Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبد خدایی با بیان اینکه در قرن گذشته با کمال تاسف چیرگی سکولاریسم و لائیسیسم بر جهان برقرار بوده است، گفت: با اخلاق و احکام دینی مردم می توانند یک زندگی سالم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «محمد هادی عبدخدایی» امروز(۱۰ بهمن) در نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان که در تالار قدس آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت:در قرن گذشته با کمال تاسف چیرگی سکولاریسم و لائیسیسم بر جهان برقرار بوده است و نتیجه آن هزاران فاجعه، مانند جنگ اول و دوم جهانی، پیدایش حکومت سرمایه داری، تخریب بقاع متبرکه بقیع، حاکمیت افراد مستبد مثل رضاخان و آتاتورک و بدترین حملات به دین و حقوق انسان ها به ویژه مسلمانان، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان ادامه داد: در آن دوران هرکسی به جز دین داران واقعی آزادی داشت، حتی فیلم‌سازان بدترین فیلم ها را برای پاک ترین پیامبران الهی درست کردند که نمونه آن را می توان «آخرین وسوسه های مسیح» بیان کرد.

 

وی گفت: همچنین در آن دوران راجع به بزرگان مذاهب تاخت و تازهایی صورت گرفت و به ساحت مقدس خداوند متعال و مومنان او اهانت‌ها شد؛ ولی بحمدالله امروز آن سر و صداها محو شده و به زباله دان تاریخ پیوسته است، اکنون در زمانی هستیم که به واسطه طلیعه انقلاب اسلامی دین و پیشرفت ادیان مطرح است که این امر مسلمانان را از زشتی ها باز می دارد و ادیان الهی را متخلق به اخلاق حسنه و همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در تمامی ادیان الهی جوهره ایمان به خدا و خدمت به خلق وجود دارد، ابراز کرد: امیدواریم که با ائتلافی که میان ادیان صورت می گیرد، دین چهره خود را بیش از قبل به جهانیان نشان بدهد و ارزش های دینی آشکار شود زیرا با اخلاق و احکام دینی مردم می توانند یک زندگی سالم داشته باشند.

 

عبدخدایی تاکید کرد: این کنگره که به نام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شده است، این آموزه را به ما می دهد که ما به پیروی از قرآن کریم و سیره ائمه اطهار به ویژه امام هشتم کنار هم بنشینیم و به گفتگو بپردازیم و در نتیجه دنیای سالمِ فارغ از جنگ و خونریزی بسازیم.

 

وی تصریح کرد: هزینه و ثروتی که برای جنگ به کار برده می شود اگر برای آبادانی کشورها به کار برده می شد امروز میلیون ها نفر از نداشتن دارو وبهداشت در کشورهای مختلف جان نمی دادند، امروز این همه کشت و کشتار رخ نمی داد، این دست های ستمگر برای هوا و خواسته های خودشان تمامی این نعمات الهی و ثروت ها را برای کارهای باطل صرف نمی کردند، اکثریت مردم جهان دین داران هستند لذا اگر ما وحدت داشته باشیم، می توانیم آرمان های دینی را بیان کنیم و تحقق بخشیم.

 

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان اظهار داشت: نخستین کمیسیون به خداباوری در ادیان، دومین کمیسیون به عقلانیت در ادیان، سومین کمیسوین به محبت و عدالت، چهارمین کمیسیون به زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان، پنجمین کمیسیون به تامین حقوق بشر در پرتو ادیان الهی ودر نهایت ششمین کمیسیون به اخلاق و تربیت دینی اختصاص دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان دهه فجر محمد جواد ظریف چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی استان بوشهر ظریف نشست خبری دیدار ایام دهه فجر همایش امام رضا ع و گفتگوی ادیان حرم مطهر رضوی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن

آفتاب‌‌نیوز :

بی‌خوابی یک اختلال خواب گسترده است که اشکال و علل مختلفی دارد است. استرس، شرایط پزشکی و سبک زندگی همگی می‌توانند در بروز اختلال در الگوی خواب ما نقش داشته باشند. شناسایی علل زمینه‌ای و مصرف برخی دارو‌ها تحت نظر پزشک می‌تواند در رفع و درمان بی‌خوابی مؤثر باشد.

در این مطلب به بررسی انواع بی‌خوابی، علل زمینه‌ای و روش‌های مؤثر برای برطرف کردن آن می‌پردازیم:

انواع بی‌خوابی

بی‌خوابی برای همه افراد کاملاً یکسان نیست و در اشکال گوناگونی ظاهر می‌شود:

بی‌خوابی حاد: این نوع بی‌خوابی اغلب کوتاه‌مدت است و در پی رویداد‌های استرس‌زا مانند امتحانات، فشار کاری یا بحران‌های شخصی رخ می‌دهد. زمانی که وضعیت محرک حل شود و اوضاع سامان پیدا کند، این بی‌خوابی معمولاً به خودی خود برطرف می‌شود.

بی‌خوابی مزمن: بی‌خوابی مزمن حداقل سه شب در هفته به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه می‌یابد. این حالت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله شرایط پزشکی زمینه‌ای، مصرف برخی دارو‌ها یا سبک زندگی باشد.

ناتوانی در به خواب رفتن: همانطور که از نامش پیداست، به معنای دشواری در به خواب رفتن است. مشکل در خوابیدن ممکن است در نتیجه مصرف کافئین، اختلال در سلامت روان یا سایر محرک‌های رایج بی‌خوابی رخ دهد.

ناتوانی در تکمیل مدت خواب: این نوع بیخوابی به مشکل باقی ماندن در خواب یا بیدار شدن خیلی زود اشاره دارد. در این حالت می‌توانید به خواب بروید، اما خواب ماندن در طول شب برای شما دشوار است و ممکن است چندین بار از خواب بیدار شوید.

علل بی‌خوابی

۱. استرس و اضطراب

یکی از شایع‌ترین علل بی‌خوابی، استرس و اضطراب است. وقتی ذهن درگیر افکار نگران‌کننده می‌شود، آرامش ذهنی و به خواب رفتن می‌تواند چالش برانگیز باشد. از نظر علمی، سطوح بالای هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

۲. شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی مانند درد مزمن، آسم و اختلالات گوارشی می‌توانند خواب را دشوار کنند. این شرایط اغلب منجر به ناراحتی در به خواب رفتن می‌شوند و فرد را در طول شب بیدار نگه می‌دارند.

۳. مصرف برخی دارو‌ها

برخی از داروها، از جمله دارو‌های ضد افسردگی خاص، دارو‌های ضد فشار خون و کورتیکواستروئیدها، می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند که خواب را مختل می‌کند. اگر از این دارو‌ها مصرف می‌کنید، مهم است که در خصوص اختلالات احتمالی خواب با پزشک خود صحبت کنید.

۴. سبک زندگی

انتخاب‌های ناسالم سبک زندگی، مانند مصرف بیش از حد کافئین یا الکل، برنامه خواب نامنظم و کمبود فعالیت بدنی می‌توانند منجر به بی‌خوابی شوند و چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن را مختل کنند.

درمان بی‌خوابی

۱. رعایت بهداشت خواب

بهبود بهداشت خواب می‌تواند به طور قابل توجهی بر توانایی شما برای خوب خوابیدن تأثیر بگذارد. این بهداشت شامل ایجاد یک برنامه خواب منظم، ایجاد یک محیط راحت برای خواب و اجتناب از فعالیت‌های محرک قبل از خواب است.

۲. درمان شناختی رفتاری (CBT)

CBT یک رویکرد درمانی ساختاریافته است که در درمان بی‌خوابی بسیار مؤثر شناخته می‌شود. این روش به افراد کمک می‌کند تا الگو‌های فکری و رفتار‌های منفی‌ای که منجر به بی‌خوابی می‌شوند را شناسایی کند و تغییر دهند.

۳. دارو درمانی

در برخی موارد، پزشک متخصص ممکن است دارو‌هایی را برای کمک به مدیریت بی‌خوابی تجویز کند. البته استفاده از دارو باید به عنوان یک راه حل کوتاه‌مدت استفاده شود.

۴. تکنیک‌های آرامش‌بخش

تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا آرام‌سازی عضلانی می‌تواند ذهن و بدن را آرام کند و شرایط را برای یک خواب راحت فراهم سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • جشن شادی مردم هرمزگان در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه به اسرائیل
  • «خدا» و «اخلاق» غایب در زندگی‌های ما هستند
  • برگزاری همایش همگانی سبک زندگی سالم در بافق
  • قابلیت بررسی موضوع نبود کارت‌خوان در مطب‌ها در کمیسیون اخلاق پزشکی