Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-ملی پوش ووشو کشورمان گفت: در روزی که مسابقه فینال داشتم و طلا گرفتم تلویزیون داشت فوتبال نشان می داد، در این شرایط قطعا کسی به ووشو توجه نمی کند!

 در دورانی که بانوان محجبه کشورمان در رشته های توپی برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور به عنوان سفرای ورزش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر حضور یافته و تحت عنوان لژیونر مشغول افتخارآفرینی برای کشورمان هستند در رشته ووشو و رده جوانان نیز بانوی 18 ساله کشورمان در لیگ برتر ووشو چین مشغول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیمیا شوشتری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، درباره وضعیت خودش در سطح ملی و باشگاهی صحبت کرد و از مصائب و دشواری های این رشته صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

عضو تیم جوانان هستید؟
 بودم ولی از امسال به عضویت تیم ملی بانوان بزرگسال ووشو در رشته ساندا درآمده ام. 

 چند سال است در رده ملی هستید؟
 در همه رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان عضو تیم ملی بوده ام و الان 11 سال است که در تیم های ملی هستم. اولین بار به مسابقات آسیایی کره اعزام شدم. الان 18 ساله هستم سبکم سانداست.

 از کجا شروع کردید؟
 از کرج شروع کردم و در حال حاضر شاگرد الهه منصوریان هستم. 

امسال هم عنوان مهمی بدست آوردیه؟
- بله! امسال در مسابقات جهانی برزیل مدال طلا کسب کردم و اولین لژیونر ووشو ایران در رده جوانان هستم.

 در کدام باشگاه و کدام کشور؟
 در کشور چین و باشگاه فیفت وان.

 در باشگاه چینی چه مبارزاتی انجام می دهید؟
 آنجا در ساندا وان کار می کنیم. همچنین مسابقات آزاد، به اضافه لیگ ووشو چین. لیگ برتر البته.

 رسما اولین لژیونر ووشو ایران هستید؟
- نه! در رده جوانان من اولین هستم ولی خواهران منصوریان در رده بزرگسالان قبل از من لژیونر شده اند.

 متولد چه سالی هستید؟
- 20 اسفند 1379 در کرج متولد شده ام. در محله عظیمیه به دنیا آمدم و همانجا هستیم.

 چند خواهر و برادر دارید؟
- یک برادر کوچکتر از خودم دارم.

 برادرتان هم به این رشته علاقه دارد؟
 من خیلی موافق حضورش در این رشته نیستم چون در کشور ما نمی تواند برای پسرها درآمد زیادی داشته باشد. یک مرد باید مسئولیت یک زندگی را برعهده داشته باشد. از آن گذشته باید قید خیلی چیزها را بزنید و درآمدش برای زندگی یک مرد کافی نیست.

 درباره فدراسیون ووشو صحبتی نمی کنید؟
 خدا را شکر فکر می کنم فدراسیون ما در قیاس با دیگر فدراسیون ها حمایت خیلی خوبی از ورزشکارانش می کند. ولی خب ما هنوز جوایزی که باید از وزارت ورزش می گرفتیم را نگرفته ایم. البته جایزه ای که فدراسیون قول داده بود را گرفته ایم.

چه مقدار بود؟
 پس از پایان مسابقات و در همان سالن 600 یورو به من جایزه دادند که البته رقم ناچیزی است ولی خب هنوز جایزه اصلی مان را نداده اند.

 چه پاداشی برای شما تعیین شده بود؟
 گفته شده بود 20 سکه به مدال آوران طلا می دهند که ظاهرا باید دولت بدهد ولی هنوز نداده اند.

 در بازیهای آسیایی جاکارتا 2019 شرکت نداشتید؟
- خیر! امسال اولین سالی است که به رده بزرگسالان آمده ام و آن زمان رده جوانان محسوب می شدم.

 درباره مشکلات ووشو صحبت نمی کنید؟
 ووشو رشته خوبی است و حمایت های خوبی هم از این رشته می شود. من خودم دو سال است لژیونر هستم و از وقتی به چین رفته ام متوجه شدم که چقدر درآمد در ایران در این رشته کم است. چرا این رشته در تلویزیون پخش تلویزیونی ندارد؟ خیلی کشورها پخش دارند و ما هم که در داخل با حجاب کامل مسابقه می دهیم و قطعا اگر بازیهای ما پخش تلویزیونی داشت توجه بیشتری را متوجه خودش می کرد. در روزی که ما در برزیل بازی داشتیم تلویزیون فوتبال های جام جهانی را پخش می کرد و اصلا کسی متوجه نشده بود که ما در آنسوی دنیا مبارزه می کردیم و می خواستیم پرچم ایران را در جهان بالا ببریم.

 مبارزات تان به چه ترتیب است؟
ساندا مبارزه است و شبیه دعواست. این مبارزه در لیگ چین بدون کلاه ایمنی و هوگو است. در رقابتهای حرفه ای فقط دستکش بوکس داریم. 

 در چین بدون کلاه مبارزه می کنید؟
 فقط با دستکش و لثه!

 نگرانی بابت آسیب دیدگی ندارید؟
معمولا حواس مان هست و اتفاقی نمی افتد. 

 لیگ چین به چه ترتیب برگزار می شود؟ 
 دوره ای است. همه بازیکنان یک باشگاه باید با همه اوزان مبارزه کنند تا بتوانند به درجه بالا برسند.

 یعنی سبک وزن با سبک وزن و سنگین ها با سنگین وزن مسابقه نمی دهید؟
 بله! 46 با 70 تایی مبارزه می کند. دلیلش هم برای دریافت کمربند طلایی است. ولی الان مسابقاتی که ما داریم تک بازی است و برای باشگاه مان مبارزه می کنیم. حالت لیگ دارد.

کار سختی را انتخاب نکرده اید؟
در مسابقاتی که این اواخر انجام دادم حریف قدری داشتم و بازی خیلی نزدیکی بود و البته خیلی برایم سخت است که تک و تنها از یک شهری به شهر دیگری بروم بدون اینکه زبان کسی را بدانم یا مربی داشته باشم! من در این سطح مسابقات بالا اولین بازی هایم بود و تاکنون تجربه اینچنینی نداشتم. خیلی برایم سخت بود که همه حریفم را تشویق می کردند و من تنهای تنها بودم.

 در چین با کدامیک از اعضای خانواده تان زندگی می کنید؟
 هیچکس با من نیست.

 باشگاه برایتان محل سکونت درنظر گرفته؟
 بله! ما در خوابگاه باشگاه هستیم. 

 لژیونر دیگری هم در تیم تان دارید؟
 خیر فقط من هستم.

خانواده تان مخالفتی با سفرتان به چین نداشتند؟
 من برای بدست آوردن پول مسابقه نمی دهم. من فقط به خاطر علاقه ام است که ووشو را دنبال می کنم. شاید به خاطر علاقه، جنگیدن سخت تر باشد تا پولی که به آن احتیاج دارید. من نیازی به پول ندارم.

چه شد که این رشته را انتخاب کردید و سراغ بدمینتون یا رشته های کم خطرتر نرفتید؟
- از کودکی انرژی زیادی داشتم و در منزل طوری بود که همه از دستم خسته می شدند. از طرفی پدر مادرم "مختار نوری" رزمی کار بوده و پدرم فوتبالیست بوده و مادرم هم رزمی کار می کرد و این باعث شد تا وقتی می خواستم این رشته را انتخاب کنم کسی چندان متعجب نشد. اوایل پدرم مرا به باشگاهی در کرج برد که تکواندو را شروع کنم ولی همان روز در نیمه دیگر زمین ووشو کار می کردند و ترجیح دادم به ووشو بروم و پدرم با اینکه کمی نگران بود ولی پذیرفت. که حتی وقتی من اولین بار که بینی ام شکست...

مگر چند بار بینی تان شکسته است؟
* 4،5 بار شکسته است! اولین بار خانواده ام خیلی ترسیده بودند.

 چه مسابقاتی در پیش دارید؟
 مسابقات شانگای 2019 چین را داریم و سپس المپیاد دانشجویان.

 در چه مقطع تحصیلی هستید؟
 سال آخر رشته تجربی ام ولی هر زمان که به ایران برمی گردم فرصت می کنم و درسم را می خوانم.

در کدام دبیرستان کرج؟
- در مهرگان کرج که جا دارد از این طریق از مسئولان این دبیرستان تشکر کنم که در همه این سالها کمکم کرده اند. ولی امسال سال آخر است و امتحانات نهایی دارم و نمی توانم زیاد روی کمک شان حساب کنم! امیدوارم مسئولان آموزش و پرورش کرج به ویژه منطقه عظیمیه اش کمکم کنند که بتوانم به عنوان یک ملی پوش در این شرایط با درک وضعیتم کمی کمکم کنند. 

 حرف باقی مانده؟
 دوست دارم از دکتر علی نژاد و همه اعضای فدراسیون و مربی ام الهه منصوریان تشکر کنم که در همه اتفاقاتی که برایم رخ داده و لژیونر شدنم خیلی به من کمک کردند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: مهم‌ترین چالش باشگاه‌ها در بحث فوتبال پایه هزینه‌های آن‌ها بود که با رایزنی‌های انجام شده کلیه هزینه‎‌های ورودی تیم‌های پایه رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، یاسر جمالی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پایه‌پروری جزو بهترین‌ها هستیم و مهم‌ترین چالش باشگاه‌ها در بحث فوتبال پایه هزینه‌های آن‌ها بود که با رایزنی‌های انجام شده کلیه هزینه‌های ورودی تیم‌های پایه در مسابقات رایگان است.

وی افزود: بوشهر یکی از مهدهای فوتبال در ایران است که نمای کلی آن حضور چهار ملی‌پوش در تیم ملی است و این اتفاق در فوتبال موجی از خوشحالی را در بر داشت و باعث رضایت‌مندی باشگاه‌ها شد، چون این مهم پس از انقلاب برای اولین بار در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با تأکید بر اینکه تمام دغدغه ما رفع مشکلات در ورزش است، عنوان کرد: در ابتدای سال ما بیشترین مساعدت مالی را به هیئت‌های ورزشی داشته‌ایم که شامل هزینه اعزام‌ها و مخارج‌های دیگر است که ارقام پرداختی بی‌سابقه است.

وی در ادامه افزود: این کمک‌ها دغدغه باشگاه‌ها را در فصل تابستان برطرف خواهد کرد و در ۶ ماهه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

جمالی در خصوص طرح تجهیز اماکن ورزشی نیز اظهار کرد: در ابتدای خردادماه سال جاری بزرگترین طرح اماکن ورزشی با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد ریال داریم که این میزان از تجهیزات ورزشی پس از انقلاب برای اولین بار است.

وی گفت: طرحی در کشور تحت عنوان طرح آمایش سرزمینی کشور در حال اجرا است که مصوبه شورای عالی ورزش است که انرژی‌ها، سرمایه‌ها و برنامه همه سازمان‌ها در حوزه ورزش به یک هدف مشترک هدایت می‌شود و ما نیز از سال قبل و بر اساس ظرفیت تعیین سرمایه کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در خصوص حمایت از تیم‌های فوتبال در رقابت‌های کشوری هم عنوان کرد: پارس برازجان در دو رده نونهالان و نوجوانان جزو چهار تیم برتر کشور است که نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: کمک قابل توجهی به باشگاه شاهین بندرعامری و همچنین مشیر دالکی در لیگ دسته اول فوتبال و فوتسال کشور نیز شده است.

جمالی در خصوص مساعدت به قهرمانان کشوری و ملی هم عنوان کرد: برای ورزشکارانی که در سطح کشوری و ملی شانس مدال دارند، حقوق ماهیانه در نظر گرفته‌ایم و پرداخت می‌کنیم که تعداد آن ۱۵ نفر است.

وی در خصوص بحث احیای باشگاه شاهین بوشهر هم گفت: من چون مالک باشگاه نیستم نمی‌توانم اعاده دادرسی کنم و این از عهده سهام داران برمی‌آید که آن‌ها هم اقدامی در این خصوص نمی‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 745553

دیگر خبرها

  • اکیپ خبر داد؛ زیدان منچستریونایتد را به بایرن مونیخ ترجیح می‌دهد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۳۱ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • اولین دور مذاکرات بارسا با ستاره اسپانیایی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان