Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، در این گزارش آمده است در دی‌ماه امسال، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۶ هزار و ۸۶۵ واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۴.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات اعلام‌شده از سوی این نهاد رسمی در این ماه منطقه ۵ با ۷۵۰ فقره (سهم ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصدی) بیشترین تعداد معاملات و منطقه ۱۹ با ۳۸ فقره (سهم ۰.۷ درصدی) کمترین تعداد معاملات از این نوع را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به دی‌ماه سال قبل مربوط به منطقه ۲۲ به میزان ۷۲.۹  درصد کاهشی و کمترین کاهش تعداد معاملات مربوط به منطقه ۱۷  به میزان ۵۰.۳ درصد کاهش داشته‌اند.

گزارش فوق‌الذکر ‌می‌افزاید واحدهای دارای عمر تا ۵ سال ساخت با ۳۸.۲  درصد و واحدهای با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با ۲۸ درصد بالاترین سهم تعداد کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین گزارش تحولات مسکن در دی‌ماه پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود در۱۰  ماه گذشته سال ۱۳۹۷  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹.۵  درصد کاهش را نشان می‌دهد.

متن گزارش بازار مسکن دی ماه شهر تهران را اینجا ببیند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد پایتخت شهر تهران مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز/سکه ۲ میلیون تومان ریخت
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!