Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۱۱ بهمن ماه، دومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. این روز هم مانند روز نخست با بی نظمی همراه بود؛ چراکه به دلیل تاخیر نیم ساعته در اکران انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»،  نشست خبری آن هم، نیم ساعت دیرتر برگزار شد و همزمان با برگزاری نشست خبری این انیمیشن، فیلم دوم یعنی «بنفشه آفریقایی» اکران شد؛ این موضوع اعتراض شدید خبرنگاران را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» چراغ اول را برای اکران سه انیمیشن حاضر در جشنواره روشن کرد. خبرنگاران از این انیمیشن استقبال کمی در زمان اکران و برگزاری نشست خبری کردند. این موضوع باعث شد که اشکان خطیبی در نشست خبری از خبرنگاران و وجود صندلی خالی انتقاد کند. در ادامه این نشست به کم توجهی به انیمیشن در ایران اشاره شد. 

اشکان رهگذر نویسنده و کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موسیقی اثر گفت: ما تحقیقات پنج ساله با آقای کریستف رضایی آهنگساز این انیمیشن، برای موسیقی نواحی و ترکیب آن با ارکسترال داشتیم. خوشبختانه به واسطه آقای رسول اف تهیه کننده کار با کارشناسان موسیقی مانند آقای مغازه‌ای آشنا شدیم.

وی افزود:ما به زبان کردی و جنوبی اشعاری داشتیم و با توجه به میزانسن مشورت می‌گرفتیم و بهترین‌های موسیقی را استفاده کردیم. از آقای ناظری برای خواندن تیتراژ پایانی «آخرین داستان» تشکر می‌کنم.

گفتنی است ساخت این اثر ۹ سال به طول انجامیده است.

اکران دوم در دومین روز جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» اختصاص داشت. بازخورد‌های مثبت و منفی درباره این فیلم فراوان بود.

در نشست خبری این فیلم مونا زندی حقیقی هم در مورد نحوه انتخاب و چینش بازیگرانش و حضور رضا بابک در این فیلم گفت: صددرصد آقای بابک انتخاب ما برای نقش فریدون بودند.  خانم معتمدآریا بعد از حضور در پروژه، پیشنهاد حضور آقای سعید آقاخانی را دادند که پیشنهاد بسیار خوبی بود. یکی از سختی‌های کار، پیر کردن آقای بابک بود به گونه‌ای که پشت شان خم شود و تکیده شوند.

اما از نکات حائز اهمیت دومین روز جشنواره، حضور چهره های سیاسی و هنری در پردیس ملت بود. مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد رضا شریفیان، علی فروغی مدیر شبکه سه، نیما کرمی مجری تلویزیون، حمید رضا مدقق کارشناس رسانه و منتقد، امیر یل ارجمند بازیگر، محمد حسین لطیفی و دیگر اهالی سینما، هنر و تلویزیون از جمله کسانی بودند که در پردیس ملت حضور داشتند.

«تیغ و ترمه» اثر کیومرث پور احمد سومین فیلم اکران شده در دومین روز جشنواره  بود؛ این فیلم حاشیه های بسیاری داشت  بطوریکه خبرنگاران اعتراض زیادی به فیلم در دقایق پایانی داشتند. در نشست خبری هم بسیاری از خبرنگاران به کیفیت فیلم اعتراض کردند و شخصیت پردازی، فیلمنامه، دیالوگ و بازی برخی بازیگران را در حد جشنواره ندانستند.

در نشست خبری یکی از خبرنگاران به اشکال در تدوین و گم شدن یکی از شخصیت‌های داستان در پایان فیلم اشاره کرد که پوراحمد این صحبت خبرنگار را تایید کرد و گفت: ممکن است پس از جشنواره بخش‌هایی از فیلم را مجدد تدوین کند.

اکران فیلم سینمایی «درخونگاه» با استقبال حداکثری خبرنگاران همراه بود. این فیلم شاید پرطرفدارترین فیلم سینمایی روز دوم جشنواره بود که زندگی یک خانواده در جنوب شهر را بیان می‌کرد. قرار بود این فیلم در دوره گذشته جشنواره حضور پیدا کند که این اتفاق رخ نداد. 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد

سرمربی پرسپولیس به دلیل تاخیر پیش آمده در پرواز تیم به آبادان به نشست خبری پیش از بازی فردا نرسید. 
 

طرفداری | اوسمار به نشست خبری نرسید 

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، کاروان پرسپولیس امروز عصر و بعد از انجام آخرین تمرین پیش از بازی با نفت راهی آبادان شد.
طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود نشست خبری اوسمار ویرا پیش از این دیدار ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در ورزشگاه تختی انجام شود اما با توجه به تاخیر در پرواز سرخپوشان به آبادان، سرمربی برزیلی به این کنفرانس نرسید.

علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این ارتباط گفت:

متاسفانه به دلیل تاخیر پیش آمده در پرواز تیم، نتوانستیم در نشست خبری حاضر شده و در خدمت خبرنگاران عزیز در شهر آبادان باشیم. آقای اوسمار هم علیرغم میل باطنی برای حضور در نشست، با توجه به شرایط پیش آمده از رسانه‌های محترم محلی عذرخواهی کردند. به امید خدا فردا بعد از بازی در خدمت اصحاب محترم رسانه خواهیم بود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • گلایه عنایتی از غیبت برخی سرمربیان در نشست خبری: من هم دکتر تیم را می فرستم!
  • جنجال عنایتی پس از بازی؛ دیگر به نشست خبری نمی‌آیم!
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • اعلام زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و شمس آذر