Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:44:30 GMT

فعالیت های فرهنگی و هنری مازندران در هفته سوم بهمن

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۶۹۸۱

فعالیت های فرهنگی و هنری مازندران در هفته سوم بهمن

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمده فعالیت های فرهنگی و هنری مازندران در هفته پیش رو، ویژه برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با انقلاب هستند، اما هنرمندان نیز مانند تمام ایام سال برنامه هایی را برای رونق بازار فرهنگ و هنر تدارک دیده اند. آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر در مرکز مازندران نیز به عنوان مهم ترین رویداد هنری، توجه بسیاری از علاقه مندان به حوزه هنر را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**هنر ماه
پنجمین آیین نکوداشت هنر ماه قرار است ساعت 10 صبح روز شنبه 13 بهمن در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برگزار شود. در پنجمین ویژه برنامه هنر ماه ، قرار است از استادان پرویز نظری هنرمند رشته معرق-مشبک و اشرف السادات متولیان هنرمند رشته گلیم تجلیل شود. ویژه برنامه هنر ماه از زمان مدیرکلی دلاور بزرگنیا در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران پایه گذاری شد که پس از چند ماه قرار است صبح شنبه در بابلسر برگزاری آن ادامه یابد.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، به مناسبت چهل سالگی انقلاب قصد دارد که این ویژه برنامه را تا پایان ماه جاری در 2 شهرستان دیگر نیز برگزار کند.
**یک فنجان شعر انقلاب
به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه 18 بهمن قرار است محفل ادبی بانوان شاعر انقلابی در ساری برگزار شود.
یک فنجان شعر انقلاب عنوان ویژه برنامه ای است که به طور مشترک از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، انجمن ادبی بانوان رضوی گوهرشاد و مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری ساری قرار است برگزار شود. این ویژه برنامه ادبی انقلابی ساعت 10 صبح روز 18 بهمن در سالن آمفی تئاتر زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.
**تصادف
در آمل نمایش تصادف به نویسندگی محسن اردشیر و کارگردانی علی عباسی روی صحنه است. این نمایش که از 7 بهمن در آمل روی صحنه رفته بود، تا سه شنبه 16 بهمن در پلاتوی آموزشگاه بازیگری خانه پدری هنرمندان آمل قرار است اجرا شود. اجرای نمایش تصادف هر شب از ساعت 19 آغاز می شود.
کمیل مهدوی، هانیه بذرافشان، پونه اسلامی، مهدی اسماعیل زاده، رزا عباس زاده، کوثر فرجی، فائزه زارع و سارا فرخی هنرپیشگان این نمایش هستند. آموزشگاه بازیگری خانه پدری هنرمندان، در آمل، طبقه فوقانی سینما بهمن واقع شده است.
**دیگری بزرگ
علاقه مندان به تئاتر در مرکز استان و شهرهای اطراف تا یکشنبه 14 بهمن می توانند برای تماشای نمایش فیزیکال دیگری بزرگ اثر علی قاجاری که از 4 بهمن در بلک باکس ساری روی صحنه رفته است، وقت بگذارند. اجرای این نمایش هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز می شود. دیگری بزرگ از 24 مهر تا 14 آبان نیز در خانه نمایش مهرگان تهران نیز روی صحنه رفته بود.
** جلوه
نگارخانه زر آمل که تا 7 بهمن محل برپایی نمایشگاه رویای سبز شامل نقاشی های هدیه رحیمی بود، از پنجشنبه 11 بهمن، یک نمایشگاه گروهی نقاشی را برگزار کرده است. این نمایشگاه گروهی نقاشی جلوه نام دارد و در آن نقاشی هایی از فاطمه صدقی، خدیجه حیدری و سارا جوادیان به نمایش در آمده است. بازدید از این نمایشگاه تا یکشنبه 14 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه زر آمل به نشانی خیابان فرهنگ، پاساژ زرشناس امکانپذیر است.
** سفر مهر و ماه به گنبد کاووس
انجمن عکاسان گنبد کاووس با همکاری مؤسسه فرهنگی مهر و ماه بابل، از شنبه 13 بهمن، در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس، نمایشگاه گروهی عکس از آثار 18 عکاس مازندرانی را برگزار می کند. در این نمایشگاه گروهی عکس که مهر و ماه نام دارد، تابلوعکس هایی با رویکرد انسان و زندگی معاصر از آثار 18 عکاس اهل مازندران، به انتخاب میر صفی اندیکلایی عکاس باسابقه اهل بابل قرار است به نمایش در آید.
نیما آخوندی، کوثر اکبری، نوید امیری، میرصفی اندیکلایی، محمدرضا بوستانی، آمنه حبیب پوریان، سعید دشتبانیان، ایمان ذوالفقاری، مجید رضوی، سینا روحی، زکریا سمایی، سید امیر سیدی، حسن شیرزاد، محمدجواد صالحی، زهره فلاح پور، نغمه مخبری، یاسر نتاج و حدیث هاشمیان عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.
مهدی معصومی گرجی، داریوش منصوری و مصطفی میرطالب نیز عکاسان مدعو این رویداد هستند. این نمایشگاه تا پنجشنبه 18 بهمن هر روز از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 19 در مجتمع فرهنگی فرهنگ و ارشاد گنبد کاووس برپا خواهد بود.
** رهگذر
نگارخانه هامون ساری نیز این روزها محل برپایی یک نمایشگاه گروهی عکس از 7 هنرمند عکاس مازندرانی است. این نمایشگاه که رهگذر نام دارد از 6 بهمن در نگارخانه هامون برپا شده و تا 20 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه مندان است. در این نمایشگاه تابلوعکس هایی از نرجس خاتون اندرواژ، حسین بهرامی، حامد پراکند، مریم رسولی، معصومه زلیکانی، مونا سعادت نیا و خاطره محمدی به نمایش در آمده است. نگارخانه هامون ساری در بلوار داراب، انتهاب خیابان شهدای محراب، حاشیه رودخانه تجن واقع شده است. این گروه عکاسان تا کنون چندین نمایشگاه عکس در فضاهای اجتماعی مانند پارک ها و معابر عمومی برگزار کرده است.
** مادرانه
نگارخانه هنری پِریژا در بابل، از پنجشنبه در بابل نمایشگاهی را با همکاری یک مهد کودک، نمایشگاهی کودکانه را از پنجشنبه 11 بهمن برگزار کرد. هنر و خلاقیت کودکان محور و موضوع اصلی آثار ارائه شده در این نمایشگاه است که امروز و فردا -12 و 13 بهمن – از ساعت 16 تا 21 نیز برپاست. نگارخانه پریژا در بابل، خیابان مدرس، میدان باغ فردوس، کوچه شهید کاکا یکم، پلاک 12 واقع شده است.
9927/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره فرهنگ و ارشاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصادف شعر فرهنگی و هنری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه " روایت باران" گفت: این نمایشگاه با همکاری و حمایت صندوق اعتباری هنر در راستای تحقق شعار سال و همچنین تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی و حضور مؤسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری، فعالیت‌های این مجموعه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ و هنر انجام و زمینه‌های جهش تولیدات هنری و فرهنگی در این حوزه را فراهم کنیم.

پور احمدی با اشاره به ارائه ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق اعتباری هنر از جامعه فرهنگ و هنر کشور، تاکید کرد: در این راستا با عنایت به تعیین شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، صندوق اعتباری هنر نیز مصمم است مجموعه فعالیت و سیاست‌های خود را بر مبنای تحقق این شعار برنامه ریزی نماید. از این رو یکی از مکان‌هایی که برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته، فرهنگسرای نیاوران است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به هتک حرمت به مقام شامخ قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث جریحه دار شدن افکار و اندیشه‌های مسلمانان در سراسر جهان شد از این رو تصمیم گرفتیم در جهت توجه جامعه و آحاد مردم به مفاهیم و مضامین قرآن کریم با زبان هنر، برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان کشور عزیزمان در ادوار مختلف همیشه این افتخار را داشته اند که آثار فاخر قرآنی را خلق و تولید کنند.

پور احمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اساتید و هنرمندان برجسته و خبره در حوزه خط و خوشنویسی با موضوع قرآن در فرهنگسرای نیاوران را در دستور کار صندوق قرار دادیم.

وی افزود: این نمایشگاه تحت عنوان "روایت باران" با حمایت و همکاری صندوق هنر و یکی از مؤسسات فعال هنری، در حوزه هنر ایرانی- اسلامی از ۳۱ فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خط و خوشنویسی آثار قرآنی در عرصه هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور و ارائه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به ویژه حوزه خط و خوشنویسی، گفت: تلاش ما این است ضمن تقدیر و تجلیل از هنرمندان مشارکت کننده در این رویداد هنری، بستر تعاملی میان هنرمندان این عرصه را نیز فراهم نمائیم.

پوراحمدی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و … در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با دعوت از علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به مجموعه آثار برجسته و نفیس خط و خوشنویسی هنرمندان کشور از علاقه‌مندان و دوستداران آثار هنری دعوت می‌شود با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند.

نمایشگاه "روایت باران" عصر جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت و علاقمندان، در محل در گالری‌های ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

کد خبر 6081191 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد