Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@10:15:07 GMT

برای اولین بار در تاریخ لبنان یک زن وزیر کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۷۱۱۷

برای اولین بار در تاریخ لبنان یک زن وزیر کشور شد

خرداد: او از سیاستمداران سُنی نزدیک به «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان است.


«ریا الحسن» اولین زن در تاریخ لبنان است که به عنوان وزیر کشور که یکی از چهار وزیر کلیدی این کشور است، منصوب شده است.
به گزارش ایرنا، دولت لبنان پنجشنبه شب در حالی پس از حدود 9 ماه انتظار برگزار شد که انتخاب الحسن به عنوان وزیر کشور توجهات زیادی را متوجه خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از سیاستمداران سُنی نزدیک به «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان است.
الحسن فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد است.
وی از سال 2015 تاکنون رئیس هیات مدیره و مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی شهر طرابلس در شمال لبنان بوده است.الحسن همچنین در دولت نخست سعد الحریری (2009 تا 2011) وزیر دارایی بود.
وزارت کشور در کنار وزارتخانه های خارجه، دارایی و دفاع، جزو وزارتخانه های کلیدی و حاکمیتی محسوب می شود.تارنمای روزنامه «النهار» لبنان اقدام الحریری در انتخاب یک زن به عنوان وزیر کشور را «جسورانه» خواند.
علاوه بر الحسن، سه زن دیگر در کابینه جدید لبنان حضور دارند: «ندی بستانی» وزیر انرژی، «فیولیت الصفدی» وزیر مشاور در امور توانبخشی اجتماعی و زنان و «می شدیاق» وزیر مشاور در امور توسعه اداری.
طی سال های اخیر مطالبه برای افزایش نقش زنان در عرصه های تصمیم گیری در لبنان افزایش یافته است. برچسب ها: ریا الحسن ، وزیر ، لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن