Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید نظریان‏، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره وضعیت تلاوت معنامحور در کشورمان اظهار کرد: نه تنها در کشورمان بلکه در مصر هم شرایط و وضعیت تلاوت معنامحور ضعیف است و به سوی آهنگ و نغمه‌خوانی می‌رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تلاوت‌هایی که معنامحور باشند و آهنگ در خدمت معنا باشد نیستیم؛ در غالب تلاوت‌ها کلمات در خدمت آهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این قاری بین‌المللی تأکید کرد: همه اینها برای این است که تلاوت معنا محورتر شود و قرآن بهتر برای مردم خوانده شود. ولی متأسفانه ما در این قضیه رو به افول هستیم. الان چه در ایران و جاهای دیگر تلاوت، آهنگ و تحریر شده و گاهی آنقدر صدا را می‌کشند که نغمه جا بیفتد، این غلط است و با کار تلاوت قرآن مغایر است.

نظریان ادامه داد: نکته اول برای همه کسانی که وارد عرصه قرائت قرآن می‌شوند این است که به معنی آیات دقت داشته باشند. همه این روش‌ها؛ تجوید و صوت و لحن و آهنگ و تنغیم و تلحین برای تفهیم مفهوم آیات است. توصیه اکید می‌کنم که قاریان حتماً از تلاوت قاریان قدیمی استفاده کنند چرا که آنها بیشتر به دنبال معنا بودند. قاریان عصر طلایی مصر مثل منشاوی‏، مصطفی اسماعیل و ... قاریان دیگری که در آن عصر بودند؛ تلاوت اینها هیچ وقت کهنه و کمرنگ نمی‌شود.

وی در پایان توصیه کرد: تلاوت آیات تقلید از این قاریان باشد، نه از قاریان امروزی که روح تلاوت و روح قرآن در تلاوتشان نیست و یک جور ترانه و آواز خواندن است و تلاوت قرآن نیست.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی وحید نظریان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"خدا رحم کرد" ؛ به مفهوم واقعی کلمه! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • انتقاد تند رهبر حوثی‌ها از آل سعود: آیات قرآن را از برنامه‌های درسی حذف کرده‌اند | به صهیونیست‌ها احترام می‌گذارید
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • "خدا رحم کرد" ؛ به مفهوم واقعی کلمه! (فیلم)