دادگستری شهرستان لالی در خصوص خبر منتشره در فضای مجازی با عنوان محکومیت فردی به دلیل مباشرت در سرقت مرغ به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق توضیحاتی داد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، زنگنه، رئیس دادگستری شهرستان لالی از توابع استان خوزستان در رابطه با خبر منتشره در فضای مجازی منتشره مبنی بر محکومیت فردی به دلیل مباشرت در سرقت مرغ به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: این حکم به صورت غیابی صادر شده و متهم در جلسه شرکت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محکوم از افراد سابقه دار شهرستان لالی است، سوابق متعدد وی را برشمرد و افزود: در این پرونده متهم تحت عنوان سرقت تحت تعقیب قرار دارد و از سوی دیگر دارای سابقه چندین فقره سرقت، مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی است.

رئیس دادگستری شهرستان لالی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۶۵۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، قانونگذار حداقل و حداکثر حبس را برای جرم سرقت با شرایط پنج گانه قانون در نظر گرفته است.

زنگنه با تاکید بر اینکه حکم صادره کاملا قانونی است، بیان کرد: طبق ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، در بحث تکرار جرم به حداکثر مجازات باید اضافه می‌شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث فضای مجازی سرقت شلاق مواد مخدر قانون جرم اخبار حوادث سرقت دزد حکم شهرستان زندانی عکس فیلم پدر پسر بیمارستان زن تهران مادر دستگیری مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر

متهمان ۱۸ تا ۲۰ ساله دستگیر شده پرونده زورگیری در اتوبان صدر جزییاتی از نحوه وقوع سرقت تشریح کردند و یکی از آنها گفت که با مصرف قرص حس قدرت داشتم.

به گزارش مشرق، ۲۱ فروردین امسال وقوع زورگیری در اتوبان صدر با واکنش بسیاری همراه شد و نگرانی‌هایی برای شهروندان ایجاد کرد. ویدئوی منتشر شده توسط یکی از شهروندان حاضر در محل حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پلیس تهران هم وقوع این حادثه را تأیید و البته اعلام کرد صدای انتشار گلوله نه از سوی زورگیران بلکه سمت یک مأمور نیروی انتظامی بوده است.

۶ روز پس از وقوع این حادثه پلیس تهران اعلام کرد که موفق به دستگیری زورگیران شده و صحنه بازسازی جرم توسط متهمان با حضور اهالی رسانه در بزرگراه صدر تهران برگزار می‌شود.

صبح امروز صحنه بازسازی جرم با حضور سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت صورت گرفت.

متهمان زورگیری اتوبان صدر ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند

در حاشیه بازسازی صحنه زورگیری، متهمان که به گفته خودشان ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند در جمع خبرنگاران به سوالی در مورد نحوه سرقت صورت گرفته پاسخ دادند.

تیراندازی از سمت ما نبود

متهم اصلی درباره حادثه زورگیری در بزرگراه صدر گفت: ۱۹ سالم است تا کلاس هفتم درس خواندم و کلاً سه بار سرقت انجام دادم. یک ماهی است که با تشویق رفیقم محمد شروع به سرقت کردم و کلاً ۵ تا ۶ مورد سرقت گوشی‌های گران قیمت انجام داده‌ایم.

وی در خصوص تیراندازی گفت: تیراندازی از سمت ما نبود و فقط سلاح سرد داشتیم.

با مصرف قرص حس قدرت داشتم

متهم ابراز پشیمانی کرد و گفت: رفیقمان که متواری شده ما را با وعده پول خوب فریب داد و وارد این کار کرد.

وی افزود: قرصی مصرف می‌کردیم که باعث ایجاد حس قدرت در فرد می‌شود.

فروش گوشی‌های سرقتی گران قیمت زیر نرخ بازار

این متهم ادامه داد: چاقو در دستم بود اما از آن استفاده نکردم بیشتر برای ایجاد ترس و وحشت استفاده کردم. چاقو را رفیقم محمد دستمان داد.

وی درباره وقوع حادثه گفت: ترافیک شد، شیشه خودرویی پایین بود و ما هم گوشی را گرفتیم و برگشتیم سوار موتور شدیم و رفتیم.

متهم ادامه داد: گوشی‌های دزدیده شده را در مولوی با قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و زیر نرخ بازار میفروختیم، چون پولش خوب بود به این کار روی آوردم اما الان پشیمان هستم.

مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم

یکی دیگر از متهمان نیز اظهار داشت: همدستانم بچه محل من بودند من ۱۸ ساله هستم و بچه بلوار ابوذرم و معافیت کفالت داشتم. گوشی قاپی می‌کردیم ۳ ماه بود آزاد شده بودم ،۴ نفر بودیم که یک نفر فرار کرده است. یک بار سابقه سرقت دارم و مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم.

وی ادامه داد: در آخرین سرقت وارد اتوبان شدیم که دیدیم درب ماشین باز بود و با سلاح سرد چاقو حمله ور شدیم، گوشی صاحب خودرو را زورگیری کردیم ولی اگر درب ماشین قفل بود نمی‌توانستیم سرقت انجام دهیم.

از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم

همچنین در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

شناسایی متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند.

وی ادامه داد: اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

تهدید با سلاح سرد مجازات سنگینی در حد محاربه دارد

سردار محمدیان گفت: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند، گفت: همچنین شهروندان باید فرصت را از سارقین بگیرند و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

دستگیری سارقان در یکی از استان‌های شمالی

همچنین سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیاتی از ماجرای زورگیری بزرگراه صدر تشریح کرد و گفت: روز گذشته سارقین در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند و به جرم شأن اعتراف کردند.

وی افزود: قطعاً با این افراد برخورد می‌شود تعدادی از این افراد سابقه دارند که برای افراد سابقه دار تخفیف‌های قانونی شامل نمی‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • مجازات‌ سرقت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان تشدید یافت
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر
  • جزییات حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان + فیلم
  • ثبت‌نام ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • رزمایش «عفاف و حجاب» در شهرستان رشت آغاز شد