Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جلسه شوراي معاونان ومديران منطقه 16 با حضور هادي زبده شهردار منطقه ،يزداني معاون خدمات شهري و محيط زيست شهرداري تهران ، مختاري مدير عامل سازمان بوستان ها و فضاي سبز شهرداري تهران ، رضا عبدلي مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران ،داوري مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري تهران ،نصيري قائم مقام منطقه وجمعي از معاونان ومديران منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 16 ، هادي زبده در ابتداي جلسه با معرفي مختصري از مشخصات منطقه بر تاثير ميزان سرانه فضاي سبز در رفاه و کيفيت زندگي شهروندان تاکيد کرد و مواردي را درخصوص نگهداشت فضاي سبز ،تبديل جنگل کاري ها به بوستان هاي محلي ،احداث ايستگاه آتش نشاني ،اورهال پل هاي مکانيزه ، نورپردازي پل کابلي جواديه ،ساماندهي دستفروشان ،مميزي پاساژها و باربري ها از سوي سازمان اتش نشاني ،انجام نقاشي ديواري جداره هاي شهري محله باغ آذري و...عنوان کرد.
مجتبي يزداني معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز در اين نشست با بيان اين که حوزه خدمات شهري حوزه بسيار گسترده اي است و وظايف و فعاليت هاي گوناگوني را بر عهده دارد، گفت: در تلاش هستيم که سرانه هاي خدماتي چون بازار ميوه و تره بار،ايستگاه آتش نشاني، فضاي سبز و... در همه محله هاي تهران  به طور يکسان متراکم باشد تا منجر به رضايتمندي حداکثري شهروندان گردد.
افزايش احجام فضاي سبز مجموعه آموزشي شريعتي و محوطه سيلو به آناليز پيمان نگهداري فضاي سبز ، پرداخت حق النظاره بوستان ها به صورت متمرکزو تبديل جنگل کاري به بوستان محلي در قالب تفاهم نامه با سازمان بوستان ها و فضاي سبز با جلوگيري از قطع درخت از جمله مواردي بود که مقررشد توسط سازمان بوستان ها وفضاي سبز وشهرداري منطقه 16 پيگيري شود.
همچنين مقررشد تملک ملک داراي کاربري فضاي سبز  واقع در بلوار دستواره ، احداث ايستگاه آتش نشاني در محله باغ آذري ، ساماندهي دستفروشان و بساط گستران با معرفي محل هاي داراي مجوز، ارسال ليست نواقص پل هاي مکانيزه سطح منطقه به سازمان زيباسازي شهرداري تهران ، زيباسازي پيرامون پل آزادگان –رجايي ، ارسال مشخصات فني و نقشه پل کابلي جواديه جهت نورپردازي به معاونت محترم خدمات شهري و محيط زيست شهرداري تهران ، ضرورت لايروبي حوضچه هاي کانال هاي فرامنطقه اي راه آهن وماندگاري جهت حمل ضايعات ولجن برداري حاصل از آن و... مورد بررسي سازمان هاي مربوطه قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلوگيري قطع درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری منطقه ۲ گفت: پروژه‌های امروز در حوزه‌های مختلف خدمات شهری ترافیکی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با اعتباری معادل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسید.

وی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه ترافیک و توسعه حمل و نقل و اصلاح هندسی معابر در منطقه رقم خورده است که اصلاح هندسی سه میدان تیموری، صنعت و کوثر و همچنین ۲۵ نقطه ترافیکی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی بود که مورد رضایت مردم واقع شده است.

شهردار منطقه ۲ تهران افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه با ظرفیت ۳۵ اتوبوس جدید و بازسازی دیگر اتوبوس‌ها، اتفاق ارزشمندی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار توسعه ایستگاه‌های مترو بود که در منطقه رقم خورد و فرصت سرویس دهی مناسب به شهروندان را فراهم کرد.

صالحی ادامه داد: افتتاح اسکان کارگری ناحیه ۲ که یک معضل شهری و گله ساکنان محله مرزداران را برطرف کرد را هم داشتیم. نصب المان‌های زیباسازی و اصلاحاتی که در محور ستارخان در حوزه زیباسازی انجام شده است نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فنی و عمرانی ۸۹ هزار تن آسفالت در معابر و شبکه‌های بزرگراهی سطح منطقه ۲ توزیع شد اضافه کرد: امسال نیز موضوع آسفالت ریزی با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد. از سوی دیگر در سطح منطقه ۹ کیلومتر نهر و ۲۹ کیلومتر معبر به همراه پنج بوستان مناسب سازی شده است.

شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: احداث سوله ورزشی پونک و ترمیم مجموعه‌های ورزشی در ۵ لکه و احداث حسینه بوستان پرواز دیگر پروژه‌های برنامه افتتاحیه امروز را تشکیل می‌دهد.وی گفت: پروژه دیگر آغاز انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز منطقه است که به عنوان یک مگا پروژه، فاز اول آن در شهریور ماه امسال افتتاح می‌شود و مجموع پروژه ۹ کیلومتر طول و ۴ میلیون مترمکعب است که تا پایان سال افتتاح می‌شود. به طوری که ظرف ۲ سال می‌توانیم منطقه ۲ را به افق طرح جامع که ۹ میلیون مترمکعب آبیاری فضای سبز از طریق پساب است، برسانیم.

مهدی پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۳ در حدود بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای حوزه آب و پساب و روان‌آب در بودجه درنظر گرفته شده است.، گفت: این بودجه به غیر از توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان هاست.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب ۳۱ برابر توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها را در شهر تهران داشتیم‌، تصریح کرد: تملک ۲۰ باغ برای اضافه شدن به فضای سبز شهر تهران در برنامه است. همچنین در سال ۱۴۰۲، دو میلیون و پانصد هزار اصله درخت غرس شده است.

وی افزود: تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران موضوع مهمی بود که برای آبیاری فضای سبز و مدیریت آن، ضرورت دارد که تدوین این طرح جامع، در سال جاری تکمیل می‌شود.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه در بحث کمربند سبز از ۴۸ هزار هکتار کمربند سبز عبور کرده‌ایم، گفت: در سال ۱۴۰۳ هم از ۵۰ هزار هکتار که در برنامه بوده عبور خواهیم کرد. در آبیاری آن نیز از آبیاری مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: از ۱۱۲ هکتار در بحث توسعه باغات عبور کردیم. علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد و طرح جامع پسماند نیز سال گذشته ابلاغ شده بود.

کد خبر 6083283

دیگر خبرها

  • از ارائه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محلی تا حسابرسی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران
  • افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران
  • احداث ۵ هتل در بوستان‌های جنگلی مصوبه شورای شهر است
  • تصویب تفکیک بوستان ها و فضای سبز از سازمان زیباسازی شهرداری کرج
  • ساخت پارک محلی کوی فجر تمام شد
  • از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار