Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از گمرک، این نهاد در بخشنامه ای اعلام کرد  ثبت سفارش کالاهایی که به گمرک اظهار شده است در صورتی که طی فرایند انجام تشریفات گمرکی منقضی شود، نیازی به تمدید مجوز ثبت سفارش از وزارت صمت ندارد و  مدیران گمرکی نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند.

در بخشنامه معاون فنی گمرک مورخ ۱۰ دی ماه ۹۷ آمده است: با عنایت به مفاد ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات اعلام می‌دارد واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصراً وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه کنند و تبصره یک آن تاکید کرده موافقت با ورود کالا مجوز ترخیص نیز تلقی شده و نیاز به اخذ مجوز جداگانه نیز همچنین مستند مفاد تبصره ۲ ذیل ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون صدرالاشاره و بند ۵ مصوبات صورت جلسه مشترک فی مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی چه در زمان اظهار کالاهای تجاری به گمرک مجوز ثبت سفارش مربوطه دارای اعتبار باشد و اعتبار این مجوز پس از اظهار کالا به گمرک در هنگام انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا منقضی شود گمرکات کشور نسبت به پذیرش مجوز ثبت سفارش مذکور اقدام مقتضی معمول و مراجعین محترم به وزارت صمت جهت تمدید ثبت سفارش خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گمرک معاون دی ماه قانون واردات صنعت معدن آیین نامه جمهوری اسلامی وزارت صنعت معدن بانک مرکزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گمرک واردات وزارت صنعت معدن و تجارت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری