Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «زلمی خلیل‌زاد»  نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، منتقدان مذاکرات اخیر با طالبان را به خویشتنداری فراخواند و گفت که هنوز برای قضاوت کردن در مورد نتایج این مذاکرات زود است.

وی افزود که در مذاکرات اخیر وی با نمایندگان طالبان در زمینه مبارزه با تروریسم و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای صورت گرفته، اما هیچ موضوعی تاکنون نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال خلیل زاد در توئیتر خود نوشت که تلاش ها برای برقراری صلح در افغانستان تاکنون در مسیر درستی حرکت کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنین گفت که هنوز کارهای زیادی در موارد حیاتی دیگر مانند مذاکرات بین الافغانی و آتش بس کامل باقی مانده است.

خلیل زاد در توئیتر خود نوشته است: شکاک‌هایی  هستند که با توجه به بخش نخست یک تلاش بسیار بزرگ، عجولانه قضاوت می‌کنند؛ گویا ما به توافق نهایی رسیده ایم. فیل را در یک لقمه نمی‌توان بلعید! و جنگ ۴۰ ساله در یک نشست حل نخواهد شد، حتی اگر این نشست یک هفته هم ادامه داشته باشد.

زلمی خلیل زاد گفت که راه صلح ناهموار است و وضعیت افغانستان نیز مانند هر گفتگوی حساس دیگر، به دلیل حضور بازیگران بسیار و موضوعات متعدد، پیچیدگی‌های خود را دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پس از پایان دور چهارم مذاکرات مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان در قطر که بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان برگزار شد، رهبری  دولت وحدت ملی افغانستان از روند فعلی مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به روند فعلی مذاکرات صلح گفت که نباید صلح به یک فاجعه دیگر بینجامد. وی همچنین تاکید کرد که صلح پشت درهای بسته از طریق یک اقلیت کوچک به وجود نخواهد آمد.

کد خبر 4530530

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا زلمی خلیل زاد طالبان مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم