Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@00:12:02 GMT

راه فرار از آسیب هایی که به موی تان می رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۷۹۹۹

راه فرار از آسیب هایی که به موی تان می رسد

رکنا: این عادت های بد را فراموش کنید تا موهای تان زیباتر شود.

برای این که از آسیب به موهایتان در فصلی چون زمستان در امان باشید، عاداتی که در ادامه بدان اشاره کرده‌ایم را ترک کنید.

حتماً می‌دانید که هوای سرد و خشک زمستان دشمن سرسخت پوست شماست. باید بگوییم که این هوا نه تنها به پوست، بلکه به موی شما نیز آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌طور که دمای کم هوا منجر به خشکی پوست شما می‌شود، می‌تواند رطوبت موهای شما را نیز از بین ببرد و موجب شکستگی آن شود. اما جدا از آن عاداتی است که می‌تواند این آسیب را بیشتر کند. برای این که از آسیب به موهایتان در فصلی چون زمستان در امان باشید، عاداتی که در ادامه بدان اشاره کرده‌ایم را ترک کنید.

بیرون رفتن با موهای خیس

حتماً این جمله را قبلاً شنیده‌اید: «با موهای خیس بیرون نرو، سرما می‌خوری». بیرون رفتن با موهای خیس نه تنها ممکن است که موجب سرماخوردگی شود، بلکه می‌تواند به موهای شما نیز آسیب برساند. اگر شما با موهای خیس به بیرون بروید، دمای پایین هوا موجب یخ زدن آب روی موهای شما می‌شود. زمانی که آب تبدیل به یخ می‌شود، حجم بیشتری پیدا می‌کند که همین امر موجب شکستگی موهای شما می‌شود. بنابراین این بار که می‌خواستید با موهای خیس به بیرون روید، اگر به فکر سرماخوردگی خود نیستید، به فکر شکستگی موهایتان باشید.

هر نوع مویی نیاز به رسیدگی دارد. حتی اگر شما موهای نرمی دارید، در روزهای سرد سال باز هم باید از ماسک، نرم کننده یا تقویت کننده‌های مو استفاده کنید. در واقع این محصولات موهای شما را از آسیب در روزهای سرد سال در امان نگه می‌دارند.

شما حتی می‌توانید از روغن‌های طبیعی مو استفاده کنید. این روغن‌ها موهای شما را هیدراته می‌کنند و مانعی می‌سازند تا خشکی هوای سرد به موهایتان آسیب نزند.

شستن مو با آب داغ

آب داغ نه تنها به پوست بدن، بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند. شستن موها با آب داغ موجب خشکی مو و حتی پوست سر می‌شود. نه تنها آب خیلی داغ، بلکه آب خیلی سرد هم می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و موجب دهیدراته شدن و به تبع شکستگی موهایتان شود. از این رو بهتر است که موهایتان را با آب گرم یا ولرم بشویید.

شستن بیش از حد موها

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که موهایتان را چند بار شامپو می‌زنید و می‌شویید، باید بگوییم که این کار نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند. در واقع شامپو زدن بیش از حد به غدد سباسه که وظیفه تولید روغن‌های پوست را دارند، آسیب می‌رساند و باعث فعالیت بیش از حد آن‌ها می‌شود. همین موجب می‌شود که پوست سر شما بیش از حد روغنی شود.

این که شما هر چند وقت یک بار سرتان را می‌شویید، بستگی به نوع موهایتان دارد. به عنوان مثال موهای فر، کوتیکول کمتری نسبت به موهای صاف دارند، از این رو حساس‌تر، خشک‌تر و آسیب پذیرترند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر موهای صافی دارید، هر ۲ یا ۳ روز یک بار و اگر موهای فری دارید هر ۴ تا ۵ روز یک بار موهایتان را با شامپو بشویید.

استفاده زیاد از مواد حاوی الکل

اگر به دنبال ماده‌ای برای موهایتان می‌گردید، بهتر است از موادی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید. طبق تحقیقات، موادی که حاوی الکل هستند، مانند اسپری‌های مو، نرم کننده یا حالت دهنده‌های مو، گزینه‌های مناسبی برای موهای شما به خصوص در فصلی چون زمستان، نیستند. بنابراین بهتر است که این بار در خریدتان دقت بیشتری به خرج دهید.

پوشاندن سر به مدت زیاد

اگر عادت دارید که سرتان را مدام بپوشانید، باید بگوییم که دارید با این کار به موهایتان آسیب می‌زنید. اگر موهای شما هر روز صبح تا شب پوشیده باشند، توان نفس کشیدن ندارند از این رو شکننده می‌شوند. بهتر است که در این شرایط از نرم کننده استفاده کنید و پس از به خانه رفتن، موهایتان را شانه کنید و باز بگذارید تا کمی نفس بکشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرماخوردگی فرار مواد آسیب عادت صبح عکس فیلم دستگیری زن زندگی تهران مادر سرقت مرد استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، با این حال، این آنتی اکسیدان قدرتمند ممکن است موجب ایجاد تحریک بر روی برخی از پوست ها شده و به قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشکی پوست منجر شود. خبر خوش اینکه اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید، می توانید با رعایت برخی نکات از فواید این ویتامین برای پوست خود بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم به نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست های حساس بپردازیم.

یک متخصص پوست می گوید: « میزان غلظت ویتامین C برای پوست های حساس بسیار مهم است. ویتامین C خالص که با نام اسید آسکوربیک شناخته می شود، یکی از موثرترین ترکیبات پوستی است که ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، تحریک کننده باشد. اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال محصولات پوستی با غلظت کمتر (حدود ۵ تا ۱۰ درصد) باشید و به تدریج آنها را وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید.

شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟

از دیگر اشکال ویتامین C که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند، می توان به مشتقات این ویتامین اشاره کرد که مانند ویتامین C خالص تحریک کننده نیستند. سدیم آسکوربیل فسفات، آسکوربیل پالمیتات و تتراهگزیل دسیل آسکوربات از جمله مشتقات پایدار ویتامین C هستند که نسبت به ویتامین C خالص دارای اثر تحریک کنندگی کمتری بوده و برای پوست های حساس مناسب تر هستند.»

چگونه ویتامین C را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنیم؟
اگر برای اولین بار است که از ویتامین C در روتین پوستی خود استفاده می کنید، لازم است رویکرد محتاطانه ای را در پیش بگیرید، خصوصا اگر پوست حساسی دارید. پیش از استفاده از ویتامین C بر روی تمام قسمت های پوست، لازم است که آزمایش پچ را انجام دهید.

این کار را حدود ۴۸ ساعت پیش از استفاده از محصول پوستی جدید خود بر روی قسمتی از پوستتان انجام دهید تا واکنش آن را در برابر محصول پوستی جدیدتان مشاهده کنید. آزمایش پچ معمولاً برای بررسی اینکه آیا یک ماده خاص باعث التهاب پوستی آلرژیک می شود، انجام می شود. اگر پوست حساسی دارید، باید برای جلوگیری از بروز تحریکات پوست، ویتامین C را به تدریج به آن معرفی کنید.

راهکارهای خانگی که سیاهی دور چشم را درمان می‌کند

استفاده از سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C با غلظت کمتر، ترجیحا به صورت یک روز در میان یا چند روز در هفته موجب می شود تا پوست شما به تدریج با محصول پوستی جدید سازگار شود. در صورتی که احتمال می دهید پوست شما در اثر استفاده از سرم ویتامین C دچار تحریک می شود، توصیه می کنیم بلافاصله پس از استفاده از سرم، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده به باقی ماندن مواد مفید موجود در آن بر روی پوست کمک کرده و باید آخرین گام در روتین مراقبت از پوست شما باشد. به غیر از صبح ها که باید روتین پوستی خود را با یک ضدآفتاب مناسب پایان دهید. بنابراین با رعایت نکاتی که ذکر شد، اگر پوست حساسی دارید، باز هم می توانید از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنید و از فواید این ویتامین جادویی بهره مند شوید.

کد خبر 845090 برچسب‌ها ویتامین‌ خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • فرار فیلی ها در آمریکا!
  • فرار کردن یک فیل از سیرک در آمریکا + فیلم
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید