Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@06:19:37 GMT

محسن هاشمی: در آستانه سلب تحمل مردم هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۸۱۹۵

محسن هاشمی: در آستانه سلب تحمل مردم هستیم

به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی در بخشی از سخنان خود در جریان تجدید بیعت اعضای شورای شهر با آرمان های امام راحل گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی قرار داریم که مسئولیت ما دوچندان است. زیرا شاید در ابتدای انقلاب وضع از امروز چندان بهتر نبود و ما با جنگ و مشکلات فراوان روبرو بودیم، ولی اعتماد مردم پشت مسئولین جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اما امروز با اینکه وضع بهتری داریم، متاسفانه در بعضی از مواقع، سلب اطمینان وجود دارد. لذا لازم است که مسئولین  جمهوری اسلامی برای بدست آوردن اعتماد مردم، فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خود را شناخته و برای بدست آوردن اعتماد مردم طوری عمل کنند که بتوانند از مشکلات حادث شده عبور کنند.

وی با بیان اینکه، در آستانه سلب تحمل مردم هستیم، گفت: امیدوارم که با حفظ مسئولیت‌ها بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: امروز مهم‌ترین عامل، توجه به مراجعی است که مردم قبول دارند. ما باید مرجعیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی خود را حفظ کرده تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم. تنها راه عبور از مشکلات هم این است که کارنامه انقلاب و عملکرد امام را که پاسخگوی نیاز امروز ماست، نگاه کنیم. حضرت امام همیشه به مردم توجه ویژه نشان می‌دادند و در مواجهه با آنها رفتاری متفاوت داشتند. این طور نبود که تنها از مردم بخواهند که پیروی کنند و در همه آن سال‌ها طوری عمل می‌شد که مردم در انتخابات‌ها با شور و هیجان شرکت کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز دیدیم که مردم چگونه پای صندوق رای آمدند و تاثیر خود را بر انتخابات گذاشتند. البته باید توجه داشت همانطور که امام می‌خواستند، باید نتیجه رای مردم هم دیده شود. امام فرمودند که ما باید در ساختار جمهوری اسلامی رای مردم را کاملاً ببینیم و شوراهای اسلامی شهر و روستا هم یکی از مظاهر همین رای است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام چگونه نگرانی‌ها درباره عملیات والفجر 8 را به اطمینان بدل کرد؟

به گزارش خبرنگار جماران، همه نقشه ها برای شروع عملیات والفجر هشت کشیده شده بود. اما یک موضوع فرماندهان جنگ را نگران شروع عملیات کرده بود و آن هم عبور رزمندگان از روخانه اروند بود. خاطره بدر و خیبر برایشان زنده می شد و همین تصمیم گیری را سخت کرده بود. روز دوم بهمن ماه سال 64 یعنی چند روزی پیش از شروع عملیات، خود را به جماران رساندند و با امام دیدار کردند و ادامه روایت از زبان رحیم صفوی خوانده می شود:

 

  روز دوم بهمن ماه 64 یعنی چند روز قبل از عملیات والفجر 8(1) به اتفاق‌‎ ‎‌تنی چند از فرماندهان، از جمله سردار رضایی و سردار شمخانی خدمت‌‎ ‎‌حضرت امام رسیدیم. با توجه به سوابقی که در عدم موفقیت رزمندگان در‌‎ ‎‌عبور از رودخانه های دجله و فرات در عملیات بدر و خیبر داشتیم و با توجه‌‎ ‎‌به سرکشی رودخانه اروند، نگران بودیم که مثلاً اگر ما چند هزار نفر نیرو را از‌‎ ‎‌این رودخانه عبور بدهیم، چه خواهد شد؟ از طرفی برای تثبیت مواضع‌‎ ‎‌تصرف شده هم در مقابل خود، دشمن و در پشت سر، رودخانه را داشتیم.‌‎ ‎‌مجموعه این عوامل باعث نگرانی ما شده بود. اما بعد از آنکه خدمت‌‎ ‎‌حضرت امام رسیدیم، آن بزرگوار با آن حال و سن زیاد حدود نیم ساعت از‌‎ ‎‌روی نقشه به دقت توضیحات ما درباره عملیات را ملاحظه فرمودند و نگرانی‌‎ ‎‌ما را هم متوجه شدند. سپس فرمودند که: شما به خداوند اعتماد داشته باشید،‌‎ ‎‌اصلاً فرمانده کل قوا خداست. همان خدایی که به شما ماموریت داده که نماز‌‎ ‎‌بخوانید، همان خدا به شما امر کرده که دفاع بکنید. بروید و مطمئن باشید که‌‎ ‎‌پیروزید و ...‌

 

ما در مورد این عملیات محاسبات دقیقی انجام داده بودیم تا ساعت‌‎ ‎‌مناسب برای عبور نیروها معین کنیم. ساعتی که اروند از لحاظ جزر و مد راکد‌‎ ‎‌باشد. چون جزر و مد اروند بسیار شدید بود و در وقت مد، آب به اندازه دو ـ‌‎ ‎‌سه متر بالا می آمد و از خلیج فارس تا اهواز برمی گشت و سرعت آب چند‌‎ ‎‌برابر می شد. برای عبور غواصان باید آب آرام باشد. برای این منظور، جدول‌‎ ‎‌محاسبات دو ساله را تهیه کرده و خودمان نیز حدود شش ماه کنارۀ اروند را‌‎ ‎علامت گذاری کردیم تا ساعت مناسب را به دست آوریم. شب عملیات همه‌‎ ‎‌نیروها و از جمله غواص ها آماده یا سوار بر قایق ها بودند و در ساحل دشمن‌‎ ‎‌هم چراغ های رنگی چشمک زن برای هر یگانی به عنوان راهنما از طرف‌‎ ‎‌بچه ها کار گذاشته شد و حالت غافلگیری دشمن هم کاملاً مراعات شده بود‌‎ ‎‌که خلیج فارس توفانی شد و باران هم شروع به باریدن کرد. ظاهراً همه‌‎ ‎‌نقشه های ما نقش بر آب شد. مانده بودیم که چه کار بکنیم. در قرارگاه موقعیت‌‎ ‎‌شهید همت که در همان حوالی ایجاد کرده بودیم، به طور خودکار همه به‌‎ ‎‌گریه و زاری و دعا و توسل افتادیم. واقعاً دل ها شکسته بود. با ناله می گفتیم‌‎ ‎‌خدایا تو که قوم موسی را از نیل عبور دادی، آیا اصحاب محمد(ص) را از‌‎ ‎‌اروند عبور نخواهی داد؟ از طرفی فرمایش حضرت امام هم در نظرمان بود که‌‎ ‎‌به خداوند متعال اعتماد داشته باشید و بر خداوند توکل کنید. شاید برای‌‎ ‎‌بعضی ها تعجب آور باشد ولی به هر حال در همین شرایط با رمز یا‌‎ ‎‌فاطمة الزهرا(س) بچه ها به دریا زدند. بچه های غواص به خاطر اینکه از هم‌‎ ‎‌جدا نشوند، طناب هایی را به دست گرفته و بدین طریق ده ـ پانزده نفره با ذکر یا‌‎ ‎‌فاطمة الزهرا(س) به زیر آب رفتند. هنوز یک ساعت از شروع عملیات‌‎ ‎‌نگذشته بود که خط اول دشمن در کنارۀ اروند به وسیله لشکر 25 کربلا‌‎ ‎‌شکسته شد و به دنبال آن شهر فاو به تصرف سپاه اسلام درآمد. من همان شب‌‎ ‎‌با قایق از اروند عبور کردم. شدت امواج به حدی بود که من کاملاً خیس شدم.‌‎ ‎‌در فاو حدود هشتاد شبانه روز جنگ سخت و طاقت فرسا را گذراندیم.‌‎ ‎‌روزهای 20 تا 23 عملیات، دشمن عمدتاً با هواپیما و در حجم وسیع حمله‌‎ ‎‌کرده و اکثراً هم شیمیایی می زد که بسیار زیادتر از حجم منطقه عملیاتی بود.‌‎ ‎‌ظرف این سه روز، حدود بیست هزار مجروح شیمیایی داشتیم که مجبور به‌‎ ‎تخلیه آنها شدیم. خلاصه در این جنگ نهایتاً دشمن شکست خورد و مواضع‌‎ ‎‌ما تثبیت گردید اما اگر کسی خود در صحنه عملیات حضور نداشته باشد،‌‎ ‎‌حجم سختی ها را محال است که بتواند تصور کند. مثلاً روز سوم یا چهارم‌‎ ‎‌عملیات بود که تمام پل های پشت سر ما را با اسلحه لیزری هدف قرار دادند و‌‎ ‎‌برای 48 ساعت در فاو در مضیقه بسیار سختی از لحاظ آب و غذا قرار‌‎ ‎‌گرفتیم، که در هماهنگی با تهران، درون پاکت های شیر آب ریخته و با هواپیما به‌‎ ‎‌خوزستان منتقل می شد و با قایق به فاو و به دست رزمندگان می رسید.‌

 

1. عملیات والفجر ۸ حاصل ۶ ماه مطالعه درباره‌ جزر و مد رودخانه اروند و برنامه‌ریزی برای عبور نیروهای ایرانی از آن رودخانه پهناور و خروشان به منظور غافلگیری نیروهای متجاوز بعثی بود. این عملیات آبی، خاکی، تهاجمی، در ساعت ۱۰ شب، ۲۰ بهمن‌ ۱۳۶۴ خورشیدی از محل خسروآباد (روستایی در کرانه اروندرود) با هدف تصرف شبه جزیره فاو در جنوب عراق آغاز شد. در جریان این عملیات غواصان رزمنده ایرانی که در گروه‌های ۱۰ نفره با طناب به هم متصل شده بودند، دل به دریا زدند و وارد رودخانه‌ای طوفانی و مواج شدند؛ بنا بر گفته سرلشکر سید یحیی رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در کتابی با عنوان مهر مادر، ارتفاع امواج رودخانه‌ اروند در شب عملیات سه تا چهار متر بود.

برشی از کتاب امام و دفاع مقدس؛ ص 51-52

 

 

دیگر خبرها

  • امام چگونه نگرانی‌ها درباره عملیات والفجر 8 را به اطمینان بدل کرد؟
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی