Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@17:12:34 GMT

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۱۲۰۷

به گزارش اکوفارس به نقل از مرکز آمار ایران؛ شاخص کل قیمت تولید کننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در پاییز سال ۱۳۹۷ به عدد ۴۷۰،۵۴ رسید که ۳۲.۷۱ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) افزایش و ۷۰.۲۸ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با افزایش ۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ و ۱۸.۲۴ درصدی، افزایش ۳۲.۷۱ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده­اند. همچنین گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ۹۰.۴۲ و ۳۶.۳۱ درصد افزایش، موجب افزایش ۷۰.۲۸ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده ­اند.

درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به پاییز ۱۳۹۷ نسبت به چهار فصل منتهی به پاییز ۱۳۹۶، معادل ۳۳.۱۹ درصد (تورم سالانه) بوده است.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در پاییز ۱۳۹۷ نشان می ­دهد که تمام استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش به ترتیب مربوط به استان‌های گیلان و چهار محال و بختیاری با ۱۱۶،۳۲ و ۹۹.۶۶ درصد است.

همچنین تمام استان‌های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته ­اند، به طوری که استان گیلان با ۲۷۲.۲۵ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

شاخص گروه­های اصلی مرغ

در پاییز ۱۳۹۷ شاخص گروه مرغ به ۵۲۵،۷۸ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ۳۹.۵۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹۰.۴۲ درصد افزایش یافته است.

همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ۳۱.۹۶، ۱۶.۵۹ و ۱۲۳.۰۰ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشته ­اند. همچنین پولت و مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ۷۹.۴۹،۵۳.۹۴ و ۲۴۶.۰۵ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته اند.

تخم مرغ

در پاییز ۱۳۹۷ شاخص گروه تخم مرغ به ۳۵۶،۵۷ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ۱۸.۲۴ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶.۳۱ درصد افزایش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه ­دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ۲۹.۲۸ و ۹.۳۰ درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان می‌دهد. همچنین اقلام مذکور نسب به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴۲.۹۹، ۳۰.۴۸ درصد افزایش داشته است.

سایر

این گروه شامل کود است، در پاییز ۱۳۹۷ شاخص کود به ۹۵۹،۹۷ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ۱۴.۱۹ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸.۳۷ درصد افزایش یافته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • جوجه یک روزه
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای