Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید علیرضا کربلایی اکرمی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گفت: هم اکنون طرح ملی دانش آموزی نجات آب ،داناب، که از ایده‌های موفق فرهنگ سازی و مدیریت بهینه مصرف این ماده حیاتی ارزشمند است با حضور ۵۱ هزار نفر از دانش آموزان ۳۳۸ دبیرستان این استان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان، معلمان و والدین آن‌ها با آثار زیانبار خشکسالی، چالش‌های بخش آب و ارائه راهکار‌های عملی در مدیریت این عنصر ارزشمند الهی است.

دبیر طرح ملی داناب در یزد افزود: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و با مشاروه جهاد دانشگاهی در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ در حال اجراست.

کربلایی اکرمی اظهار داشت: دانش آموز پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تحصیلی برای جلوگیری از تبعات خشکسالی و معضل کم آبی یا بی آبی، راهکار‌های عملی برای مدیریت و صرفه جویی آب را فرا می‌گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی صحیح در استفاده از منابع آبی استان خصوصا شهرستان ابرکوه یادآور شد: سالیان متمادی است که با مشکلات جدی کم آبی و خشکسالی روبرو هستیم.

این فعال رسانه‌ای بابیان اینکه باید قدردان کشاورزان یزد به خاطر همکاری در خاموشی چاه‌های کشاورزی در سال جاری و سال‌های گذشته باشیم، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر دستگاه‌ها در اجرای این طرح به خوبی همراهی و همکاری کردند.

کربلایی اکرمی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه آب بی توجهی نسبت به حقوق شهروندی نسل‌های آینده است، یادآور شد: نیاکان ما در این منطقه مصرف و برداشت آب را به خوبی مدیریت کردند و از آب قنات‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کردند.
وی بیان کرد: کم‌آبی، تداوم خشکسالی، برداشت‌های بی‌رویه و غیر اصولی از منابع آب‌های زیرزمینی موجب افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی شده است.

کربلایی اکرمی ادامه داد: به همین دلیل حرکت آب‌های شور منطقه به سمت منابع بسیار محدود آب‌های شیرین منطقه موجب افت کیفیت این ماده حیاتی شده است و این خطر چاه‌ها و قنات‌های منطقه را به شدت تهدید می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد:که با اجرای طرح‌های داناب، خاموشی چاه‌های کشاورزی، کشت گیاهان سازگار با کم آبی، طرح‌های نوین آبیاری و دیگر برنامه‌ها بتوانیم منابع آبی موجود منطقه را حفظ کنیم.

یزد در سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که در حال حاضر ۲۵۱ هزار دانش آموزان در یک هزار و ۹۲۰ واحد آموزشی و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در ۶۸ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی استان مشغول تحصیل هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به شرایط بحرانی آب در استان تصریح کرد: وضعیت آب‌های زیرزمینی استان به دلیل کاهش بارندگی و افت قابل توجه سطح آب در شرایط بحرانی قرار دارد و در این راستا نیاز به بسیج همگانی برای حفظ و حراست از منابع آب‌های زیرزمینی است.

در استان یزد سه هزار و ۸۷۳ حلقه چاه وجود دارد که آب بخش کشاورزی از ۲ هزار و ۲۸۰ حلقه و ۲ هزار و ۶۳۰ رشته قنات و ۳۸۷ دهنه چشمه تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی

اجرای ملی داناب با مشارکت ۵۱ هزار دانش آموز یزدی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور