Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@13:22:43 GMT

واکنش وزیر به یک تنبیه عجیب دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۰۷۳۴

سید محمد بطحایی با انتقاد از رفتار معلمی که دانش‌آموزان تنبل کلاس خود را مجبور می‌کند خود او را تنبیه کنند، اظهار کرد: هر رفتاری که ترویج خشونت در مدرسه باشد، از حیث اصول تربیتی مذموم است و آن معلمی هم که این کار را کرده، اقدامی ضد تربیتی انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این کار نه تنها تشویق ندارد بلکه در حال پیگیری هستم؛ آن همکار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی کند، زیرا تنبیه با هر روش و هر هدفی اعم از تنبیه فیزیکی و اعمال خشونت در مدرسه مذموم و ناپسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی همچنین در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان در برخی مدارس نیز گفت: تنبیه بدنی یا هرگونه تنبیهی که بر شخصیت و روحیه دانش‌آموزان اثر منفی بگذارد، خط قرمز آموزش و پرورش است و ما هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در این زمینه نخواهیم داشت.

این عضو هیئت دولت ادامه داد: با متخلفان به‌صورت شدیدترین نوع برخوردی که در قوانین ما وجود دارد، برخورد شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه فراوانی موارد تنبیه بدنی در مدارس رو به تزاید نبوده است، ولی امیدوارم همین تعداد اندک نیز نباشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی ممکن است رفتار دانش‌آموز به‌گونه‌ای باشد که معلم از کنترل رفتار خود خارج می‌شود، گفت: معلمان باید در کلاس خود را بیشتر کنترل کنند.

لازم به یادآوریست، اخیراً ویدئویی در فضای مجازی از یک معلم منتشر شده که نشان می‌دهد وی چوب را به دست دانش‌آموزان تنبل می‌دهد تا آن را به کف دست او بزنند و به آنان می‌گوید «هر کدام از شما‌ها درس نخوانید، من باید تنبیه شوم!»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خشونت مدرسه آموزش و پرورش هیئت دولت معلم فضای مجازی آموزش و پرورش خشونت دانش آموزان مدرسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است