Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، ۱۲ بهمن ماه، در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه آمریکا از تحصیل اجماع جهانی بر علیه ایران بازمانده است، گفت: تحریم آمریکا این هفته دو ضربه بزرگ خورد؛ نخست راه‌اندازی کانال تبادلات مالی اروپا بود و دوم اینکه سازمان سیا و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا رسما اعلام کردند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این اعلان رسمی، کل اقدامات تحریمی ترامپ را زیر سؤال برد و او را بی حیثیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عاملی یادآور شد: ترامپ برای دفاع از خود، اهانت‌های کیکی به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا کرد و گفت: «شما همه نفهم هستید و باید دوباره به مدرسه برگردید و درس خود را دوباره بخوانید». این سخنان او ضربه وحشتناکی به حیثیت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بود به همین دلیل از طرف نخبگان آمریکا حتی از طرف جمهوری خواهان، حملات سنگینی بر علیه ترامپ شروع شد.
عاملی بیان کرد: این هفته تیتر بعضی از روزنامه‌های بزرگ دنیا این بود که ایران یک جنگ بسیار سختی را در داخل آمریکا ایجاد کرد؛ ترامپ و پمپئو باید با تمام سلولهایشان بفهمند که تحریم ایران چه هزنه سنگینی را بر آن‌ها تحمیل خواهد کرد.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با خاطرنشان کردن تعلل اروپا در راه اندازی کانال تبادل مالی با ایران در ماه‌های گذشته افزود: اروپا به محض اطلاع از تصمیم جدی مجمع تشخیص مصلحت ایران که بنا داشت لوائح FATF را رد کند، پیش قدم شد و کانال تبادلات مالی را راه اندازی کرد و این نشانه می‌دهد نظریه کسانیکه می‌گویند نباید در برابر غرب منفعلانه عمل کرد درست است والا چرا این همه طولانی خلف وعده کرده و دیروز سر عقل آمدند؟! بنابر این باید این درس را آموخت که در برابر دشمن باید با اقتدار سخن گفت.
وی با بیان اینکه با ساز و کار کانال تبادل مالی ایجاد شده بین ایران و اروپا، دست دولت برای تنظیم بازار ارز بازتر می‌شود گفت: به احتمال بسیار قوی قیمت ارز در آینده نزدیک سقوط مهمی خواهد داشت.
عاملی ادامه داد: با توجه به آزاد شدن مبادله غذا و دارو از طریق این ساز و کار، ملت از دولت انتظار جدی دارد بازار کالا‌های اساسی مثل گوشت را تنظیم کند. البته به توان دولت در این خصوص تردید داریم وقتی دولتی‌ها نمی‌توانند بزرگترین کشتی حامل نهاده‌ها و تغذیه دام و طیور را تخلیه کنند یا جلوی قاچاق دام را بگیرند و باعث بالارفتن قیمت مواد گوشتی می‌شوند، انتظار فوق، انتظار به جایی نخواهد بود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها تصریح کرد: مسئولین دولتی اگر با درایت کار نکنند برای کشور هزینه تحمیل می‌کنند، اما هزینه بالاتر مال مسئولان و نخبه‌هایی است که مرعوب دشمن شده و عاجز از تحلیل صحیح اتفاقات هستند. اینگونه مدیران با اظهارات خود، بدترین هزینه را به کشور تحمیل می‌کنند. اینگونه مدیران و مسئولان، نوعا مدیران جناحی، سیاسی و سفارشی هستند.
وی ادامه داد: با کمال تأسف یک دیپلمات ارشد ایران با سخنان کاملا باطل و غیرواقعی، آب عظیمی به آسیاب دشمن ریخت و ما تعجب می‌کنیم که اینگونه پریشان فکر‌ها چگونه به مناصب عالی وزارت خارجه راه یافته اند.
وی تصریح کرد: این فرد بی مهابا با سخنان کاملا بی اساس، سیاست خارجی دولت و نظام ما را زیرسؤال برد و آرزوی دشمن را کف دستش گذاشت. اصلی‌ترین وظیفه یک دیپلمات، دفاع از منافع ملی و مصالح کلان کشور است و این آقا درست عکس عمل کرد. اگر یک دیپلمات این مطالب بدیهی را نفهمد باید به کسانی حق داد که می‌گویند این دیپلمات مأموریت دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل آمریکا سیاست و اقتصاد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از پایگاه سلامت شماره ۳۰ اردبیل اظهار کرد: پیشرفت در سخت‌افزار و نرم‌افزار سلامت با اولویت پیگیری می‌شود و با تمام توان پیگیر نیازمندیهای بخش سلامت اسان اردبیل هستیم.

وی از غربالگری ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در پویش ملی سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و سلامت هدف و رویکرد اصلی ما در اردبیل است و اولویت این بخش نسبت به درمان حایز اهمیت است.

استاندار اردبیل با اشاره به توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت و کاهش چشمگیر مرگ‌ و میر نوزادان در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: احداث دو مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان اردبیل پیگیری می شود.

عاملی با قدردانی از فعالان حوزه سلامت در اردبیل گفت: بخش بهداشت و سلامت مقدم بر بحث درمان است و هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم هزینه کمتری در حوزه درمانی خواهیم‌ کرد.

وی افرود: خوشبختانه در سطح استان اردبیل اقدامات مطلوبی در بخش بهداشت و سلامت انجام شده به ‌طوری که شاهد توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت در استان هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پروژه های متعدد درمانی در اردبیل در دست احداث است، افزود: به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه ها در این خواهیم بود.

عاملی بیان اینکه استان پیش از این در بحث مرگ‌ومیر نوزادان رتبه اول را داشت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌ یافته و همچنین گسترش فعالیت‌های خانه‌های بهداشت، مرگ‌ و میر نوزادان کاهش چشمگیری یافت به‌ طوری که اکنون رتبه استان اردبیل در این بخش چهاردهم کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: مشکلات متعددی در زمینه ناباروری در استان اردبیل وجود داشت که خوشبختانه با احداث دو مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان اردبیل اکنون مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و پیشرفت‌های چشمگیری نیز حاصل شده است.

استاندار اردبیل غربالگری جامع انجام ‌شده طی سال گذشته در استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر به‌ عنوان افراد مشکوک به بیماری دیابت و فشار خون شناسایی و روند درمان خود را آغاز کردند.

عاملی گفت: سال گذشته خدمات حوزه سلامت به ‌صورت رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اردبیل ارائه شد که امسال نیز براساس توافقات انجام ‌یافته قرار است این خدمات رایگان برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ارائه شود.

کد خبر 6085613

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است