Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@05:14:09 GMT

مهدی تاج: با برانکو و هیچ مربی صحبت نکرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۷۴۷۳

مهدی تاج: با برانکو و هیچ مربی صحبت نکرده‌ایم

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تأکید کرد، از سوی این فدراسیون هیچ مذاکره ای برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش نشده است. ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که عصر امروز در برنامه تلویزیونی آسیا 2019 صحبت می‌کرد در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره کارلوس‌ کی‌روش اظهار داشت: برخی از مجریان محترم تلویزیون حتی گریه کردند و حقوق کی‌روش را به دقیقه و ثانیه حساب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برخوردها را زیبنده نمی‌بینم. قراردادی مانند قراردادهای سایر مربیان باشگاهی با کی‌روش داشتیم و مطابق آن حقوقش را پرداخت کردیم. مگر لیپی 20 میلیون دلار نگرفت؟ ما 900 هزار دلار قرارداد بستیم که این تصمیم در صلاحیت ما بود.

وی ادامه داد: ما در امور مربوط به تلویزیون دخالت نمی‌کنیم و صحبتی درباره دریافت پول از تبلیغات تلویزیونی به ثانیه مطرح نمی‌کنیم. نباید به سمتی برویم که با یک نوجوان مصاحبه کنند و او بگوید دوست دارم به کی‌روش یک سیلی بزنم! این اصلاً زیبنده ما نیست. تا قبل از بازی با ژاپن برخی روزنامه‌ها تیتر می‌زدند که کاش اقتصاد ما هم کسی مانند کی‌روش را داشت. حالا با یک بازی چنین شرایطی به وجود می‌آید.

رئیس فدراسیون فوتبال به آخرین صحبت‌های خود با کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: او به من گفت من شما را درک می‌کنم و بدانید که با تمام توان برای کشور شما جنگیدم. من هم گفتم که قبول دارم شما مردانه جنگیدید، از فوتبال کشور من دفاع کردید و دقیقاً کاری را انجام دادید که ما می‌خواهیم.

تاج افزود: اگر کار زیرساختی انجام نشده بود ما این‌گونه به جام جهانی می‌رفتیم؟ آیا در جام جهانی این‌گونه می‌درخشیدیم که تحسین همگان را در بر داشته باشد؟ ما در کدام جام جهانی این‌گونه بازی کردیم؟ آیا می‌شود که تیم‌های جوانان و نوجوانان فوتبال ایران بدون کار زیرساختی به جام جهانی بروند؟ بدون کار زیرساختی ملی‌پوشان بانوان فوتسال قهرمان آسیا و تیم ملی فوتسال مردان ایران به مقام سوم جهان می‌رسید؟ ژاپنی را که شما این‌قدر بالا بردید رئیس فدراسیونش از من پرسید پرسپولیس با چه بودجه‌ای به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که من به او گفتم دو پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته بوده است.

وی تصریح کرد: شما این همه گفتید که قطر به فینال جام ملت‌های آسیا رسیده مگر ما همین قطر را پیش از آغاز مسابقات 2 بر یک شکست ندادیم؟ فوتبال است دیگر!

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تلاش تیم ملی برای کسب چه رتبه‌ای در جام ملت‌های آسیا بود، گفت: تمام تلاش ما و کادر فنی این بود که به فینال و قهرمانی مسابقات برسیم. پس از 15 سال به نیمه‌نهایی رسیدیم و باید این را به مردم بگوییم. نپختگی بازیکنان ما، گریبان ما را گرفت و مسئولیت آن بر عهده ما، کادر فنی و همه است.

تاج درباره پایان کار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: کی‌روش قراردادی 6 ماهه داشت که تمام شد و ارزیابی من و مردم از عملکرد او مثبت است. کی‌روش پس از بازی خداحافظی کرد و فدراسیون فوتبال از خدمات او تشکر کرد. ما درباره بعد از جام ملت‌های آسیا با کی‌روش صحبت نکرده بودیم. تلاش شبانه‌روزی او این بود که تیم ملی به فینال جام ملت‌های آسیا برسد که این اتفاق رخ نداد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کی‌روش روی تیم‌های ملی نظارتی نداشت، گفت: تلاش می‌کنیم قراردادی که می‌خواهیم ببندیم، حساب‌شده باشد و تفسیرهای متنوعی از آن ایجاد نشود. باید قراردادی بسته شود که مصاحبه‌های سرمربی جدید و نیز نظارت بر تیم‌های ملی در آن موجود باشد. نظارت بر تیم‌های امید، در قرارداد کی‌روش نبود. اگر قرارداد جدیدی با کی‌روش می‌نوشتیم، مسائل دیگری را رعایت می‌کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص پیشرفت فوتبال قطر زیر نظر فلیکس سانچس در رده‌های مختلف اظهار داشت: اسپایر برای همه کشورها ساخته شده است. ما اسپایر کوچک‌تری در کشورمان ایجاد کردیم. ما بدنسازی همان است کوچکتر. استخر سونا چهار زمین چمن آماده. سرمربی تیم ملی در قراردادش درباشد.

تاج در پاسخ به این پرسش که چرا یک مربی ایرانی کنار کی‌روش حضور نداشت که او موقتاً هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تیم ملی شرایطی فراهم کنیم وقتی یک مربی توانمند مانند کی‌روش می‌رود، باید یک مربی در اندازه او بیاوریم. می‌خواهیم اول قرارداد استانداردها معلوم شود و مناسب آن مربی بیاوریم. عجله‌ای نداریم.

« کی‌روش اگر خودش بود، اینگونه از او دفاع نمی‌کردم، اما احساس می‌کنم که دفاع از کی‌روش الان وظیفه من است.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در آینده حتماً باید دستیار داخلی بیاوریم. فدراسیون فوتبال با 60 میلیارد تومان اداره می‌شود. قطر دو اردو برای ما برگزار کرده هزینه‌های آن، همین مقدار شده است. 6 ماه بهترین شکل طی کردیم 900 هزار دلار از AFC پرداخت کردیم و پاداشی که از قبل طلبکار بود. نمی‌توانستیم از اینجا پرداخت کنیم. این پاداش‌های ارسالی به قطر، از طریق هواپیما بردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر ورزش و جوانان گفته بود که اگر فدراسیون با کی‌روش قرارداد ببندد، وزارت پولی به فدراسیون نمی‌دهد، گفت: امیدوارم مردم صحبت‌های کی‌روش با برنامه 90 را تماشا کنند. شما در این برنامه، تشکر کی‌روش را از فدراسیون و رئیس آن می‌بینید. شبی که با مسئولی به اردوی تیم ملی رفته بودیم و پول بچه‌ها نرسیده بود، نتوانستیم پاداش بازیکنان را بدهیم که کی‌روش عصبانی بود و صحبت‌هایی را مطرح کرد. ما توصیه‌ای درباره حضور یا عدم حضور کی‌روش از طرف وزارت داشتیم.

تاج در پاسخ به این پرسش که آیا برای هدایت تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ صحبت شده است یا خیر، تصریح کرد: خیر. ارزیابی من از عملکرد برانکو در پرسپولیس مثبت است، اما صحبتی با برانکو نکردم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه بعدی هدایت تیم ملی، ایرانی است یا خارجی، خاطرنشان کرد: فعلاًٌ استانداردسازی آغاز شده است. از لحاظ زیرساختی، پِک و دو زمین چمن را آماده کردیم. بنا شده در کمیته فنی، استانداردی تعریف شود تا تیم‌های ملی در پِک مستقر شوند. سپس سرمربی همه این‌ها از هم بهره‌برداری کنند. اتفاقی که در ژاپن رخ داد. با این حال به نظرم دنبال مربی خارجی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور اروه رنار کنار ابراهیم شکوری در دیدار ایران - ژاپن اتفاقی بوده است یا خیر، گفت: خیلی‌ها به صورت اتفاقی کنار خیلی‌ها می‌نشینند،‌ اما هنوز هیچ صحبتی با گزینه‌ای نشده است.

تاج درخصوص اینکه چرا از مربیان داخلی در کنار مربیان خارجی استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: ما در صنایع فولاد و انرژی هسته‌ای و در پزشکی، کارآمد و سرآمد هستیم. در فوتبال هم باید همه دست به دست هم بدهیم و این کار را آغاز کنیم. باید به جایی برسیم که در همه رده‌های پایه از مربیان داخلی استفاده کنیم. دیگران هم باید این مسئله را بپذیرند.

وی درمورد حاشیه‌هایی که کارلوس کی‌روش در مدت هشت سال حضورش در ایران ایجاد کرد، گفت: خوشحالم که پذیرفتیم کی‌روش قابلیت‌های فنی بالایی دارد. اعتقاد دارم بسیاری از این رفتارها نباید اتفاق می‌افتاد و بعضی از این رفتارها مناسب نبود. وزیر اخری نصفه شب خودم پس از اظهارات پایانی کی‌روش، عذرخواهی کردم و گفتم که او حق ندارد درباره مربیان داخلی و مسائل غیرفنی صحبت کند. کی‌روش هم رعایت کرد و دیگر چیزی نگفت. کی‌روش مانند آجیل، مجموعه‌ای از قابلیت‌هاست! او فقط پسته نیست، بلکه یک مجموعه است!

R1015145/P/S3,27/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کارلوس کی‌روش فدراسیون فوتبال ایران مهدی تاج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارلوس کی روش فدراسیون فوتبال ایران مهدی تاج کارلوس کی روش فدراسیون فوتبال ایران مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد

به گزارش "ورزش سه"، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار و محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
در این مجمع، مزجی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و احمد نامنی سرپرست دفتر مشترک فدراسیون‌ها و حسن‌زاده دبیر‌کل کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند.
حمید براتی، محمدکاظم حججی، علی اکبر حسن‌پور حیدری ، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری برای تصدی ریاست فدراسیون ترای اتلون رقابت کردند.
در مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون حمید براتی ۱ رای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی رئیس سابق فدراسیون نیز ۵ رای بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • چطور می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، من هم گفتم «گروهبان قندلی» اشکالی دارد؟
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی
  • مصاحبه هاشمی‌نسب مشکل‌ساز شد
  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!
  • آرای جدید کمیته انضباطی؛ مهدی هاشمی نسب نقره داغ شد
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو