Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@04:34:40 GMT

مشاور ترامپ: اقدام نظامی در ونزوئلا فعلا منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۸۷۷۰

مشاور ترامپ: اقدام نظامی در ونزوئلا فعلا منتفی است

به گزارش جماران؛ «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که این کشور فعلا قصد اقدام نظامی در ونزوئلا را ندارد.

به نقل از رویترز، وی گفت: رئیس جمهوری گفته که همه گزینه‌ها روی میز است، ولی هدف ما انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

این اظهارات بولتون پس از آن صورت می گیرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه به کاخ سفید و متحدانش هشدار داد که «فکر دخالت نظامی در ونزوئلا نباشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کانادا و 13 کشور آمریکای لاتین نیز که گروه موسوم به «لیما» را با هدف حل و فصل بحران ونزوئلا تشکیل داده‌اند، با دخالت نظامی در ونزوئلا مخالفت کرده‌اند.

این گروه که متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است، قرار است 4 فوریه (15 بهمن ماه ) در کانادا تشکیل جلسه دهد.

گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن جدی شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند که او در آن، دست‌نوشته‌ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در دست داشت.

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود، از تایید یا تکذیب طرح احتمالی اعزام این نیروها خودداری کرد و موجب تقویت شایعات در این ارتباط شد.

این در شرایطی است که آمریکا و متحدانش همچنان با حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، در تلاش برای تشدید تنش‌ها در این کشور و بهره‌برداری سیاسی از این وضعیت هستند.

گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، در تلاش برای برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا با کمک دخالت خارجی است. این موضع مداخله ‌جویانه آمریکا و اروپا، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها نیکلاس مادورو ونزوئلا جان بولتون ونزوئلا و آمریکا جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود