Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اکوسیستم بانکداری باز مشترک شرکت توسن، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا و شرکت داده‌ورزی سداد در نمایشگاه جانبی هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد.

توافق‌نامه تاسیس شرکت مشترک جهت ارائه سرویس‌های بانکی به سازمان‌ها، فین‌تک‌ها و شرکت‌ها به‌عنوان اکوسیستم بانکداری باز کشور بین شرکت‌های گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت داده‌ورزی سداد و شرکت توسن امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایون محبوبی، مدیر توسن‌بوم، در این باره گفت: «توسن‌بوم چهار سال است که تشکیل شده و تعداد زیادی بانک، سامانه و اپلیکیشن به آن اضافه شده‌اند و ما برای اینکه ظرفیت توسعه خود را بیشتر کنیم و استفاده در سطح مشتریان بانک‌ها و ارتباط بین سازمانی بیشتر شود در تفاهم‌نامه با شرکت‌های بهسازان فردا و سداد کوشیدیم که با تمرکز بر ظرفیت‌های توسن‌بوم و گستردگی این شرکت‌ها بتوانیم حجم استفاده از سرویس و گسترش توسعه بانکداری باز را بیشتر پیش ببریم.»

او افزود: «امیداوریم با این همکاری و تحقق بزرگ‌ترین زیرساخت بانکداری باز کشور بتوانیم با این حجم سرویس و استفاده، به جاهای بیشتری برسیم. اولین خروجی‌های این رونمایی را قطعا سال آینده خواهیم داشت و سال ۹۸ برای ما سالی پرکار و پربار خواهد بود.»

لیلازی، معاون راهبرد و فناوری شرکت بهسازان فردا وابسته به بانک ملت، نیز در حاشیه رونمایی از این محصول که در نخستین روز از هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رخ داد، اظهار کرد: «با توجه به اهمیت بانکداری باز و ضرورت نیاز به پلتفرم‌سازی در صنعت بانکی، طی تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های توسن، بهسازان فردا و سداد، بوم مارکت جدیدی به صنعت بانکی اضافه می‌شود و خدمات و سرویس‌های مختلف بانکی از این طریق در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.»

بنابر این گزارش، اکوسیستم بانکداری باز بوم اصلی‌ترین محصول مشترک این شرکت‌هاست که از سال ۹۳ در مجموعه توسن ایجاد شد و توسعه یافت و به صورتی مستقل خدمات بانکداری باز را برای بانک‌ها فراهم آورد. در حال حاضر بیش از ۲۰ بانک کشور به این اکوسیستم متصل هستند و به شرکت‌های بزرگ پرداخت کشور، برخی سازمان‌های دولتی، ERP های بزرگ و فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها سرویس‌های بانکی ارائه می‌شود.

آرمان اقتصادی/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C6P برچسب ها: بانک ، بانکداری ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک بانکداری بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور

سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر به جزییات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم کانکت پلاس اشاره کرد و گفت: هدف از کانکت پلاس طراحی سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است‌ و برنامه و تسهیلاتی برای نخبگانی که به کشور باز می‌گردند، در نظر گرفته شده است. براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلا در خارج از کشور شرکت تاسیس و یا محصولی تولید کردند و می خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تاسیس کنند، مورد حمایت اولیه و فناورانه ما قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با اشاره به اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی بلاعوض به افرادی که به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می شود، گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک های علم و فناوری پردیس، دانشگاه شریف، تهران، اصفهان، شیراز و ... در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه و نیم ۳۸۰ پروپوزال به دست ما رسید، گفت: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین ما پروژه های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضا برخی از طرح ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شان کمتر است.

حسینی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از ۱۷۰۰ محقق پست داک در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بازگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم و اگر پروپوزال فرد تایید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یکسال بیمه خواهد شد.

کد خبر 6079034 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • جام آزاد هاکی روی یخ؛ نماینده ایران فردا به مصاف تیم عمان می‌رود
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • کاهش ذخایر سد‌های تهران
  •  آمارسازی در بانکداری ایرانی
  • بانکداری الکترونیک را چگونه امن نگه داریم؟
  • بانک مرکزی: کارت‌های بانکی حذف می‌شود