Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی و 350 دادستان در کنار دولت، با وحدت کامل در جنگ اقتصادی مقابل دشمن ایستاده اند و در زمینه تنظیم بازار، نظارت بر قیمت ها و ورود و خروج کالا فعالیت و نظارت می کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری چهارشنبه شب در نشستی با فعالان اقتصادی در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دستگاه قضایی و دادستان ها با تمام قدرت در مقابل فساد ایستاده اند و در این راه تمام تلاش خود را برای توسعه و آبادانی کشور بکار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر بدهی بانکی را ندارد، از مسئولان به ویژه استانداران و فرمانداران خواست در جلسات مختلف با بانک ها و فعالان اقتصادی مشکلات را مرتفع کنند.

وی تصریح کرد: دادستان ها موظف هستند از حقوق عامه مردم دفاع کنند و در این برهه زمانی باید از هر کمکی برای رفع مشکلات اقتصادی به دولت دریغ نکرد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، بازاریان، بخش خصوصی و واحدهای تولیدی چابهار از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و تمام تلاش را در چارچوب قوانین برای رفع موانع بکار خواهیم گرفت.
منتظری افزود: مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف در مرکز کشور رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال دارند و هیچ کسی حق ندارد برای واحدهای تولیدی مشکل ایجاد کند.

دادستان کل کشور گفت: کالایی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد نباید با ارز دولتی وارد و مانع افزایش تولیدات ملی و بیکاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: تمام کالاهایی که تا قبل از 27 دی ماه سالجاری در چابهار وارد شده اند باید سریعا مشکلات گمرکی آنها رفع شود و نباید مسئولان سبب وارد آمدن ضرر و زیان به مردم شوند.

وی از بخش خصوصی و قشرهای مختلف مردم خواست در زمینه مبارزه با فساد با دستگاههای دست اندرکار همکاری کنند و اطلاعات و آمار لازم را در اختیار دادستان ها و قضات قرار دهند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: دشمن راههای مختلف را برای ضربه زدن به نظام اسلامی آزمایش کرده ولی با هوشیاری ملت و دولت ناکام مانده و اکنون در صدد ورود به جنگ اقتصادی تمام عیار است و باید همه به همدیگر کمک کنیم تا دشمن ناامیدتر از گذشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: عده ای با ارز چهار هزار و 200 تومانی کالایی نظیر خوراک سگ و گربه وارد کرده اند که اصلا مورد نیاز نیست و این یک ظلم به کشور است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با تشریح فعالیت های 25 ساله نظام در منطقه آزاد اظهار داشت: برخی قوانین و مقررات و بخشنامه های متعدد مانع توسعه و افزایش تولید شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: متاسفانه تغییر مدیریت ها و ابلاغ بخشنامه ها و تبصره و قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده تا مناطق آزاد نتوانند به اهداف تعیین شده خود برسند بطوریکه در یک سال گذشته فقط 320 بخشنامه از سوی گمرک برای مناطق آزاد ابلاغ شده که می توان گفت هر 16 ساعت در طول یک سال یک بخشنامه صادر شده است.

وی گفت: مشکلات بوجود آمده برای تولیدی ها سبب شده تا بسیاری از آنها تعطیل و کارخانجات برنج نیز بیکار شوند.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار از دادستان کل کشور خواست مناطق آزاد را برای افزایش تولید و اشتغال حمایت کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود.

وی گفت: با وجود همه موانع و مشکلات منطقه آزاد در سالهای اخیر توفیقات خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا، شماری از فعالان اقتصادی مشکلات خود را در زمینه معافیت های مالیاتی و در نظر گرفتن معافیت های مالیات و گمرکی برای صاحبان کسب و کار، رفع مشکلات و موانع تولید و تسریع در سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه گذاری و تعطیلی غرفه ها و تولیدی ها، سختگیری های گمرک در ترخیص کالاها و قوانین و مقررات دست و پاگیر مطالبی ایراد کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوراک سگ ارز 4200 دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بیاینه ای اعلام کرد: اسباب نگرانی است که نمایندگان محترم مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

در این بیانیه آمده؛ «تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.»
اتاق بازرگانی اضافه کرده؛ «سالیان متمادی است که سیاستگذاران اقتصادی کشور، بی‌توجهی به پیشنهادات فعالان اقتصادی را با بهانه‌هایی چون تفاوت مطالبات، یکدست نبودن خواسته‌ها و ناهماهنگی نظرات توجیه می‌کنند اما تصمیم اخیر نشان داد که این بی‌توجهی از عدم باور قلبی و ذهنی به فعالان عرصه تولید و تجارت و بی‌اعتنایی نهادینه شده به آن در حکمرانی اقتصادی کشور نشأت می‌گیرد که طی دهه‌های گذشته خلاف تمام توصیه‌ها، همواره موانع متعددی در برابر توسعه بخش خصوصی و سپردن امور اقتصادی به دست مردم ایجاد کرده است.
موضوع تعطیل ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته گردیده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.»

دیگر خبرها

  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم