Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه رسمی سه کشور اروپایی برای ثبت ساز و کار ویژه مالی با ایران، واکنش آمریکا به راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا با ایران، رزمایش مشترک قطر با آمریکا و ترکیه در خلیج فارس و حذف «حساب‌های مرتبط با ایران» از توییتر و فیسبوک از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به اظهارات ترامپ در مورد دستگیری ملوانان آمریکا از سوی ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با مخالفت با جمع‌بندی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کنند گفت: "حرف‌های من درست است و گذشت زمان نشان خواهد داد که من درست می‌‌گویم."

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش با احمقانه توصیف کردن توافق هسته‌ای برجام اضافه کرد: "من فکر می‌کنم ایران، تهدید است؛ تهدیدی بسیار بزرگ است و فکر می‌کنم من با خاتمه دادن به توافق هسته‌ای احمقانه برجام کار بزرگی انجام دادم."

وی در ادامه درباره برجام گفت: (برجام) ، توافقی وحشتناک و یکجانبه بود. اگر یادتان باشد آنها 10 ملوان ما را در آب‌هایی که درباره آنها بحث وجود دارد دستگیر کردند و آبروی ما را بردند. البته قرار بود روز بعد به آنها پول پرداخت شود، بنابراین، در نهایت آنها را آزاد کردند.

بیانیه رسمی سه کشور اروپایی برای ثبت ساز و کار ویژه مالی با ایران

«هایکو ماس»، «جرمی هانت» و «ژان ایو لودریان» وزرای خارجه سه کشور اروپا امروز پنجشنبه رسماً ثبت سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران را اعلام کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای تعهد قاطع و تلاش های مستمر خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل رسیده، ایجاد INSTEX SAS که سازوکاری ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع میان عوامل اقتصادی اروپا با ایران است را اعلام می کنند.
سه کشور اروپایی (E3) تاکید می کنند که بهره‌مندی‌های اقتصادی برجام مشروط بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام است که همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی را نیز شامل می‌شود.

INSTEX از تجارت مشروع اروپا با ایران حمایت می کند؛ این تجارت در ابتدا بر بخش‌های بسیار ضروری برای مردم ایران مثل دارو، دستگاه های پزشکی و کالاهای کشاورزی-غذایی تمرکز دارد. هدف بلندمدت INSTEX این است که به روی عاملان اقتصادی کشورهای ثالث که خواهان تجارت با ایران هستند باز باشد و سه کشور اروپایی به تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه می‌دهند.

ایجاد INSTEX گام ابتدایی مهمی است که امروز توسط سه کشور اروپایی برداشته شد. عملیاتی شدن INSTEX با رویکردی گام به گام دنبال می شود: سه کشور اروپایی به همراه INSTEX به کار بر روی جزئیات عینی و عملیاتی ادامه می دهند تا روش کار این شرکت را مشخص کنند، سه کشور اروپایی در راستای ایجاد یک نهاد همکاری اثرگذار و شفاف که برای عملیاتی کردن INSTEXT لازم است با ایران همکاری می کنند.

در رابطه با مقابله با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و انطباق با تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل، INSTEXT تحت بالاترین معیارهای بین المللی عمل خواهد کرد. در این راستا، سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند همه عناصر برنامه اقدام اف.ای.تی .اف خود را سریعا اجرا کند.

سه کشور اروپایی بر تعهد خود برای پیگیری توسعه بیشتر INSTEX به همراه کشورهای علاقه‌مند اروپایی به منظور عملیاتی کردن این ابزار در حمایت از تبادلات تجاری با ایران از طریق پیگیری گام های ذکر شده در بالا، تاکید می‌کنند.

واکنش آمریکا به راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا با ایران

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به راه‌اندازی کانال ویژه تجارت اروپا با ایران واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «به دقت گزارش‌ها را درباره کانال ویژه مالی دنبال می‌کنیم تا جزئیات بیشتری درباره ساز و کار آن به دست بیاوریم. همان‌طور که رئیس‌جمهور روشن کرده‌، سازمان‌هایی که وارد فعالیت‌های قابل تحریم با ایران شوند خودشان را در معرض پیامدهای جدی از جمله دسترسی به نظام مالی آمریکا و توان تجارت با ایالات متحده یا شرکت‌های آمریکا می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «انتظار نداریم این کانال‌های ویژه به هیچ نحوی بر کارزار فشار حداکثری ما علیه ایران اثرگذار باشند.»

رزمایش مشترک قطر با آمریکا و ترکیه در خلیج فارس

وزارت دفاع قطر پنجشنبه (یازدهم بهمن) در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش نظامی مشترک با نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای در آب‌‌های خلیج فارس خبر داد.

وزارت دفاع قطر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که طی رزمایش مشترک با نیروی هوایی آمریکا، عملیات ارسال تجهیزات با چتر  با موفقیت انجام شد.

وزارت دفاع قطر هدف از برگزاری این رزمایش و مانور نظامی را تلاش دوحه برای «تقویت توانایی‌های هوایی نیروهای قطر و تقدیم کمک‌های انسانی از طریق هوا به کشورهایی که با بلایای طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنند»، خوانده است.

هم‌زمان با مانور نظامی مشترک نیروی هوایی قطر و آمریکا، وزارت دفاع قطر از رزمایش نظامی نیروی هوایی ترکیه و این کشور خبر داد و گفت که نیروی هوای قطر با ناوچه ترکیه، «مانور مشترک عبور» را برگزار کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع قطر، این رزمایش مشترک شامل مانور و تشکیلات دریایی، تمرین مشترک نیروهای دریایی قطر با بالگرد، تمرین‌های ارتباط سطحی و مقابله با آتش‌سوزی بود.

نیروهای مسلح قطری طی ماه‌های گذشته مانورهای مشترکی با نیروهای ترکیه، آمریکا و فرانسه برگزار کردند. این مانورها بعد از بحران قطر که از سوی چهار کشور عربی عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر در سال ۹۶ تحریم و محاصره شد، بیشتر شده است.

حذف «حساب‌های مرتبط با ایران» از توییتر و فیسبوک

«توئیتر» امروز پنجشنبه اعلام کرد قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تمامی حساب‌های کاربری مرتبط با ایران، روسیه و ونزوئلا را حذف کرده است.

به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز»، توئیتر روز پنجشنبه مدعی شد عملیات‌های مخرب اینترنتی از حساب‌های کاربری وابسته به پنج کشور از جمله روسیه، ایران و ونزوئلا را شناسایی و تعطیل کرده است.

طبق این گزارش، توئیتر اعلام کرده ۲۶۰۰ حساب کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده است. این شبکه ادعا کرده حساب‌های کاربری مورد نظر به آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و پاکستان «حمله کرده‌اند.» مطابق این ادعا، این حساب‌های کاربری قصد داشته‌اند خودشان را به جای رسانه‌های خبری آمریکا جا زده و پیام‌هایی علیه ترامپ برای مخاطبان آمریکایی منتشر کنند.

فیسبوک هم در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز پنجشنبه شمار زیادی از صفحات، گروه‌ها و حساب‌های کاربری که الگوی فعالیتشان در فیسبوک و اینستاگرام واقعی نبوده را حذف کرده است. فیسبوک مدعی شده این صفحات و حساب‌های کاربری از ایران هدایت می‌شده‌اند و در برخی موارد اقدام به بازنشر مطالب رسانه‌های این کشور می‌کرده‌اند.

طبق این بیانیه، ۷۸۳ صفحه، گروه و حساب کاربری به همین بهانه حذف شده‌اند.

این دو شرکت، علی‌رغم تحقیقاتی که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهند.

اخیراً «جیاف گولبرگ»، از کاربران فعال در توئیتر با انجام یک تحقیق مشخص کرده الگوی فعالیت کاربرانی که در روزهای گذشته با هشتگ #WeSupportPolandSummit (از نشست لهستان حمایت می‌کنیم) پیام منتشر کرده‌اند شباهت بیشتری به فعالیت ربات دارد تا انسان.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام اروپا سازوکار ویژه مالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیر در حاشیه مراسم آئین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: به همه هواداران استقلال این اتفاق تاریخی را تبریک می گویم. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حافظه هر استقلالی باقی خواهد ماند و به جرأت می‌توانم بگویم پس از قهرمانی استقلال در آسیا در سال ۱۳۷۰ این بهترین اتفاق بوده است. از شخص رئیس جمهور، معاون اول و وزرای ورزش و اقتصاد تشکر می‌کنم که توانستند بعد از این همه مشکلاتی که این دو باشگاه داشتند، این اتفاق خوب را رقم بزنند.

او ادامه داد: از علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بابت پیشنهاد خرید باشگاه استقلال تشکر می‌کنم و امروز این قرارداد نهایی شد. امیدوارم اتفاقات خوبی را از دو مجموعه استقلال و هلدینگ خلیج فارس شاهد باشیم. خیلی خوشحالم که این اتفاق در دوره مدیریت من افتاده است و مطمئنم این روز در تاریخ باشگاه استقلال به یادگار می‌ماند.

خطیر در رابطه با تغییرات در باشگاه استقلال گفت: طبیعی است که زمانی که یک مجموعه سهام دار اصلی باشگاه می‌شود بر مبنای علایق خود با افراد جدید کار کند. از الان می گویم که چه باشم چه نباشم از اینکه امروز چنین اتفاقی افتاد بسیار خوشحال هستم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در رابطه با برطرف شدن مشکلات مالی باشگاه استقلال تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید دوستانمان در هلدینگ خلیج فارس چه برنامه‌هایی برای اداره باشگاه دارند. مطمئنم که هواداران در آینده اخبار خوبی را خواهند شنید. من نباید ضمانت بدهم که استقلال دیگر مشکل مالی نداشته باشد اما تمام سعی مان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن برنامه‌های باشگاه پیش رود.

کد خبر 6087593

دیگر خبرها

  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه