Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@03:34:14 GMT

سیلاب، جاده ساحلی اهواز را بست

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۱۱۸۸

سیلاب، جاده ساحلی اهواز را بست

سرهنگ منصور جمشیدی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جریان سیلابی رودخانه کارون باعث مسدود شدن جاده ساحلی شرقی در محل پل سوم کیانپارس شده که بار ترافیکی به میدان پنج نخل تحمیل شده و گره ترافیکی بوجود آورده است.
وی افزود: نیروهای پلیس راهور از ساعاتی پیش در محل حاضر و مشغول هدایت ترافیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ جمشیدی با اشاره به احتمال ادامه آبگرفتگی و مسدود بودن جاده ساحلی شرقی در 2 روز آینده از شهروندان خواست که ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، برای تردد مسیرهای جایگزین و سایر پل ها را انتخاب و حتی المقدور از مسیر پل سوم و میدان پنج نخل تردد نکنند.

*نشتی پل سوم
فرماندار اهواز همچنین علت آبگرفتگی و مسدود شدن جاده ساحلی شرقی را نشتی دیواره های پل سوم عنوان کرد.
جمال عالمی نیسی افزود: این مساله به معنی ورود سیلاب به شهر نیست، بلکه بالا آمدن آب کارون باعث می شود که نشتی حاصل از دیواره های پل سوم در زیر این پل جمع شود.

*پیک سیلاب کارون
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اما گفت: بالا آمدن آب در جاده ساحلی شرقی در نتیجه سیلابی شده رودخانه کارون است.
حمیدرضا لشکری اظهار داشت: رودخانه کارون در روزهای گذشته حالت سیلابی داشته و دبی آن امروز به بیشترین مقدار رسیده است.
وی با بیان اینکه دبی کارون هم اکنون یک هزار و 386 مترمکعب برثانیه است افزود: رودخانه کارون در مقطع اهواز توان عبور سیلاب تا 2 هزار مترمکعب برثانیه را دارد و تا این مقدار، تهدید کننده نخواهد بود.
به گفته وی در صورتی که دبی کارون از یک هزار و 200 مترمکعب برثانیه بیشتر شود، آب از شمع های پل عبور کرده و وارد فضای سبز می شود.
لشکری افزایش دبی کارون را در نتیجه بارندگی اخیر و ورود روان آب ها دانست و اضافه کرد: دبی فعلی تا فردا در همین اندازه ثابت می ماند و بعد از آن روبه کاهش می رود.
وی در ادامه گفت: فضای سبز حاشیه رودخانه در همه دنیا بستر فعال رودخانه به شمار می رود که در زمان سیلاب پر آب شده و در زمان عادی خالی می شود.
بارش های سنگین و افزایش رهاسازی آب از سدهای دز و کرخه باعث سیلابی شدن رودخانه ها شده است. در روزهای گذشته روستاها در 6 شهرستان با تهدید سیل مواجه بوده اند.
کارون در سال های گذشته به شدت کاهش یافته است، پارسال این رودخانه با بیش از 65 درصد خشکسالی روبه رو بوده است.
انتقال آب بین حوزه ای و سدسازی های بی رویه از عوامل کاهش شدید آب رودخانه کارون که شاهرگ حیاتی خوزستان به شمار می رود، در یک دهه گذشته بوده است.
9754/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پلیس راهور ترافیک دبی فضای سبز مقررات راهنمایی و رانندگی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در جریان بازدید از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و میزان توسعه عملیات اجرایی و نحوه همکاری دستگاه های ناظر و مجری این طرح( آب منطقه ای و شهرداری) طرح دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصدی این پروژه  ان‌شاءالله فاز اول اجرای این پروژه تا پایان فصل پاییز امسال اتمام و به بهره برداری برسد. 

 

.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد اجرای این پروژه بتواند از آثار مخرب ناشی از طغیان مسیل در مواقع بروز بارندگی های شدید و متعاقبا پیشگیری از ورود سیلاب و ایراد خسارات به منازل مسکونی و تخریب سازه جلوگیری کند.

سیلاب در منطقه جوادیه بجنورد به دلیل اختلاف سطح کال این منطقه با مکان مسکونی همیشه موجب بروز مشکلاتی در زندگی مردم در فصل بهار می‌شود.

سال گذشته سه بار وقوع سیلاب در این منطقه موجب ایجاد خسارات زیادی برای زندگی شهروندان و تخریب بخشی از اموال و اسباب زندگی آنان شد و همین موضوع باعث شده که دستگاه‌متولی برای حل اساسی این مشکل گام بردارند.

در اجرای طرح دیوار ساحلی کال این منطقه٬ شهرداری بجنورد در کنار شرکت آب منطقه‌ای استان در حال فعالیت هستند که بنا بر اظهارات رییس کل دادگستری خراسان شمالی سرعت پیشرفت کار از سوی شرکت آب منطقه‌ای مناسب و قابل قبول است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون