Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی شهبازی نیا پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران شهرکرد افزود: صدور پروانه وکالت برای بازنشستگان مخالف شعار اشتغال برای جوانان است، از این رو مخالف صدور پروانه برای بازنشستگان است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه وکالت برای این افراد توجیه منطقی ندارد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی باید بگونه ای عمل کند که فردی که 30 سال فعالیت کرده است دیگر نیازی به ادامه کار در حوزه وکالت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی نیا گفت: قاضی که 30 سال در حوزه کار پر استرس قضاوت کار کرده است، چگونه می تواند بعد از بازنشستگی در حوزه وکالت مثمر ثمر باشد.
وی افزود: این افراد براساس قانون ماده 8 بعد از بازنشستگی بدون شرکت در آزمون موفق به دریافت پروانه وکالت می شوند.
رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس افزود: هم اکنون 70 هزار وکیل فعال عضو کانون وکلا و مراکز مشاوره حقوقی هستند که این آمار نسبت به جمعیت کشور آمار خوبی است.
رئیس اتحادیه اسکودا با اشاره به اهمیت استقلال کانون وکلا افزود: استقلال کانون وکلا به این معنی نیست که کانون جزیره جداگانه باشد، بلکه حقوق شهروندی آحاد جامعه را تضمین می کند.
شهبازی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اصلاح لایحه جامعه وکالت افزود: چند سالی است که اصلاح قوانین مربوط به وکالت در دستور کار است و معتقدیم این قانون قدیمی است و نیازهای کانون وکلا را جواب نمی دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: قوه قضائیه، دولت و کانون وکلا پیشنهادها و طرح هایی را برای اصلاح این قانون به مجلس قبل ارائه داد و این طرح سال گذشته در دستور کار کمیسیون قضائی مجلس قرار گرفت و مصوب شد که نیاز به وضع قانون جدید و کنار گذاشتن قانون فعلی نیست و باید قانون موجود نکات مثبت و ساختارش حفظ تا خلاء ها و آسیب ها اصلاح شود.
وی از طراحی یک طرح در این راستا از سوی کانون های وکلا خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون قضائی ارائه شده و کارگروهی تهیه شده که در حوزه اصلاح مقررات وکالت کار کند.
رئیس اسکودا با تاکید بر الزامی شدن وکالت به عنوان مطالبه همیشگی نهاد وکالت گفت: با اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال و معیشت وکلا افزایش می یابد.
وی گفت: اجباری شدن وکالت باعث حفظ کیفیت آرا در قوه قضائیه و کاهش مراجعات می شود.
رئیس کانون وکلای استان چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه کانون وکلای استان از سال 91 استقلال پیدا کرده است، افزود: هم اکنون بیش از 300 وکیل عضو این کانون هستند.
ابراهیم کیانی هرچگانی افزود: بازنشسته ها رقبای وکلای جوان هستند، بگونه ای که یک وکیل جوان نمی تواند با فردی که 30 سال در عرصه قضاوت و کار اداری حقوقی فعالیت کرده است، رقابت کند.
7360/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جامعه سازمان تامین اجتماعی قانون قوه قضائیه مراکز مشاوره جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز