Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ آمارها از افزایش خودکشی زنان  در استان گلستان خبر می‌دهد.

اولین بررسی آماری خودکشی زنان در استان سبز و شمالی کشور نشان می‌دهد که خودکشی زنان گلستانی از سال 83 به بعد، سیر صعودی داشته است.

مطالعات آماری بسیاری در زمینه مجموع خودکشی‌ها در استان گلستان صورت گرفته و نتایج این مطالعات نشان داده است که اقدام به خودکشی در بین افراد جوان، مجرد، با جنسیت زن و دارای سطح تحصیلات پائین فراوانی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید اجازه داد قبح خودکشی از بین برود

در این باره اسدالله قره‌خانی، نماینده شهر علی‌آباد از توابع استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار برنا گفت: «متاسفانه خودکشی زنان در استان گلستان و به‌خصوص شرق این استان فراگیر شده است.»

قره‌خانی با اشاره به تاثیر مسائل فرهنگی در فراگیر شدن خودکشی زنان در استان گلستان گفت: «عوامل بسیاری در بوجود آمدن این مسئله دخیل است. مشکلات اقتصادی یکی از این عوامل است. سنت‌ها و آداب و رسوم بسیاری از خانواده‌های ساکن استان گلستان باعث بسته‌تر شدن فضای فکری خانواده‌ها می‌شود و این تا جایی ادامه می‌یابد که زنان گاهی اجازه  مراجعه به مشاورین و روان‌شناسان را ندارند و همین باعث می‌شود مشکلات روحی و روانی آنها حل نشود.»

او افزود: «وقتی بیماری‌های روانی درمان نشوند احتمال خودکشی هم بیشتر خواهد شد.»

این نماینده مجلس ازدواج‌های ناموفق زنان را یکی دیگر از ریشه‌های خودکشی گسترده زنان در استان گلستان دانست و افزود: «بسیاری از دختران در این استان با فشار خانواده تن به ازدواج می‌دهند و بعد هم که  با مشکل در زندگی روبرو می‌شوند اجازه و توانایی جدا شدن را ندارند.»

اسدالله قره‌خانی در پایان تاکید کرد: «متاسفانه قبح خودکشی  شکسته شده و با اینکه تا سال‌های گذشته این دست اتفاقات مورد ملامت قرار می‌گرفت اما حالا بسیار عادی شده است. وقتی اتفاق خودکشی عادی می‌شود تعداد این موارد افزایش می‌یابد.»

نیاز به فرهنگ‌سازی و افزایش قدرت زنان

سیدمحمود میرزمانی، روان‌شناس و کارشناس حوزه زنان، درباره ریشه‌های خودکشی زنان در گلستان به خبرنگار برنا گفت: «اگرچه زنان توانمندی بیشتری برای تحمل مشکلات زندگی دارند اما مانع اساسی‌ که زنان  با آن روبرو هستند، ناتوانی در بیان مشکلات و تصمیم‌گیری درست در مواجهه با مشکلات است.»

او تاکید کرد: «اعتقادات بومی، عوامل محیطی و شرایط اجتماعی فضا را برای زنان می‌بندد و حل منطقی مشکلات را از آن‌ها می‌گیرد و در نتیجه آن‌ها به راه‌ها غیرمنطقی‌ مثل خودکشی دست می‌زنند.»

این روان‌شناس درباره مقایسه خودکشی مردان و زنان گفت: «تحمل برخی اتفاقات برای آقایان در جامعه سخت نیست اما همین اتفاقات به دلیل موانعی که در جامعه وجود دارد زندگی را برای  زنان  دشوار می‌کند. از همین رو ممکن است در جوامع سنتی خودکشی زنان بیشتر از مردان باشد.»

میرزمانی با تاکید بر لزوم تغییر زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها گفت: «ما باید بین زنان این شهرستان‌ اقتدارافزایی کنیم تا آن‌ها قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله را داشته باشند. در این صورت است که وقتی زنی با مشکلی در زندگی خود مواجه شود توانایی تصمیم‌های منطقی را خواهد داشت و دست به خودکشی نخواهد زد.»

خبرنگار: محمد جلائی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان خانواده خودکشی زنان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین