Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@19:07:15 GMT

شهرک صنعتی آراسنج مقابل سیل ایمن می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۹۳۴۶

شهرک صنعتی آراسنج مقابل سیل ایمن می شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز پنجشنبه از تصویب و آغاز عملیات اجرایی طرح نهایی کنترل سیل رودخانه آراسنج با هدف کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از خسارات وارده به واحد های صنعتی آراسنج و همچین اراضی کشاورزی و مناطق شهری بویین زهرا در پایین دست و انتهای رودخانه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: نشست هماهنگی مربوط به این موضوع به دعوت اداره کل مدیریت بحران استان در بخشداری مرکزی شهرستان بوئین زهرا و با حضور نمایندگان اداره کل مدیریت بحران ، بخشدار مرکزی ، شرکت آب منطقه ای ، شرکت شهرک های صنعتی و منابع طبیعی استان تشکیل شد.
این مسئول گفت: پس از بررسی روشهای مختلف و با توجه به شرایط منطقه مناسب ترین طرح و روش کنترل سیلاب برای حفظ سرمایه های ملی و کاهش میزان خسارت ناشی از سیلاب تصویب و مقرر شد با اجرای خاکریز و کانال های مورد نیاز برای آوردهای رودخانه از ورود سیلاب به تاسیسات مهم شهرک صنعتی و مناطق دشت در پایین دست جلوگیری گردد.
مهدیخانی گفت: به منظور اقدامات اساسی و کنترل فرسایش در حوزه آبریز منطقه آراسنج مقرر شد تا در آینده با تامین اعتبارات لازم نسبت به اجرای پروژه های آبخیزداری مهار و کنترل سیلاب در مناطق بالادست اقدام شود.
شهرک صنعتی آراسنج در 60 کیلومتری شهر قزوین و در محدوده شهرستان بویین زهرا قرار دارد .
سال گذشته بر اثر وقوع سیل در این شهرک صنعتی، 700 میایارد ریال به واحد های تولی د و زیرساخت های این شهرک خسارت وارد شد.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها روابط عمومی زهرا سرمایه سیل مدیریت بحران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲