Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@13:10:07 GMT

راه دسترسی 10روستای عشایری در شهرستان اندیکا باز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۰۶۱۷

راه دسترسی 10روستای عشایری در شهرستان اندیکا باز شد

مرادعلی سعیدی پور پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه دسترسی اصلی این روستاها به دلیل طغیان رودخانه دره شیرون در فصل زمستان مسدود می شود و تنها راه ارتباطی این 10روستا از مسیر رگ منار می باشد.
وی افزود:متاسفانه جاده رگ منار نیز در بارندگی های اخیر در چند نقطه ریزش کرد و تردد ساکنان این روستاها با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد:با تلاش اداره امور عشایر شهرستان و روانه کردن ماشین آلات راه سازی،غروب امروز پنجشنبه راه ارتباطی این روستاها بازگشایی شد.
وی گفت: این روستاها شامل چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا، نثار باور احمد،هشت پیچ و چال تکاب هستند که در مجموع بیش از 500 خانوار دارند.
سرپرست فرمانداری اندیکا افزود:هم اکنون تردد در همه محورهای روستایی و عشایر این شهرستان برقرار است اما در برخی مناطق به دلیل غیر آسفالته بودن جاده ها ،تردد به کندی انجام می شود.
شهرستان اندیکا با بیش از 26هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری خوزستان را به خود اختصاص داده است.
براساس آخرین سرشماری، این خانوارهای عشایری دارای 170هزار راس دام سبک و سه هزار و 800 راس دام سنگین هستند.
اندیکا در فاصله حدود 180 کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد و سال 86 از شهرستان مسجد سلیمان جدا و به شهرستان مستقل تبدیل شد.
7159/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها زمستان مسجد شهرستان راه اندیکا جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان

کارخانه خوراک دام تعاونی عشایری شهرستان‌های گرمسار و آرادان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت با حضور در استان سمنان از برخی پروژه‌های بخش کشاورزی بازدید کرد و تعدادی از این پروژه‌ها را نیز افتتاح کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آیین افتتاح کارخانه خوراک دام تعاونی عشایری شهرستان‌های گرمسار و آرادان، اظهار داشت: این کارخانه خوراک دام ظرفیت تولید 30 هزار تن محصول در سال را دارد.

محمدرضا قاسمی گفت: شرکت تعاونی عشایری گرمسار و آرادان با تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر این دو شهرستان اقدام به راه‌اندازی این کارخانه کرده است.

وی با بیان اینکه 700 خانواده عشایری عضو این شرکت تعاونی هستند، افزود: شرکت تعاونی عشایری شهرستان‌های آرادان و گرمسار زمینه اشتغال 20 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت تأمین گوشت قرمز مورد نیاز استان سمنان اضافه کرد: شرکت تعاونی عشایری گرمسارو آرادان با تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر این دو شهرستان ، طرح قرارداد پروار بندی دام سبک را اجرا می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی عشایری گرمسار و آرادان از نخستین مناطقی است که این قرارداد پرواربندی را اجرا و تامین علوفه 30 هزار رأس دام را پوشش داده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی به مقام شامخ شهدای آرادان ادای احترام کرد

محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان سفر کرده در بدو ورود وارد شهرستان گرمسار شده و پس از بازدید از سیلوی یکصد هزار تنی این شهر و افتتاح کارخانه خوراک دام تعاونی عشایری شهرستان‌های گرمسار و آرادان و دیدار با تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان گرمسار و آرادان وارد شهر آرادان شده و با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی پس از به سرخه عزیمت کرده و از کشتارگاه طیور شرکت دام و طیور افق کوروش و سردخانه شرکت بوران واقع در شهرستان سرخه بازدید می‌کند.

افتتاح گلخانه و بازدید از شهرک گلخانه‌ای در حال ساخت شرکت محمدآباد از برنامه‌های محمدعلی نیکبخت در سمنان است.

وزیر جهاد کشاورزی در سمنان از نهالستان منابع طبیعی بازدید کرده و پس از آن از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری استان در مهدی‌شهر بازدید می‌کند و پس از آن با تولیدکنندگان و تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری و کشاورزی استان بازدید می‌کند که در این بازدید رئیس سازمان امور عشایر نیز حضور خواهند داشت.

در این سفر معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مدیر شرکت توسعه سیلوها و رئیس سازمان امور عشایر ایران وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به استان سمنان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • ۷ طرح عشایری در منطقه طسوج در آستانه بهره برداری