Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:27:06 GMT

نهاد تجاری آلمانی: کانال مالی ویژه ایران قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۷۹۶۳

نهاد تجاری آلمانی: کانال مالی ویژه ایران قانونی است

یک موسسه آلمانی با استقبال از تاسیس کانال ویژه برای تبادلات تجاری میان اروپا و ایران، موسوم به اینستکس، تاکید کرد که این سازوکار قانونی است. ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آلگماینر، نهاد تجاری "ب گ آ" آلمان روز جمعه اعلام کرد کانال مالی ویژه ای که آلمان، فرانسه و انگلیس برای تجارت غیردلاری با ایران و مقابله با تحریم های آمریکا راه اندازی کرده اند کاملا مشروع و قانونی بوده و این پیام را منتقل می کند که اروپا، شریک تجاری قابل اطمینانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هولگر بینگمان مدیر این موسسه اعلام کرد با این وجود، سوالی که باقی می ماند این است که ساختار دقیق اینستکس به چه صورت خواهد بود.

کانال تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس توسط فرانسه، آلمان و انگلیس روز پنجشنبه رسما تشکیل شد.

پاریس میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت این کانال مالی را بر عهده می‌گیرد. انگلیس نیز در این بین رئیس هیئت نظارت خواهد بود و از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران با نام «اینستکس» راه‌اندازی شداستقبال ترکیه از ساز و کار مالی ویژه اروپا برای تجارت با ایران

بر اساس گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

انتهای پیام/

R42340/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار ایران (بین‌الملل)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار ایران بین الملل اتحادیه اروپا اخبار ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) ۱۱ فرد و نهاد حامی حکومت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که از طریق تسهیل نقل و انتقالات مالی غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این رژیم حمایت می‌کردند، تحریم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: « سوریه به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو کپتاگون تبدیل شده است. این ماده یک محرک از نوع آمفتامین بسیار اعتیادآور است که به طور غیرقانونی در سراسر خاورمیانه و اروپا قاچاق می‌شود.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم اسد به استفاده از طرح‌های مختلف برای فرار از تحریم‌ها از جمله قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بهره‌برداری از مبادلات ارزی و استفاده از تجارت‌های به ظاهر مشروع ادامه می‌دهد. »

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پدیده طبیعی خورشید سیاه در نزدیکی مرز آلمان (فیلم)
  • آنتونیو رودیگر: اجازه نمی‌دهم به خاطر مسلمان‌بودن، مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم
  • ایران بر سکوی بریکس/ دستاورد‌های پولی و مالی برای ایران چیست؟
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا