Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@21:34:58 GMT

جهان صنعت: دولت مقصر نابسامانی اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۹۱۸۳

جهان صنعت: دولت مقصر نابسامانی اقتصادی است

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید اشتباهات راهبردی دولت، علت شرایط نابسامان اقتصادی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جهان صنعت با اشاره به رکود تورمی می‌نویسد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش اخیر پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی سال آینده در خوش‌بینانه‌ترین حالت منفی ۵/۴ درصد و در بدبینانه‌ترین حالت منفی ۵/۵ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق بازرگانی تهران نیز در تازه‌ترین بررسی‌های خود با تحلیلی مشابه بر پیش‌بینی رشد منفی اقتصادی در سال آینده صحه گذاشت. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، متغیرهای موجود در حوزه تولید ناخالص داخلی همچنان فاصله‌اش را با روند رشد سال ۱۳۹۰ ادامه می‌دهد و احتمالاً شاخص‌های تولید در هر سه حوزه اصلی منفی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

تورم تقصیر کیست؟ همتی پاسخ داد


به نظر می‌رسد خطای راهبردی دولت در بروز شرایط وخیم اقتصادی، در اتخاذ سیاست‌هایی بوده که چشم‌انداز مثبت اقتصادی را مخدوش کرده و ناتوانی در عبور از دوره‌های صعب‌العبور اقتصادی را ناممکن ساخته است.


اما چرا دولت تمایلی به تغییر رفتار سیاست‌گذاری‌اش از خود نشان می‌دهد؟ به نظر می‌رسد آنچه در طول سال‌های اخیر به بروز بحران‌های خودساخته دامن زده، وجود سیاست‌های مبتنی بر رانت و زد و بندهای سیاسی و رانت ی است که امروز در شرایط وخیم اقتصاد خودنمایی می‌کند.


برخورداری از درآمدهای سرشار نفتی که به بروز رانت‌های وسیع در بدنه سیاست‌گذاری دولت انجامیده، اکنون و به دنبال تحریم‌ها و ناتوانی در صادرات نفت، دولت را در یک بن‌بست وسیع اقتصادی قرار داده و سیاست‌گذار را در تله سیاست‌هایش گرفتار کرده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 جام ملت های آسیا تحولات ونزوئلا جشنواره فجر تورم درآمدهای نفتی دولت رکود اقتصادی صادرات نفت مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9V

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها