Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که تریبون دارند، حالا اصولگرا یا اصلاح طلب هستند، بدانند اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فارغ از فضا سازی های سیاسی دارند کار کارشناسی انجام می دهند.
به گزارش خرداد اف ای تی اف سه مرتبه به ایران فرصت داد تا برای برقراری مناسبات مالی با بانک های جهانی قوانین و مقررات داخلی خود را اصلاح و خلاء تقنینی را برطرف کند اما با وجود آنکه سومین مهلت نیز رو به پایان است، هنوز تکلیف دو لایحه مهم پالرمو (الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته) و سی اف تی (الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم) مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیاسیون موافق و مخالف با اف ای تی اف هر روز از تریبون های عمومی و رسانه های همسو دیدگاه های خود را اعمال می کنند، جالب آنکه هر دو گروه نیز می گویند «اگر خلاف نظر آنها اتفاق بیفتد، مصداق بارز خیانت به کشور است». این اظهارنظرهای سیاسی آنقدر زیاد و متنوع شده که افکارعمومی را دچار سردرگمی کرده است.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛ خیلی از این نوع رفتار سیاسیون گلایه مند است، او اعتقاد دارد که جای طرح مباحث کارشناسی در تریبون های رسمی نیست.
وی افزود: اعضای مجمع، مصالح کشور را در نظر می گیرند. موضوع اف ای تی اف بحث عمومی و کوچه و خیابان نیست بلکه مجمع تشخیص مصلحت نظام با درنظر گرفتن تمام جوانب کارشناسی نظر خود را اعلام خواهد کرد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران یادآور شد: مگر کسانی که با لوایح اف ای تی اف موافقت یا مخالفت می کنند، این لوایح را خوانده اند؟ خیر نخوانده اند. ثانیا مگر لوایح اف ای تی اف را بخوانند می فهمند؟ مباحث مندرج در این لوایح بسیار پیچیده است و به راحتی نمی تواند آن مباحث را فهمید. پس کسانی که اظهار موافقت و مخالفت می کنند چه طور به راحتی موضعگیری می کنند؟
وی با انتقاد از طرح مباحث کوچه بازاری درباره لوایح اف ای تی اف، ادامه داد: این حرف ها بی ارزش و بی معنا است. سیاسیون بگذارند کار بررسی لوایح اف ای تی اف در جایگاه خودش یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع بندی و به نتیجه برسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: کسانی که تریبون دارند، حالا اصولگرا یا اصلاح طلب هستند، بدانند اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فارغ از فضا سازی های سیاسی دارند کار کارشناسی انجام می دهند.
وی ادامه داد: امیدوارم شنبه هفته آینده کار بررسی و جمع بندی درباره پالرمو به پایان برسد اما سی اف تی هنوز به صحن مجمع  شخیص نیامده است. البته احتمال دارد مجمع برای بررسی سی اف تی جلسه فوق العاده بگذارد.   برچسب ها: مجمع تشخیص مصلحت ، اف‌ای تی اف ، غلامرضا مصباحی مقدم

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت اف ای تی اف غلامرضا مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های ذی ربط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میادین جدید یا مشترک اقدام نماید.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را بر خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر نظیر فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم درصندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در مورد مصلحت مورد نظر مجلس با اصلاحات بعمل آمده توسط کمیسیون اقتصادی رای گیری بعمل آمد که رای لازم را به دست نیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه