Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:50:31 GMT

نظام سرمایه‌داری غربی به پایان راه رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۴۶۴۷

نظام سرمایه‌داری غربی به پایان راه رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح جمعه درخطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در محافل علمی و فکری باید مورد بررسی قرار گیرد، نسبت حکومت‌داری با دین است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پاسخ این سؤال مهم با بسیاری از مسائل دیگر ارتباط دارد، بیان کرد:  براساس نظر جامعه شناسان و صاحب نظران انسان موجودی مدنی الطبعه است به این معنا که استعدادهای او جز در ارتباط با اجتماع و دیگر افراد رشد پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با اشاره به اینکه از طرف دیگر لازمه وجود جامعه قانون و لازمه قانون ضمانت اجرای آن یا همان حکومت محسوب است، ادامه داد: از این نظر در نگاه دینی هیچ چیز به اندازه حکومت ارزش ندارد چرا که در سایه آن استعدادهای مردم رشد یافته و قوانین  الهی امکان اجرا پیدا می‌کند.

وی افزود: البته انگیزه حکومت‌داری وتشکیل حکومت در اندیشه دینی با سایر فرهنگ‌ها و مکاتب تفاوت‌های جدی و اساسی دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه استبداد گاه فردی، زمانی طبقاتی و حتی جمعی است، گفت: همه انواع استبدادها و دیکتاتوری‌ها به جامعه آسیب می‌زند و در نتیجه چاره‌ای جز تن دادن به قوانین دینی و الهی و بندگی خدا در همه عرصه های اجتماعی نیست.

عبادی اظهار کرد: در فرهنگ دینی خود فرد حاکم نیز بسیار حائز اهمیت است و امکان اجرای قوانین دینی و الهی توسط افراد فاسدی چون یزیدیان وجود ندارد بلکه اشخاص صالح و فقهای اندیشمند باید زمام امور را به دست گیرند.

وی بیان کرد: خداوند در شرایطی امکان تحقق حاکمیت دینی را در ایران محقق کرد که مکتب‌های دیگر چون لیبرالیسم، سوسیالیسم و کمونیسم به پایان راه رسیده بودند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن با تبلیغات حساب شده و طبق برنامه‌ریزی دقیق علیه اسلام و انقلاب فعالیت می‌کند، ادامه داد: از طرح های اولیه دشمن ترور شخصیت‌های متفکر و آگاه چون شهید مطهری بود تا جامعه از از وجود افراد توانمند نسبت به پاسخ شبهات خالی کنند.

عبادی افزود: در جنگ تحمیلی نیز بسیاری از مدیران کارآمد نظام را از ملت گرفتند و بعد با انواع و اقسام اختلاف‌ها تحت عناوین مختلف مذهبی، قومی و زبانی  توطئه کردند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ بصیرت و هوشیاری در قبال توطئه‌های حساب شده معاندان گفت: از جنبه دیگر با ایجاد تروریسم به ظاهر مذهبی چون طالبان، وهابیت و داعش در دل ملت‌ها ترس از نزدیک شدن به اسلام ایجاد کردند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: نظام سرمایه داری نیز به پایان راه خود رسیده است و حتی در خود کشورهای اروپایی چون فرانسه در قالب اعتراض جلیقه زردها با بی عدالتی ثمره نظام سرمایه‌داری مبارزه می شود.

عبادی گفت: شاید ما در داخل دچار سستی شویم ولی ملت‌های آزاده و مبارز به اصل انقلاب و ارزش‌های آن را امید دارند.

کد خبر 4530124

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بیرجند خطبه های نماز جمعه سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

به گزارش جام جم آنلاین، در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آمده است: «ما همچنان پیگیر تحولات پاسخ مشروع و شایسته و بایسته جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرمادهان سپاه پاسداران هستیم.»

در ادامه بیانیه آمده است: «در حالی که از اقدامات جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم و در عین حال از موضع مغرضانه غرب برای حفاظت از موجودیت رژیم غاصب و همچنین سکوت در قبال نسل کشی مردم فلسطین و آزار و اذیت مردم ما در قدس اشغالی و کرانه باختری و شکنجه اسرا ابراز تاسف می کنیم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: « پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل موید این نکته است دوران عربده کشی رژیم صهیونیستی که در آن می‌توانست بدون پاسخگویی و مجازات هر طور که می‌خواست عمل کند، پایان یافته است.»

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسیده است
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • دلتنگی کاپیتان سابق و تیم ملی والیبال به پایان رسید