Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@08:50:51 GMT

مصرف نمک دریا برای سلامتی تایید نشده است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۸۴۷۱

مصرف نمک دریا برای سلامتی تایید نشده است

یزد- عده ای سود جو به عنوان طب سنتی مصرف نمک دریا را با عوارض بسیار خطر ناک در فضاهای مجازی تبلیغ می کنند مصرف نمک دریا برای سلامتی تایید نشده است .

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد رضا دهقانی رئیس مرکز بهداشت شبکه استان یزد ظهر چهار شنبه در نشستت خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهادراشت :بین رسانه هاو نظام سلامت کشور باید تعامل وجود داشته باشد و خبرنگاران به عنوان چشم سوم در جامعه باید نقش فعالی در حوزه سلامت داشته باشند و  درحوزه سلامت به مردم اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : عده ای سود جو به عنوان طب سنتی  مواردی را از جمله مصرف نمک دریا را با عوارض بسیار خطر ناک در فضاهای مجازی تبلیغ می کنند مصرف نمک دریا  برای سلامتی تایید نشده و برخی ازمردم متاسفانه نا خواسته اسیر این تبلیغات شده وبرای خرید ترغیب می شوند خاک کشورایران با کمبود ید مواجه است و متاسفانه ۲۰سال طول کشید که برای مصرف ید در کشورفرهنگ سازی شود ولی عده ای سود جو که به فکرمنافع خود هستند  با شایعاتی که رد فضای مجازی به راه می اندازد مردم را مجبو ربه خرید می کنند .

اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت کشورانجام شده است

وی افزود :  در طول۰ ۴سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت کشور و استان  رخ داده است  و علیرغم همه مشکلاتی که کشور با آن درگیر بوده  توسعه نظام سلامت و ساختار شبکه های  بهداشتی درمانی در کشورخوب بوده و مراکز بهداشتی درمانی  به مراکز جامع  خدمات  بهداشتی درمانی ارتقا یافت و  این مراکز هم در شهر  وهم در روستاه فعال شد  و درشهرها برحسب تعداد جمعیت درهر محله و منطقه به مردم خدمات بهداشتی ارائه می دهند .

دهقانی تصریح کرد : چندین پایگاه بهداشتی درروستاها ایجاد شد  تا خدمات را به دورترین مراکزمحروم روستایی برده شود تا مردم روستاها برای درمان های عادی به شهر ها  مراجعه نکنند  بلکه خدمات به مردم نزدیک شود و دسترسی عادلانه مردم به خدمات مهمترین هدف بود و طرح بهورز یاری که یکی از بنیان گذاران آن نیز دکتر ملک افضلی از پزشکان مشهور یزدی است  به سرعت درآن دوران انجام شد و حتی این طرح یک الگوی بسیار موفق برای دنیا شد.

 ایران در کنترل بیماری های واگیر دار بسیار موفق بود

رئیس مرکز بهداشت شبکه استان  گفت: ایران در کنترل بیماری های واگیر دار بسیار موفق بود که این طرح توسط خود افراد روستاها انجام گرفت دراین طرح ها که توسط بهورزان انجام شد  مالاریا  و فلج اطفال  دیفتری  ریشه کن شد و بزرگترین دستاوردهای وزارت بهداشت توسط بهورزان درمناطق محروم انجام گرفت. 

 وی  خاطر نشان ساخت:  متاسفانه پس از ریشه کن کردن بیماری های واگیر دار بیماری ها ی غیر واگیر دار رشیوع رو به رشد ی داشت که  تغییر سبک زندگی و تغییرهرم سنی مهمترین دلیل آن بود و دولت برای مقابله با این بیماری ها مجبور به بازنگری در این  حوزه شد و طرح تحول  سلامت در سال ۱۳۹۴استارت اولیه آن زده شد با دو رویکرد   دسترسی مردم به خدمات سلامت درحاشیه شهرها و مناطق روستایی کمتر توسعه یافته  و دیگر اینکه با توجه به صنعتی شدن جامعه بیماری ها ی روحی روانی نیز گسترش یافت و دراین  بین مشاوران سلامت و روان  بر حسب جمعیت  بوجود آمدند رویکردهای جدید وزارت بهداشت درکنار رویکردهای قدیمی برای کنترل سلامت مردم در کنار هم  قرار گرفتند .

وی افزود: همه این  موارد  در راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت تحت عنوان سامانه سیب طراحی شد وتغییرات نگرشی در جامعه بوجود آمد و ارزشیابی و نظارت درهمه رده ها باید باشد کادر درمانی یزد مورد قبول و اعتماد همگان است مرکز ناباوری یزد که بیش از۸۰درصد مراجعه کنندگان غیر بومی بومی است .

این مسئول ادامه داد: سامانه ها ی۱۶۹۰ مربوط به مشکلات بیمارستانی  و سامانه ۱۹۰ مشکلات بهداشتی محیط از جمله بهداشت اماکن  رستوران ها، توزیع نا مناسب مواد غذایی را می توانند اعلام کنند و اورژانس بهداشت  محیط در کوه تاترین زمان ممکن به محل مراجعه کرد و حتی رفتار پرسنل و کارکنان  مراکز بهداشتی و نوع برخوردی که ارباب رجوع و بیماران دارند  نیز زیر ذره بین است.

بیش از ۲۲درصد جمعیت استان با فشار خون بالا مواجه هستند

وی افزود: بیش ۲۲درصد جمعیت استان با فشار خون بالا مواجه هستند ویزد در کشور رتبه ۱۴ را دراین بیماری دارا است  و بیش از ۶۳مردم استان با  افزایش وزن مواجه هستند

دهقانی گفت : استان یزد در رده مصرف قست فودها در کشور رتبه ۶را دارد وما مطابق قانون مخاف مغازه فست  فودی نیستم بلکه باید نظارت خود ر ا بروی نحوه تهیه مواد غذایی و توزیع آن را زیر نظر داشته باشیم ودر صورت مشاهده تخلفات برخورد  قانونی داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: دربرخورد با الاینده های زیست محیطی های و صنعتی هر شرکت و واحد صنعتی که می خواهد آغاز به کار کند باید پیوست سلامت را که توسط شورا ی سلامت استان به تصویب رسیده را دارد باشد و برای مقابله با مخاطرات زیست محیطی تلاش کند و برای تبیلغ  کالای آسیب رسان دررسانه ها ضوابطی در نظر  گرفته شده و این کالا ها نباید دررسانه ها تبلیغ شود.

وی ادامه داد:واکسیانسیون فلج اطفال  در ۲سطح  واکسن خوراکی و تزریقی انجا شده و  واکس تزریقی بعد از ۴ماهگی تزریق می شود  که از سال ۹۴اجرایی شده  که به دلیل کمبود واکسن به صورت خوراکی قطره تجویز می شد و بعد از رفع مشکل واکسن، واکسن ترزیقی برای افرادی که از تاریخ ۱/۱/۹۵متولد شده اند در دستور کار قرار گرفت و این طرح در۸استان کشوراز جمله یزد انجام شد و دیگر اینکه این طرح برای  کودکان زیر ۵سال اتباع به صورت واکسن خوراکی تجویز خواهد شد .

بیش از ۹۷درصد مردم استان در سامانه سیب ثبت نام کرده اند

دهقانی افزود:  بیش از ۹۷درصد مردم استان در سامانه سیب ثبت نام کرده اند و یا اینکه این افراد بیش از یکی بار مراجعه داشته اند  و یزد جز و معدوداستان هایی که خدمات ی درمان یرا به صورت ۱۰۰درصد پوشش می دهد .

وی تصریح کرد:  با اجرایی شدن  طرح تحول سلامت  ۳۳۴واحد فعال درسامانه سیب ، ۱۷۰خانه بهداشت ، ۴۰مرکز خدمات جامع سلامتروستایی ،۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری،۳۳پایگاه سلامت مستقل درشهر و ۹پایگاه سلامت درحاشیه شهرها ایجاد شده  و به مردم خدمات بهداشتی ودرمانی ارائه می دهندو کل مراجعه کنندگان  به سامانه سیب  بیش از ۲میلیون ۵۰۰هزارنفر بوده است .

وی درمورد شیوع بیماری هاری گفت: با توجه به افزایش سگها ی ولگرد بیماری هاری شیوع پیدا کرده و این بیماری یک بیماری کشنده است و فرد بعد از گزش باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کرده  تا تحت درمان قرار گیرد و ۵۱درصد گزش هامربوط به گربه بوده و تاکنون ۲مورد گزش گربه دراستان مثبت بوده است .

انتهای

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایام الله دهه فجر نمک دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد

عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان صبح امروز در این محله تاریخی و کم‌برخوردار شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و
امام جمعه سمنان، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا آغاز و کلنگ احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی به زمین زده شد.

پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان به مساحت ۳۵۰ مترمربع و ۲۲۰ متر بنا در یک طبقه به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود و با ساخت این پایگاه بهداشتی و درمانی ۸۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان، خدمات خود را از این پایگاه دریافت می‌کنند.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سمنان نیز حضور داشتند.

کد خبر 747438

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»