Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سفیر ایران در لندن عنوان کرد: بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه تلگرامش نوشت: «پروژه‌ای که بی‌بی‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت شده در موناکو آغاز کرده است، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مسئله محدود به این نیست.»

وی افزود: «در یک دید وسیع‌تر، این پروژه در راستای مشروعیت ساختن برای تحریم‌های آمریکا در کنار مشروعیت زدایی از اقدامات دور زدن تحریم‌ها علیه ایران و معرفی تمامی شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌هاست.»

سفیر ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها چندین سال است که ادعاهای زیادی از وجود هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیت‌های اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: «آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.»

وی افزود: «هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه کردن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکاست. بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد که به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضا می‌کنیم بی‌بی‌سی فارسی فوری محتوای این برنامه را تغییر دهد.»

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه هشتم بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های اروپایی و انتشار اسنادی درباره پولشویی یک شرکت فعال در بخش نفت و نام بردن از ایران در بین اسامی منتشر شده در این اسناد نیز گفت: چنین خبری را دریافت نکردم و اطلاع خاصی در این زمینه ندارم. در رسانه‌های جهان همیشه مطالبی هست که الزما درست نیست و بهتر آن می‌دانم شما از منابع و مراکز ذیربط در این خصوص بپرسید. 

وی گفت: اینگونه موضوعات از مسائل و موضوعات وزارت خارجه نیست

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

 وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چند جانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی آمریکا با هدف بی ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهایش افزود: «بازیگران سایبری ایرانی با استفاده از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا فیشینگ و دیگر اقدامات علیه افراد، شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی، به هدف قرار دادن آمریکا ادامه می‌دهند.»

این نهاد آمریکایی و اجرا کننده فشار‌های اقتصادی واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «شاخه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های سوری برای هدف قرار دادن آمریکا و چندین کشور دیگر فعالیت می‌کند. اگرچه مدیریت شرکت و کارمندان آنها می‌دانند که عملیات آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، اما بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که برخی از شرکت‌ها در ایران، مانند مهرسام اندیشه ساز نیک، به‌عنوان شرکت‌های سوری برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌شوند. مردم ایران باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت‌های خصوصی و کارکنان آنها برای رسیدن به اهداف غیرقانونی استفاده می‌کند.»

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود