Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:55:15 GMT

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران ۳ شبکه رادیویی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۶۰۰۴

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران ۳ شبکه رادیویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، مراسم تکریم و معارفه مدیران شبکه های رادیویی اقتصاد، پیام و آوا ضمن اشاره به توانایی های موجود در رادیو گفت: مسئله ای که در نظر بسیار جلوه گری می کند آن است که همکاران رادیو در حالی این رسانه را دوست دارند که در این مسیر همراهی و همدلی خاص و
بسیار منحصر به فردی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صدا ضمن تشکر از خدمات ارزنده مدیر پیشین رادیو اقتصاد، گفت: دکتر رضایی در حالی به درجه بازنشستگی نائل می شوند که فصل جدیدی از فعالیت ها در زندگی ایشان آغاز می شود. ایشان در بخش های مختلف رسانه ملی و همچنین سایر بخش های رادیو اقدامات ارزشمند و موثری انجام داده اند.

شاه آبادی با یادآوری شرایط فعلی اقتصادی کشور افزود: شبکه رادیویی اقتصاد در شرایط فعلی از وضعیت مناسبی  برخوردار است و هم اکنون این شبکه اقدام به تولید و پخش برنامه های موثر و نام آشنا می کند برای رسیدن به این شرایط تلاش زیادی نیز صورت گرفته شده است. به نحوی که بعضی از این برنامه ها در  فضای خارج از استودیو تهیه و تولید می شود. برنامه های مناسب صبحگاهی و دیگر برنامه های تخصصی در حوزه اقتصاد از نقاط قوت این شبکه است. به همین خاطر یقینا در شبکه رادیویی اقتصاد باید شاهد این روند رو به رشد باشیم. تلاش ها باید به گونه ای باشد که تجربیات و زیر ساخت های ایجاد شده به عنوان یک مبنای مشخص قرار گیرد تا برنامه ریزی در نهایت شاهد جهشی دیگر باشیم.

معاون صدای رسانه ملی با مهم ارزیابی کردن  برنامه های اقتصادی تولید شده در شبکه های رادیویی ادامه داد: نظر به ماموریت های پیش رو در شبکه رادیویی اقتصاد و برنامه های اقتصادی سایر شبکه های رادیویی، می توان شورای اقتصاد معاونت صدا را تشکیل داد تا به عنوان خط کمربندی برنامه‌های اقتصادی محور رسانه در سال پیش رو مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به انتصاب سرپرست جدید رادیو اقتصاد افزود: خانم محمودی از جمله مدیرانی است که برخواسته از درون شبکه رادیویی اقتصاد است و  هم راستا با ادبیات حاکم بر رادیو که هرگاه فردی پرچم دار جریانی می‌شود، سایرین نیز برای رسیدن به اهداف مورد نظر کمک و مساعدت های لازم را انجام می دهند، در یک تداوم قرار دارند.

شاه آبادی با بیان مهم و حساس بودن شبکه رادیوی پیام و آوا ادامه داد: همانطور که قبلا گفته بودیم برنامه های رادیو پیام دستخوش تحولات خوبی شد. به عنوان نمونه می توان به تشکیل  اولین شورای اندیشه ورز که با همراهی آقای مقدسی  انجام شد اشاره کرد. همچنین در شرایط فعلی، با تغییرات رو به جلو شاهد آن هستیم که سرعت انعکاس و واکنش ما نسبت به رخدادهای بیرونی افزایش یافته است که بخش مهمی از آن مربوط به رادیو پیام و آواست. حساسیت در این دو بخش در حالی بسیار بالاست که امروزه شناخت اکثریت مردم از رادیو به واسطه رادیو پیام و آواست، به گونه ای که در استان ها نیز استقبال بسیار خوب و شایسته ای از آنها شده است. انتخاب قطعات موسیقی و فعالیت مناسب کارشناسانی که در شیفت های مختلف این شبکه حضور دارند، نشان از آن دارد که  اقدامات بسیار خوب و شایسته ای انجام شده است. به همین خاطر قطعا مسیر روشن و  روبه جلو با قدرت ادامه خواهد یافت، هرچند که انتظارات و توقعات بیشتری هم وجود دارد. مخصوصا اگر در عرصه رقابت با فضای مجازی، شاهد جلوه گری بیشتری از رادیو باشیم.

شاه آبادی با اشاره به خدمات حمیدرضا مقدسی مدیر پیشین رادیو پیام گفت: آقای مقدسی با تلاش های مستمر خود عملکرد رادیو پیام و آوا را به نحو شایسته ای متبلور کرد و از سویی امیدوارم با حضور آقای ملازاده تغییر مناسب و روبه جلو  را بر اساس مبانی دیده شده شاهد باشیم. در رادیو زمانی که افراد از مسئولیتی به مسئولیت دیگر جا به جا می شوند، خیلی راحت در میان همکاران جدید جای خود را پیدا می کنند، توانایی ها و امتیازات خود را در میان دوستان و حلقه جدید به بهترین نحو ممکن به اشتراک می گذارند.

معاون صدا با مهم ارزیابی کردن اقدامات موثر و مناسب رسانه ای ادامه داد: امروزه از سوی رسانه های بیگانه هجمه های زیادی به فضای فکری و رسانه ای کشور وارد می شود. به همین خاطر ما باید تریبون شفافی باشیم که  در لحظه بتواند بیانگر مواضع باشد تا پاسخ های کارآمد، مناسب، موثر و به هنگام داده شود. بهترین های همه شبکه ها باید فرصت حضور و بروز در رادیو پیام و آوا را
داشته باشند و امیداریم که این فرصت همیشه وجود داشته باشد تا در کنار یک کادر تخصصی این کار انجام شود.

در ادامه این مراسم  که حضور مدیران شبکه های رادیویی با اجرای حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا در فضایی صمیمی همراه بود، طی احکام جداگانه ای از سوی شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، شهرام ملازاده به جای حمید رضا مقدسی بعنوان سرپرست شبکه رادیویی پیام و آوا، همچنین مرضیه محمودی بعنوان سرپرست رادیو اقتصاد و جایگزین اکبر رضایی که به درجه بازنشستگی نائل شد، منصوب شدند.

کد خبر 4529501 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید شاه آبادی رادیو اقتصاد رادیو پیام معاونت صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، دکتر مهدی قدیری، مدیرکل نظارت و ارزیابی برنامه‌های صدا و داور جشنواره بخش آثار مستمربا اعلام این خبر گفت: آثار رسیده به بخش مستمر در جشنواره امسال، از انسجام خوبی دربخش های داستان، روایت، انتخاب سوژه و ... برخوردار بودند. آثار مستمر، آثاری هستند که از آنتن رادیو پخش می‌شوند و به یک زبان می‌توان گفت مهمترین هدف برگزاری جشنواره، تقویت این بخش و ایجاد فضایی متفاوت برای لذت شنیداری مخاطبان است. به یک معنا می‌توان گفت که آثار رسیده به این بخش، عصاره و محصول تمامی زحمات و فعالیت‌های مسئولان برگزاری جشنواره در دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد:بر مبنای آثار رسیده، می‌توان گفت که اهتمام خوبی نسبت به اهداف جشنواره وجود داشته و مدیران و برنامه‌سازان رادیو توانسته‌اند متناسب با انتظاراتی که از شبکه‌های صدا وجود دارد، گام‌های موفقی را در این زمینه بردارند.

این داور تاکید کرد: از مهمترین نقاط قوت مستندهای ارائه شده در این بخش می‌توان به همخوانی آثار با مأموریت‌های شبکه‌های رادیویی اشاره کرد. این موضوع به ویزه در شبکه‌های تخصصی و موضوعی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مستندهایی چون «آسیا در جام» در رادیو ورزش و «کلاه سایبری» در شبکه اقتصاد، متناسب با مأموریت شبکه تهیه شده بودند و واقعاً خوش ساخت بودند.

قدیری عنوان کرد: در بخش دفاع مقدس، مستندهایی با بار احساسی قوی و پیوند عمیق با موضوع شهدا و دفاع مقدس تهیه شده بود که می‌تواند احساسات مخاطبان را برانگیزد و درگیری عاطفی خوبی با مخاطب ایجاد کند. ایجاد احساس تعلق به میهن و وطن اسلامی، آمادگی فداکاری برای کشور و همچنین ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم از تأثیراتی است که مخاطبان با شنیدن این مستندها، دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از دیگر بخش‌های موفق این جشنواره می‌توان به مستندهای خوب تهیه شده در حوزه «محیط زیست» اشاره کرد. مستند «آوای زمین» از نمونه‌های خوش ساخت در این زمینه بود که می‌تواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به حفظ محیط زیست، حفظ گونه‌های جانوری و تالاب‌ها جلب کند. همچنین با وجود نقاط قوت آثار ارسالی، پیشنهادهایی برای بهبود این مستندها وجود دارد که مهمترین آنها، دقت در انتخاب سوژه اصلی و همچنین توجه بیشتر به ابعاد احساسی، عاطفی و نگرشی در مستندهای تولیدی است. در برخی مستندها بیش از حد بر ابعاد شناختی تمرکز شده بود و اطلاعات فراوانی در زمان کوتاه به مخاطبان منتقل می‌شود و روایت اصلی مستند تحت تأثیر ابعاد شناختی و اطلاعات قرار می‌گیرد. در برخی از مستندها به ابعاد احساسی و عاطفی و همچنین روایت‌گری کمتر توجه شده بود.

این داور در پایان گفت: اگر مخاطبان در دقایق اولیه جذب مستند نشوند، انتظار تداوم شنیدن برنامه از سوی مخاطبان بیهوده خواهد بود. این موارد می‌تواند در دوره‌های آتی جشنواره مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا تجربه‌ای جامع‌تر و تأثیرگذارتر برای مخاطبان فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • برگزاری پویش «معلم من» در رادیو پیام