Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از سه دهه یک امپراتوری در دانشگاه آزاد حاکم بوده که هیچ تناسبی با ارزش‌های انقلاب نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه  خبرگزاری دانشجو از مشهد، آیین اختتامیه اولین اجلاس سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۱۴ هزار اختراع بعد از انقلاب به ثبت رسیده است در این مراسم بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در امور آموزش عالی گفت:  تأکید حاکمیت و رهبری نظام جمهوری اسلامی  بر توسعه علم و فناوری، از مؤلفه‌های اصلی پیشرفت‌های علم و فناوری بعد از انقلاب بوده که رسالت دانشگاه و فعالان آن را در ارتقای بنیان‌های فکری و علمی انقلاب، برجسته می‌کند.   رنجبر افزود: تأثیر سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه آموزش عالی در وزارتخانه‌هایی که متولی سیاست‌های آموزش عالی کشور هستند و نیز توسعه صنعت چاپ‌ و نشر که تولید و انتشار مقالات علمی را در سطح دنیا به دنبال داشته است در پیشرفت علم و فناوری کشور و معرفی آن به دنیا بعد از انقلاب تأثیرگذار بوده است.   قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در امور آموزش عالی با اشاره به اینکه گزارش‌ نظام‌های بین‌المللی ثبت علم، نشان از پیشرفت ایران در زمینه تولید علم به‌ویژه بعد از انقلاب دارد، تصریح کرد: جامعه علمی ایران باید یک مرجع در سطح دنیا باشد و در این زمینه می‌تواند از پتانسیل دستاوردها و پیشرفت‌های علمی انقلاب استفاده کند. 

وی افزود: در بحث تولید مقالات رشد علمی ایران ۱۴ برابر بیشتر از میانگین رشد جهانی بوده و حدود ۱۴ هزار اختراع بعد از انقلاب به ثبت رسیده اما باید توجه داشت که در مورد رشد علمی فقط افزایش اختراعات یا مقالات مطرح نبوده و ما در زمینه صادرات علم نیز موفق بوده‌ایم.

 

رنجبر تأکید کرد: برخی گمان می‌کنند که اگر شاه می‌ماند هم ممکن بود باگذشت ۴ دهه این رشد و پیشرفت علم و فناوری را شاهد باشیم اما این نتیجه با بررسی علمی شرایط کشور به‌دست‌آمده که چون نوع بینش و تفکر رهبران نظام تولید علم بوده و هست ما شاهد رشد بنیان‌های علمی کشور بوده‌ایم و این در حالی است که رویکرد شاه خرید علم و وابستگی بود.

امپراتوری در دانشگاه آزاد حاکم بود که ‌هیچ تناسبی با ارزش‌های انقلاب نداشت همچنین در اختتامیه این مراسم حمیدرضا مقدم‌فر‌ مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: به همان میزان که حدوث و وقوع انقلاب اسلامی ایران در دنیا مثل یک معجزه قلمداد می‌شود، ثبات این انقلاب نیز با وجود تمامی این هجمه‌های ۴۰ ساله یک معجزه است.

مقدم‌فر در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در تمامی این سال‌ها انواع حربه‌ها اعم از جنگ نرم و سخت و نیمه سخت و نفوذ نرم را در قبال ایران تجربه کرده و موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: امروز شرایط دشمن به مرحله‌ای رسیده که آن‌ها با فقدان جدی چهره در میان اپوزیسیون روبه‌رو هستند و به همن دلیل سراغ خائنان پهلوی و منافقان رفته است.  
مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان این نکته که این مسئله بیانگر استیصال دشمن است و به اصطلاح کفگیر آن‌ها به ته دیگ رسیده عنوان کرد: مقام معظم رهبری البته در فرمایشات اخیر خود عنوان فرمودند: سناریوی دشمنان نظام، لو رفته، اما مردم باید برای مقابله با فتنه‌های آتی هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: دشمن امروز میدان نبرد جدید و مقداری ناشناخته را باز کرده؛ در این شرایط وظیفه ما این است که آینده‌پژوهی و رفتارشناسی نسبت به دشمن و سناریوخوانی داشته باشیم.

مقدم‌فر تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر اعتقادات و باور‌های مردم و مسئولان و نیرو‌های مدافع انقلاب بود و آماج اصلی حملات نرم، این قشر بودند، اما در جنگ شناختی، هدف اصلی دشمن تغییر دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است.

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد عنوان کرد: راهبرد دشمن خدشه وارد کردن به درستی شعار‌ها و مسائلی مانند تفکیک دین از سیاست، تشکیک در ولایت فقیه، تشکیک در حکومت دینی، استقلال و عزت ملی و حجاب بانوان است، امروز دشمن به دنبال القای «ما نمی‌توانیم» و پمپاژ بذر ناامیدی است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه اساتید بسیجی در این شرایط گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشجویان افسران جنگ نرم هستند و شما اساتید قطعا فرمانده این عرصه هستید و باید برای فرماندهی آماده باشید؛ بسیج، نماد و نماینده انقلاب است، بنابراین استاد بسیجی، باید دشمن‌شناس باشد و شرایط را خوبی تحلیل و درک کند و به عنوان فرمانده جنگ شناختی تلاش دشمن را خنثی کرده و در شرایط آفندی و تهاجمی قرار گیرد.

مقدم‌فر با اشاره به کاربرد واژگانی مانند آغاز پایان انقلاب از سوی سعید حجاریان یا تحقق فروپاشی محتوایی نظام از سوی فائزه هاشمی به عنوان مصادیق این ویروس در رسانه‌های داخلی عنوان کرد و افزود: ویروس دیگری که دشمن درصدد تزریق آن است، القای پشیمانی مردم از انقلاب اسلامی است و قطعا پاسخ این تحلیل غلط و القای نادرست در ۲۲ بهمن از سوی مردم داده خواهد شد.

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تحلیلی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بیش از سه دهه یک امپراتوری در دانشگاه آزاد حاکم بوده که هیچ تناسبی با ارزش‌های انقلاب نداشته است.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات جدید در دانشگاه آزاد در دو محور علمی و فرهنگی در حال دنبال شدن ا‌ست، گفت: در این تغییر از مولفه‌های اساسی نقش و تاثیر اساتید و اعضای هئیت علمی است.

مقدم‌فر با بیان ا‌ینکه روح انقلاب اسلامی باید در دانشگاه جاری و ساری باشد و این وظیفه اساتید است، اظهار داشت: از سوی دیگر استاد باید مراقب باشد که روند پرشتاب نهضت علمی در دانشگاه آزاد خاموش نشود.

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با تصریح بر این نکته که دانشگاه آزاد باید در خدمت جامعه، نظام و انقلاب در مسیر حل مسائل باشد، اظهار داشت: دانشگاه باید به سمت حل مسائل و موضوعات برود؛ انقلابیگری در عرصه علم و دانش نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: اساتید باید با دانشجویان ارتباطی صمیمی و پدرانه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان