Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 توصیه به نوشیدن آب بعد از غذا

 ابو طیفور طبیب می گوید:بر امام کاظم علیه السلام داخل شدم و او را از نوشیدن اب(بعد از غذا)نهی کردم فرمود:نوشیدن اب،اشکال ندارد.اب غذا را در معده می چرخاند،خشم را خاموش کرده،هوش را اضافه می کند و تلخه را خاموش می سازد.

 نکته:بر اساس روایات تنها بعد از گوشت و غذای چرب مناسب است که انسان با تاخیر اب بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشامیدن با سه نفس

 رسول خداصل الله علیه واله:زمانی که یک نفر از شمابا سه نفس اب نوشید،ازجهت بیماری در امنیت کامل خواهد بود،و این کار موجب خوش گوارائی و هضم کامل غذا خواهد شد.

ایستاده در روز و نشسته در شب

امام صادق علیه السلام:ایستاده نوشیدن اب در روز،غذا را خوش گوار می کند،وایستاده نوشیدن اب در شب،موجب اب زرد(مشکلات کبدی)می شود.

رسول خداصل الله علیه واله:ایستاده نوشیدن اب در شب،پیری زود به بار می اورد.

آشامیدن آب ولرم

 امام صادق علیه السلام:دو چیز صالحی وجود دارد که در درون هربخش فاسدی که شود،انجا را اصلاح می کند.1:انار

2اب ولرم

 نکته:اب ولرم ابی است که یک بار جوش خورده وسپس خنک گردیده است.

عدم دمیدن در آب

روایت:پیامبرصل الله علیه واله از فوت کردن در اب،نهی فرمودند.

مکیدن آب

 رسول خداصل الله علیه واله:اب را خیلی خوب بمکید و اصلا ان را با یک نفس سر نکشید،زیرا "بیماری کبد" از ان نشات می گیرد.

عدم آشامیدن آب بسیار داغ

 روایت:رسول خداصل الله علیه واله از نوشیدن اب داغ نهی فرموده است.

عدم نوشیدن اب در بین غذا

 امام رضا علیه السلام:کسی که تصمیم دارد که معده اش او را اذیت نکند،بین غذا اب نخورد.زیرا کسی که بین غذا اب بخورد،رطوبت بدنش زیاد می شود،ومعده اش ضعیف می شود،ورگهای بدنش انرژی لازم از غذاها را اخذ نمی کند،چرا که غذا داخل معده خام باقی می ماند.

عدم نوشیدن اب سرد داخل حمام

امام صادق علیه السلام:به پرهیز از اینکه داخل حمام،اب سرد بنوشید؛زیرا که این کار معده را ضعیف می کند.

عدم نوشیدن اب بعد از خوردن گوشت

امام علی علیه السلام:سیره پیامبر صل الله علیه واله بر ان بود که هرگاه گوشت تناول می فرمود،بر روی ان اب میل نمی کرد و درباره حکمت ان می فرمودند:این کار موجب هضم و خوش گواری غذا می شود.

عدم اشامیدن اب بر روی چربی

روایت:سیره رسول خداصل الله علیه بر ان بود که روی غذای چرب و چربی ها اب نمی خوردند،و درباره حکمت ان می فرمودند: این کارموجب بیماری درونی می شود و عامل تحریک کنندگی بیماری هاست،و همچنین ترک اب بر روی غذای چرب، موجب خوش گواری غذا می شود.

عدم آشامیدن آب از مجاور دسته ظرف و لبه شکسته کاسه آب

 رسول خداصل الله علیه واله:هیچ کدام از شما اب را از کنار دسته ظرف میل نکند؛زیرا انجا محل تجمع میکروب و چربی هاست.

عدم آشامیدن در ظرفهای مسی

 رسول خداصل الله علیه واله:در ظرفهای مسی اب ننوشید؛زیرا موجب وسواس و کودنی می شود.

عدم آشامیدن آب پس از خوردن شیرینی

امام رضاعلیه السلام:نوشیدن اب سرد بعد از تناول شیرینی، موجب ازبین رفتن دندانها می شود.نوشیدن اب سرد

عدم نوشیدن اب سرد پس از خوردن چیز داغ

 امام رضا علیه السلام:نوشیدن اب سرد، پس از تناول چیز داغ موجب از بین رفتن دندانها می شود.

 

عدم زیاد نوشیدن اب

 امام صادق علیه السلام:زیاد اب ننوش؛زیرا اب زیاد،زمینه هر گونه بیماری است.و کم نوشی اب، موجب استحکام بدن می شود.

 

عدم نوشیدن اب تلخ و گوگرددار

امام صادق علیه السلام:پیامبرصل الله  علیه واله از درمان با چشمه های اب گرم نهی فرموده است و ان چشمه های اب گرم در کوهستان هاست که بوی گوگرد دارد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گوشت فوت انرژی درمان کوهستان امام رضا امام صادق امام علی درمان مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود

امام جمعه کرمان، گفت: باید از فرصت فرهنگی مهم برگزاری اجلاس پیرغلامان استفاده کرد تا آثار و برکات آن تمام استان کرمان را شامل شده در استان ماندگار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: استان کرمان سال‌ها در خدمت دستگاه اهل‌بیت علیهم السلام بوده اما برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان فرصتی طلایی برای این استان است تا به صورت رسمی خود را در اختیار دستگاه امام حسین علیه السلام بگذارد و در تابلویی بهتر این خدمات را به جهان اسلام نشان بدهد.

وی با بیان اینکه امسال بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان برگزار می‌شود و تجربه عظیمی در برگزاری این اجلاسیه وجود دارد، گفت: تاکنون این اجلاسیه در دو سوم استان‌های کشور برگزار شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استان کرمان برای برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان درگیر می‌شوند، گفت: باید به همین اندازه بهره فرهنگی برگزاری این اجلاس در استان کرمان دیده و باید آثار و برکات آن در استان ماندگار شود.

وی بهره‌گیری از تجربه 20 استان و 20 دوره قبل برگزاری این اجلاسیه را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: باید از این فرصت فرهنگی مهم و تاریخی استفاده لازم را در استان کرمان ببریم و آثار و برکات اجلاس بین‌المللی پیرغلامان تمام استان کرمان را شامل شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام، انقلاب و نهضتی را در اوج غربت رقم زد که از فردای آن هر چه جلو رفت، پرده از این غربت برداشته و به جریانی تبدیل شد که بتواند اسلام را حفظ کند، گفت: در سایه این نهضت اسلام ناب توسط توده‌های مردم حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه مردم متولی حفظ و تداوم این جریان و نهضت امام حسین (ع) بودند و نسل به نسل آن را حفظ کردند، ادامه داد: در طول تاریخ اگر دولت‌ها هم ارادتی به امام حسین (ع) داشتند کمک کردند که مردم در این مسیر بهتر خدمت کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ما جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را محصول محرم و صفر می‌دانیم و محور آن نهضت امام حسین علیه‌السلام است، گفت: در این اجلاس از پیرغلامانی که تجلیل می‌شوند عصاره جریان مردمی هستند و در کنار آن جریان مردمی در برگزاری این اجلاس باید پررنگ‌تر دیده شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳