Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:07:02 GMT

دولت ترکمنستان سرمایه گذاری در بخش علوم را حذف می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۶۷۴۸

دولت ترکمنستان سرمایه گذاری در بخش علوم را حذف می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات ترکمنستان اعلام کرده اند دولت این کشور به تدریج سرمایه گذاری دولتی روی آکادمی ملی علوم این کشور را قطع می کند. این اقدامی دیگر در جهت کاهش هزینه های دولت به حساب می آید.

حکم «قربان قلی بردی محمدف» رییس جمهور ترکمنستان روز گذشته منتشر شد و طبق آن سرمایه گذاری برای آدکامی ملی علوم این کشور طی ۳ سال متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آکادمی علوم ترکمنستان ساختاری شامل چند موسسه تحقیقاتی مختلف است.

این در حالی است که ترکمنستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز طبیعی جهان، اکنون به دلیل کاهش قیمت این کالا با مشکلات مالی روبرو شده است و تصمیم دارد هزینه های خود را بکاهد.

کد خبر 4529362 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: بودجه پژوهشی تحقیقات علمی ترکمنستان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک

زهرا اسماعیل زاده درباره نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک حرارتی ادامه داد: پیرو ابلاغ دستورالعمل توسعه مولد‌های مقیاس کوچک در سال ۱۳۸۷ این برنامه در دستور وزارت نیرو و شرکت توانیر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای توسعه نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک تا کنون تعداد ۳۱۳ نیروگاه با ظرفیت نامی ۲۳۴۲ مگاوات در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو افزود: این نیروگاه‌ها با توجه به نزدیک بودن به محل مصرف، علاوه برتامین برق، مزایایی از جمله کاهش تلفات و بهبود کیفیت توان را دارند.

اسماعیل زاده گفت: در سال گذشته تولید نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک حرارتی در پیک تابستان به ۱۲۵۰ مگاوات رسید و توان تأمین شده در لحظه پیک سال ۱۴۰۲ نیز برابر ۱۱۲۵ مگاوات بوده است.

سرپرست مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو خاطرنشان کرد: اغلب نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک با مشوق دولت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق سازوکار عقد قرارداد خرید تضمینی بلندمدت با شرکت‌های برق منطقه‌ای، تولید برق را به عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: علاوه براین، تسهیلاتی همچون در اختیار قراردادن زمین در شهرک‌های صنعتی و ساختگاه‌های قابل استفاده در صنعت برق (زمین پست‌ها)، تعرفه سوخت نیروگاهی و تضمین آن و معرفی به نهاد‌های تأمین مالی برای اخذ تسهیلات نیز از جمله راهکار‌های افزایش مشوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است.

اسماعیل زاده افزود: در جهت توسعه هدفمند این مولد‌ها در برنامه ششم، نقاط حائز اولویت احداث نیروگاه در کشور احصا شده و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در این نقاط توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با ابلاغ "مصوبه مقررات (نرخ و ضوابط) عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک" توسط وزیر نیرو، توسعه مولد‌های مقیاس کوچک حرارتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با امکان ترانزیت برق تولیدی از طریق قرارداد‌های دوجانبه این نیروگاه‌ها با صنایع از سوی دولت دنبال می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در این سازوکار سرمایه‌گذار احداث نیروگاه مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد دوجانبه با مصرف‌کنندگان اقدام کند و مصرف‌کننده طرف قرارداد دوجانبه در صورت تولید نیروگاه، به همان میزان مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف در دوره اوج بار نمی‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زهک
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • چند پیشنهاد برای تحقق «رونق تولید با مشارکت مردم»