Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@22:08:35 GMT

مراسم سوراخ کردن بدن در مالزی (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۲۵۳۳

مراسم سوراخ کردن بدن در مالزی (+عکس)

معبد غار‌های باتو یا باتو کیو کوالالامپور در سه روز اخیر میزبان هزاران نفر از هندو‌های مالزی برای برگزاری مراسم تایپوسام بود.

جشن تایپوسام یک مراسم ویژه هندی‌های تامیلی در سراسر دنیاست. اما این مراسم در مالزی چند ملیتی نیز که ۱۰ درصد از جمعیت بیش از ۳۱ میلیون نفری آن را هندی‌ها تشکیل می‌دهند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاپیوسام از دو واژه تای و پوسام تشکیل شده است. تای به دهمین ماه تقویم نجومی هندو اشاره دارد که معمولا مصادف با ماه ژانویه و یا فوریه است. پوسام نام اختری است که بنا به باور هندوان در این وقت از سال در اوج فلک قرار می‌گیرد. از نظر هندو‌ها در چنین روزی الهه موروگان، سوراپادمان شیطان را شکست داده و حقیقت بر گمراهی پیروز شده است.

البته روایت‌های متعددی در مورد فلسفه این مراسم وجود دارد که بر اساس یکی از آن‌ها، این جشن همچنین در مناسبت زادروز موروگان پسر شیوا و پروتی به عنوان نماد فضیلت، جوانی و قدرت برگزار می‌شود. موروگان خدای جنگ در باور هندو‌ها است.

سوراخ کردن پوست، زبان و بخش‌هایی از صورت با سیخ‌های فلزی، راه رفتن با کفش‌هایی که درون آن سوزن دارد تا رنج بیشتری با هدف رضایت خداوند هندو‌ها ایجاد کند و انجام غسل و حمل وسایل ساخته شده از چوب و فلز نیز از دیگر آیین‌های این روز است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است

انسیه خزعلی، در توئیتی نوشت: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم همان قدر خنده‌دار است که نماینده رژیم صهیونیستی با نشان دادن عکس موشک‌ها بر فراز مسجدالاقصی ادعا کرده ایران می‌خواسته مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دهد.

وی در ادامه آورده است: کسانی که از توقف اجرای سند ۲۰۳۰ توسط این دولت ناراحتند حق دارند که عصبانی باشند اما افراد متدین چرا باید فریب طراحی دشمن را بخورند، دروغ‌های او را باور کنند و قرآن بر نیزه معاویه را بیشتر از قرآن ناطق باور کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • انسیه خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • شکست غیرقابل باور دیوید تیلور برابر کشتی گیر گمنام آمریکایی! / فیلم